Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
1. 2 Ödevin (sunu kısmının) hazırlanmasında, şu anda üzerinde çalışmakta olduğunuz sunu formatı kullanılacaktır. Bunun amacı, değerlendirme standardını.
Bölüm 19: Tasarım Belgesi “CHAPTER 19: THE DESıGN DOCUMENT” Pelin Ş. Ertürk BCO: 623 BILGISAYAR OYUNLARı TASARıMı – BAHAR 2016.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
EQUIZSHOW.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI KATALOGLAMA VE SINIFLAMA EĞİTİM SEMİNERİ.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KÖRCÜL TARİF
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
5. sınıflar Power Point.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
ÖZET KONU DETAYLARI GİRİŞ SONUÇLAR VE ÖNERİLER
Öğretimin Uyarlanması
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Problem Çözme ve Algoritmalar
İLK YARDIM.
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Temel Bilgisayar Bilgileri
3.hafta METODLAR.
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
İSTASYON YÖNTEMİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 TEKNOFEST ROKET YARIŞMASI ÖNCÜL TASARIM RAPORU (ÖTR)
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi BCO623 – Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN

Kitapta söylediği gibi başlayalım. Tasarım Dokümanı Kitapta söylediği gibi başlayalım. There is no format! Everyone who writes a game design document just makes up their own format! Have you ever heard of anything so incredible? Tasarım dokümanları büyük ölçüde kim tarafından hazırlandığına göre veya kim için hazırlandığına göre değişik formatlarda şekillenmekte. Bütün firmaların kendilerine ait farklı şablonları mevcut. Dokümanın genel içeriği oyun hakkında bir şablon çizmeli, haritalar hakkında bilgi, oyun dünyası ile etkileşimin nasıl olacağı gibi bilgiler olabildiğince detaylı olarak açıklanmalı.

Yazı Stili Tasarım dokümanı, bir referans aracı olarak düşünülür. Bu nedenle mümkün olduğunca kolay bir şekilde arama yapılmasını ve okunmasını kolaylaştırmak isteriz. Tasarım dokümanı düzgün bir içindekiler tablosuna sahip olmalı. Tasarım dokümanında anlatılan konular okumayı kolaylaştırmak için bölümlere ayrılarak anlatılmalı. (Anlatılan konuları maddeler halinde yazmak okumayı ve aranılan bilgiyi bulmayı kolaylaştırdığı için tercih edilmesi gereken bir yöntem.) Tasarım dokümanı bütün kullanıcılar tarafından elde edilebilecek bir araç ile yazılmalı.

Yazı Stili Tasarım dokümanı yazılırken tekrardan kaçınılmalı. (Yapılacak olan düzeltme işlemlerinde iş yükünü azaltacaktır.) Doküman içerisinde tekrara düşmek yerine Hyperlink sisteminin kullanılması kullanışlı olacaktır ve arama yapmak isteyen kişilerin işini kolaylaştıracaktır. Tasarım dokümanı içerisinde başka oyunlarla karşılaştırma yapmaktan uzak durulmalı. Tasarım dokümanın yazımı ve süslemesi için harcanan zaman uzatılmamalı sonuçta bu doküman için harcanan zaman oyunu daha güzel yapmayacak.

Bölümler Table of Contents (İçindekiler) Introduction/Overview (Genel Bakış) Game Mechanics (Oyun Mekanikleri) Artificial Intelligence (Yapay Zeka) Game Elements (Oyun Öğeleri) Story Overview (Hikayeye Genel Bakış) Game Progression (Oyun İlerleyişi) System Menus (Sistem menüleri)

Table of Contents(İçindekiler) Tasarım dokümanının en önemli kısmı denilebilir. Okuyucu için doküman hakkında genel bilgi veren ve doküman içinde navigasyon aracı olarak kullanılacak kısım. Başlıklar ve alt başlılar sayfa numaraları ile belirtilmeli. Hyperlink ile yönlendirme yapılmalı. Bu alanlara dikkat edilirse hazırlanan içindekiler kısmı okuyucu için faydalı bir araç olacaktır.

Introduction/Overview(Genel Bakış) Oyunun özeti, market potansiyeli, oyun mekanikleri gibi bilgilerin verildiği bölümdür. Genel olarak geliştiriciler için yazılmış bir bölüm değildir, ancak takıma yeni katılanlar, yayıncılar veya marketing işi ile ilgilenecek kişilerin oyun hakkında gerekli bilgileri alabilmesi için gerekli bir bölümdür. Oyun focusunun yazılacağı bölümdür.

Game Mechanics(Oyun Mekanikleri) Game Mechanics (Oyun Mekanikleri) bölümü oyuncuların oyun dünyası ile etkileşimlerinin anlatıldığı kısımdır. Geliştiricilerin her hangi bir konuda sıkıntı çektiklerinde, yapılması gereken iş ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilecekleri yerdir. Oyunun kullanıcı arayüzü 2D veya 3D oluşu Kamera açıları Karakter animasyonları NPC ve PC etkileşimleri

Artificial Intelligence(Yapay Zeka) Artificial Intelligence (Yapay Zeka) bölümü NPClerin dünya ile etkileşiminin anlatıldığı kısım. Genel olarak oyun içindeki düşmanların hareketlerinin düzenlenmesi ile ilgili detaylı bilgilerin yer aldığı bölüm denilebilir.

Game Elements(Oyun Öğeleri) Oyun içinde yer alacak olan eşya ve objeler ile ilgili detaylı bilgiler bu bölümde yer alır. Karakterler tarafından toplanan eşyalar, açılacak kapılar, kırılabilen objeler, yapboz parçaları ve oyuncu tarafından manipüle edilebilecek eşyalar hakkında detaylı bilgiler yer almalı. Tasarımcılar için eşyaların nasıl görüneceği hakkında bilgiler içerirken, geliştiriciler için bu eşyaların kullanım alanları ve nasıl manipüle edileceklerini anlatmalıdır.

Game Elements(Oyun Öğeleri) Inventory & Usable Items Path of Exile Collectible Items Diablo 3

Story Overview(Hikayeye Genel Bakış) Oyunun hikayesi hakkında bilgi verilen bölümdür. Oyun hikayesi ile ilgili büyük resmin bütün takım tarafından anlaşılması için gerekli bir bölümdür.

Game Progression(Oyun İlerleyişi) Game Progression (Oyun İlerleyişi) bölümü oyun seviyeleri, oyuncuları karşılaşacağı zorlukların anlatıldığı bölümdür. Seviyeler ve bu seviyelerin nasıl planlanacağı hakkında gerekli bilgiler. Takım içerisinde seviye tasarımcıları, grafik tasarımcılar ve geliştiricilerin hepsinin beraber olarak kullandığı bir bölümdür. Bu bölüm yapılan oyun için walkthrough olarak düşünülebilir.

Game Progression(Oyun İlerleyişi)

System Menus(Sistem Menüleri) Menu tasarımlarının ve kullanım amaçlarının detaylandırıldığı bölümdür. Main Menu Pause Menu

Bütün bu anlatılanların dışında bilinmesi gereken en önemli kısım ise hazırlanan bu dokümanın yalnızca bir başlangıçtan ibaret olduğudur. Fikirlerinizi gerçekleştirecek bir takım veya kaynak bulamazsanız hazırlanan dokümanlar anlamsız bir hal alacaktır.