TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YAPISI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
AYŞE ŞAHİN MESLEK LİSESİNDE EĞİTİM VERİLEN MESLEKİ EĞİTİM ALANLARI.
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
T.C. ULUS KAYMAKAMLIĞI Abdipaşa Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
MESLEKİ REHBERLİK SEMİNERİ.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
Türk Milli Eğitiminin Genel Yapısı
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BESYO.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAYGIN EĞİTİM.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

Türk Eğitim Sisteminin Yapısı BÖLÜM-2 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı

Örgün Eğitim nedir? Belirli yaş gruplarına yönelik Ayni seviyedeki bireyler Belli amaçlara göre hazırlanmış programlar Okul çatısı altında Düzenli eğitim

Belirli yaş gruplarına yönelik eğitim programları Okul Öncesi İlköğretim Ortaöğretim Yüksek Öğretim

Belli amaçlara göre hazırlanmış programlar Genel eğitim programları Mesleki ve Teknik eğitim programları

Okul Öncesi Eğitim 0-6 yaş arası çocuklar için İsteğe bağlı Bağımsız ana okulları veya ilköğretim okullarına bağlı anaokulları veya diğer öğretim kurumlarına bağlı uygulama sınıfları (MEB Yönetmeliği kurallarına gör.)

Okul öncesi eğitime neden gereksinim var? 20yy sanayi ve teknoloji alanı gelişmeleri ile birlikte ailede ekonomik ve sosyal değişmeler gereği Kadının iş yaşamına katılması zorunluluğu Ana-babaların çocuk gelişimi alanındaki bilgi ve deneyim eksikleri

Okul öncesi eğitim neden önemli? Bu eğitimi alan ve almayan çocuklara yönelik Araştırma sonuçlarındaki farklar Zihin, psiko-motor ve sosyal farklar Bu yaşlarda edinilen bilgi ve becerilerin, tavır/tutumların tüm yaşamı etkilemesi Beden sağlığı, kişilik, inanç ve değerler

Okul öncesi eğitiminin T.C.’deki geçmişi 1915 – Ana Mektepleri Nizamnamesi 1960 – Kız Teknik Yüksek Öğretmen Okulu “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi” Bölümü 1962 – Anaokulu ve Anasınıfları Yönetmeliği 1973- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda okul öncesi eğitim “örgün eğitim” sistemine dahil ediliyor. 1992-Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlük

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Kreşler Çocuk Yuvaları Bağımsız anaokulları İlköğretim okullarındakş ana sınıfları Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı çocuk yuvaları ve gündüz bakımevleri Kamu ve özel sektörce MEB denetiminde açılan kreş, yuva, çocuk bakım evleri vb

Okul Öncesi Eğitimin Amaçları (1) Çocukların bedensel, zihin,duyugu gelişimini ve iyi alışkanlıklar kaz.sağlamak (2) Çocukları ilköğretime hazırlamak (3) Olumlu/olumsuz koşul ve çevreden gelenler için de ortak bir gelişme zemini yaratmak. (4) Çocukların düzgün Türkçe konuşabilmelerini sağlamak

Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm önerileri Zorunlu olmaması (Çözüm:?) Okul öncesi için altyapısal yetersizlikler ve önemsemezlik (Çözüm:?) Özel anaokullarının pek çok aile için pahalı oluşu (Çözüm:?) Okul öncesi eğitiminin daha çok anaokulları ve anasınıfları olarak yürütülmesi (diğer gruplar ile uyum?)

İlköğretim 7-14 yaş grubu Kız/erkek zorunlu Devlet okullarında parasız TC’de (resmi, özel ve pansiyonlu/yatılı ilköğretim okullarını kapsar) AMAÇ: ortak vatandaş tipini yetiştirmek

İlköğretimin sorunları ve çözüm önerileri 1. Finansman sorunu 2. Fiziki mekan sorunu 3. İlköğretimdeki rehberlik hizmetlerinin gerektiği gibi yapılamaması 4. Özel eğitime gerek duyan öğrencilere düzenlenen özel programlar yetersiz

Ortaöğretim İlköğretime dayalı, en az 3 yıllık öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümü (2006’dan beri 9.,10., 11. ve 12. sınıflar). İlköğretimi tamamlayan her öğrenci devam hakkına sahip.

Ortaöğretimin Amaçları Asgari ortak genel kültür, toplum sorunlarını tanımak, çözüm yolları aramak, yurdun iktisadi-sosyal-kültürel kalkınmasına katkı bilinci ve gücü kazandırmak. Öğrencileri ilgi ve kabiliyetleri, toplum ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli programlara, yüksek öğrenime veya mesleki iş hayatına yöneltmek.

Genel Ortaöğretim Kurumları (TC) Genel Liseler Anadolu Liseleri Fen Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Spor Liseleri Açık Öğretim Lisesi

Genel Ortaöğretim Kurumları (KKTC) Genel Liseler Maarif Kolejleri Mesleki Teknik Eğitim Liseleri 4. Pratik Sanat Okulları

Genel Ortaöğretimin Sorunları (TC) Çok çeşitli genel ortaöğretim okulunun olması(çözüm?) Ders programlarının çağın gereklerine göre sürekli güncellenmemesi (çözüm?) Genel liselere devam eden öğrencilerin bir bölümünün yüksek öğrenime devam etmeye yeterli olmaması (çözüm?)

Mesleki-Teknik Ortaöğretim (TC) Erkek Teknik Öğretim Okulları Kız Teknik Öğretim Okulları Ticaret ve Turizm Öğretimi Okulları Din Eğitimi Okulları Sağlık Öğretimi Okulları Çok Programlı Okullar

Mesleki-Teknik Ortaöğretimin Sorunları (TC) Meslek Liselerinden kaçış Çok çeşitli mesleki-teknik okulu Mezunların iş bulma sorunu Yükseköğretime geçiş sorunu

Yükseköğretimin geçmişi (TC) Sistemin Değişmesi (İTÜ, İÜ,...vb) Bölge Üniversitelerinin kurulması (Ege Üni., KTÜ, Erzurum Atatürk Üni., Diyarbakır Dicle Üni.,Adana Çukurova Üni., Eskişehir Anadolu Üni.) Belli İşlevi Yerine Getirmek Üzere Üniversitelerin kurulması 1956 ODTÜ (kaynak gel.ve ekonomik sorun çöz., ulusal ve uluslararası yarar,uyg.araştırma,ingilizce dilinde) 1967 Ankara Hacettepe Üni.(geniş kültürlü, pratik ağırlıklı, sosyal sorunları bilen doktorlar yetiştirmek AB Eğitim Programlarından Erasmus’a Katılım

Yükseköğretim Kurumları (TC) Üniversiteler Fakülteler Enstitüler Yüksek Okullar Konsenvartuarlar Meslek Yüksek Okulları Uygulama ve Araştırma Merkezleri

Yükseköğretimin amaçları (TC) Öğrencileri ilgi ve yetenekleri (ülkenin bilim politikası, toplumun çeşitli kademedeki insan gücü ihtiyaçları) doğrultusunda yetiştirmek Bilimsel araştırmalar yapmak Araştırma sonuçlarını gösteren ve bilime katkı yapan yayınlar yapmak Hükümetler tarafından istenen konularda inceleme-araştırmalar yapmak ve düşünce bildirmek Türk toplumunun genel seviyesini yükseltici, aydınlatıcı yayın ve eğitim hizmeti sunmak

Yükseköğretimin sorunları (TC) Yükseköğretim kurumları, yükseköğretim istemini karşılayamıyor. Çeşitli bilim dallarında Türkçe alanyazın yok Üniversiteler akademik, yönetsel ve mali açıdan tam özerk değiller. Öğretim yöntemlerinde yenileşme sınırlı Ar-Ge ‘de yetersizlik Mezunlardan yeterli dönüt alınmıyor. İstihdam sorunu

Yaygın Eğitimin nedenleri Bilinçli vatandaş yetiştirmek Demokrasiyi benimsetmek ve yaşatmak Toplumsal değişime ve gelişime uyum Meslek sahibi yapmak, mesleki gelişmeleri izlemek Kuşak çatışmalarını minimize etmek Hızlı nüfus artışını önlemek Kırsal’dan kent’e göçte uyum sorununu minimize etmek Dünyayla bütünleşmek

Yaygın Eğitimin Amacı Okuma-yazma öğretmek, eksikleri sürekli gidermek. Çağın gelişmelerine uyum sağlayacak eğitim imkanları Milli kültür değerlerimizi korumak, geliştirmek, tanıtmak, benimsetmek Toplu yaşama, dayanışma, birlikte çalışma, örgütlenme alışkanlığı kazandırmak Ekonomik gücün artırılması için beslenme ve sağlıklı yaşam şekillerini benimsemek Boş zamanları kullanmak ve değerlendirmek Kısa süreli eğitimlerle uygun meslekler kazanılmasına imkan vermek Çeşitli mesleklerde çalışanlar için HİE

Yaygın Eğitimin Sorunları Örgün eğitimden “kopuk” ayrı bir sistem özelliği gösterir. (çözüm?) Kişilerin yaşam boyu eğitimini tam olarak sağlayamıyor.(çözüm?) Yaygın eğitim çalışmalarının kapsamı çok dar.(çözüm?)

Türk Eğitim Sisteminin Örgüt Yapısı TC Milli Eğitim Bakanlığının yapısı KKTC Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığının yapısı