Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
e-Fatura İşlemleri e-Fatura İşlemleri İçin Gerekli Adımlar
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
e-Ticaret’te Yaşanan Teslimat Sorunları ve Caydırıcı Etkileri
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bilgisayar Destekli Eğitim
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
E- Ticaret Altyapısı.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Vodafone TÜRSAB’a Özel Bireysel Tarifeler
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz.
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
Değişim Zamanı Kampanyası
AVEA MOBİL PAZARLAMA Kurumsal SMS
4. Hafta Laboratuar Çalışması. ÖĞRENCİ Öğrenci No Adı Soyadı Yaşı D. Tarihi DERS Ders Kodu Ders Adı Kredisi İçeriği Örnek-1: Örnek-2:
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazarlama İlkeleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Shell Taşıt Tanıma Sistemi 1996 yılında Türkiye’de ilk defa Shell tarafından kullanılan, akaryakıt harcamalarının tek merkezden kontrol altına alınmasını.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
SUNAR… Proje Adı Araştırma Şirketi Araştırma Veren Veri Toplama Firması : Taksi Mobil Uygulaması Araştırması : Xsights Araştırma ve Danışmanlık A.Ş.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
TEMİZLİK FİRMASI VERİTABANI ALT YAPISI OLUŞTURMA ALİ İHSAN ÖZ
MEHMET BAYRAK MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
OMAS OTOMATİK MEKTUP AYRIM SİSTEMİ #ONURKAYA KURTALAN MYO
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Gebze Teknik Üniversitesi Resmi Posta Gönderi Formu
E-İMZA.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
KEP-BORDRO HİZMETİ.
İnternet Programcılığı II
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
V. Bireysel Başvuru Usulü
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN 21. PAZARLAMA KONGRESİ Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN

KARGO FİRMALARININ SUNDUĞU HİZMETLERİN ÖNEM-BAŞARIM ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: İNTERAKTİF BİR UYGULAMA

Kargo; “Yük taşıyan uçak veya gemi; uçak, gemi vb. bir taşıtla taşınan eşya, yük; bir yerden bir yere yük veya posta taşıyan şirket; bir şirketin taşıdığı yük veya posta”

Kargo çalışmalar Müşterilerin kargo firmalarının sunduğu hizmetlere yönelik tutum ve düşünceleri üzerine bir araştırma, Kargo hizmet sağlayıcılarında kalitenin tüketici davranışlarına etkisi: bireysel tüketici araştırması, Kargo hizmetlerinin pazarlanmasında tüketici tercihlerini etkileyen faktörler: Malatya’da bir alan çalışması

Önem-Başarım Analizi; İlk olarak Martilla ve James (1977) tarafından geliştirilen ve kullanılan, hizmete ilişkin değerlendirmelerin yapılabilmesinde kullanılan yöntemlerden biridir.

Mevcut Durumu Sürdürün Gereğinden Fazla Yatırım ÇEYREK I Buraya Konsantre Ol Yüksek Önem Düşük Performans ÇEYREK II Mevcut Durumu Sürdürün Yüksek Performans ÇEYREK III Düşük Öncelik Düşük Önem ÇEYREK IV Gereğinden Fazla Yatırım ÖNEM BAŞARIM

İNTERAKTİF BİR UYGULAMA

Amaç ve yöntem Kullanıcıların en çok önem verdiği hizmetler, kargo firmalarının bu hizmetleri ne ölçüde yerine getirebildiklerinin belirlenmesi Tanımlayıcı araştırma, İhtimalli örnekleme (basit tesadüfi örnekleme), nabızhaber.com Haber sitesi izleyicileri, Ana kütle

sikayetvar.com Araştırmada kullanılan 31 ifade son bir yıl içerisinde sikayetvar.comda en çok şikayet edilen konulardan seçilmiştir…

Bulgular

Kargo Kullanım Sıklığı Kullanılan Kargo Firması (1 ayda kaç defa) Frekans (%)   Kullanılan Kargo Firması 1 102 33,8 Yurtiçi 173 57,3 2 76 25,2 Aras 42 13,9 3 47 15,6 PTT 40 13,2 4 25 8,3 MNG 27 8,9 5 17 5,6 SÜRAT 8 2,6 5+ 35 11,6 Diğer 7 2,3 Toplam 302 100 DHL 0,7 Ups Kargo Kullanma Amacı InterGlobal 0,3 Bireysel 287 95,00 Kurumsal 15 5,00

KARGO KULLANICILARINA SORULAN İFADELER ORTALAMALAR ÖNEM BAŞARIM FARK   KARGO KULLANICILARINA SORULAN İFADELER ORTALAMALAR ÖNEM BAŞARIM FARK 1 Firmanın müşteri bilgilerini güncellemesi 4,08 3,79 0,29 2 Çağrı merkezi ile iletişim 4,42 3,59 0,83 3 Kargo şubesinin çalışma gün ve saatleri 4,46 3,81 0,65 4 Mevcut kampanyaların uygulanması 4,06 3,75 0,31 5 Gönderinin teslim alınırken kontrol edilmesi 4,55 3,71 0,84 6 Gönderinin belirtilen adrese teslimi 4,85 0,79 7 Gönderinin belirtilen kişiye teslimi 0,38 8 Kargo şubesiyle telefon iletişimi 4,61 3,51 1,1 9 Kargo çalışanlarının üslup ve davranışları 4,7 0,91 10 Gönderinin internetten takibi 4,68 4,18 0,5 11 Kargo çalışanlarının yaşanan problemleri çözmesi 4,78 3,66 1,12 12 Gönderiyi belirtilen yerden istenildiğinde almaları 4,49 0,78 13 Kargo firmasının gönderi ücretleri 4,39 3,48 14 Ödeme imkânlarının çeşitliliği 4,25 0,25 15 Gönderinin eksiksiz teslimi 4,88 4,34 0,54

KARGO KULLANICILARINA SORULAN İFADELER ORTALAMALAR ÖNEM BAŞARIM FARK   KARGO KULLANICILARINA SORULAN İFADELER ORTALAMALAR ÖNEM BAŞARIM FARK 16 Kargo firmasına ait sitenin güncel olması 4,36 4,03 0,33 17 Firma ve çalışanlar tarafından verilen bilgilerin doğruluğu 4,67 3,95 0,72 18 Kargo çalışanlarının işini özenle yapması 4,73 3,77 0,96 19 Kargo şubesinin fiziksel koşulları 3,8 3,47 20 Gönderinin açılmaması kurcalanmaması 4,88 4,51 0,37 21 Gönderinin teslim alındığı şekliyle teslimi 4,84 4,2 0,64 22 Kargo şirketinin teknolojik olarak gelişmişliği 4,38 0,61 23 Kargo takip sistemindeki bilgilerin doğruluğu 4,05 0,68 24 Gönderinin kapıya getirilmesi 4,66 4,07 0,59 25 Gönderinin zamanında teslimi 4,78 3,91 0,87 26 Kargo taşımada müşteriden yardım istenmesi 3,42 3,56 -0,14 27 Kargo firmasının fatura ve benzeri evrakları her zaman düzenlemesi 4,33 4,28 0,05 28 Müşteriye mesajla bilgi verilmesi 4,35 0,58 29 Kargo firması şoförlerinin trafik kurallarına uyması 4,19 3,62 0,57 30 Gönderinin teslim süresi 4,68 3,93 0,75 31 Gönderi ile ilgili sorunlar yaşandığında tutanak tutulması 4,62 1   GENEL ORTALAMA 4,49 3,87

KARGO HİZMETLERİNE YÖNELİK ÖBA IZGARASI Önem AO=4,49 Başarım AO=3,87

Yurtiçi Kargo ÖBA Izgarası Önem AO=4,52 Başarım AO=3,77

Aras Kargo ÖBA Izgarası Önem AO=4,36 Başarım AO=3,93

PTT Kargo ÖBA Izgarası Önem AO=4,56 Başarım AO=4,12

Ayda 1 defa kullananlar ÖBA ızgarası Önem AO=4,48 Başarım A=3,93

Ayda 1 defadan fazla kullananlar ÖBA ızgarası Önem AO=4,49 Başarım AO=3,84

Bireysel olarak kargo kullananlara ait ÖBA ızgarası Önem AO=4,48 Başarım AO=3,86

Kurumsal olarak kargo kullananlara ait ÖBA ızgarası Önem AO=4,49 Başarım AO=4,31

SONUÇ VE ÖNERİLER Gönderinin eksiksiz teslimi, Gönderinin açılmaması kurcalanmaması, Gönderinin belirtilen adrese teslimi, Gönderinin teslim alındığı şekliyle teslimidir.

Yüksek önem, düşük başarım… kargo firmalarının yaşanan problemleri çözmesi, gönderi ile ilgili sorunlar yaşandığında tutanak tutulması, kargo firmasıyla telefon iletişimi

Düşük önem, yüksek başarım… kargo taşımada müşteriden yardım istenmesi

Kısıtlar Zaman Haber sitesi

Öneriler Kargo firmalarının yaşanan problemleri çözme, telefonla iletişim ve herhangi bir sorun yaşandığında tutanak tutulması konularında kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Önem-Başarım analizinden başka analizler, daha fazla katılımcı ile yapılabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER