GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Advertisements

Tacettin İnandı Halk sağlığı 1. Kapsam Epidemiyolojide araştırmaların sınıflandırılması Araştırmaların benzerlik ve farklılıkları Temel kaynak, S. Tezcan.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 4
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Karşılaştırmalı Eğitim
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
NİTEL VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ ARAŞTIRMA SÜRECİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

ARAŞTIRMA YÖNTEMİ ARAŞTIRMA SÜRECİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Araştırmanın amacına ulaşması için izlenen yodur. ARAŞTIRMA YÖNTEMİ Araştırma probleminin oluşturulması ve araştırma yönteminin seçilmesiyle başlamaktadır. ARAŞTIRMA SÜRECİ Araştırma sürecinde kullanılan araçlardır. ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Seçilen yöntem, sosyal dünyanın nasıl algılandığını, verilerin hangi yollarla toplanacağını, nasıl çözümleneceğini ve nasıl yorumlanacağını belirlediği için son derece önemlidir. Bir çalışmada hangi yöntemin seçileceği, araştırmacının teorik bakış açısına, araştırmanın problemine ve amacına, araştırmada kullanılabilecek kaynaklara ve araştırmacının becerilerine bağlıdır.

Araştırma Yöntemleri Nicel ve Nitel Olmak üzere iki grupta incelenir. Nicel araştırma olaylar arasındaki ilişkileri tanımlamak için sayısal veriler kullanır. Nicel araştırmanın bir araştırma problemi vardır. Sayısal araştırma düzenekleri bir rakam kökenlidir ve genellikle istatistik analizlerle değerlendirilebilecek olan çok miktardaki sayıların toplanmasını gerektirmektedir. Sayısal araştırmalar belli bir boyut içinde çeşitli grupların benzerliklerinin, oranlarının veya farklılıklarının belirlenmelerini sağlamaktadır. NİCEL ARAŞTIRMA

Nitel araştırma insan davranışlarını veya deneyimlerini tanımlamak için sözcükleri veri olarak kullanır. Nitel araştırmanın bir araştırma sorusu vardır. Niteliksel araştırma düzenekleri ise daha çok soyut kaynaklıdır. Nitel yaklaşımlar kişinin yazdıklarını, söylediklerini veya gözlenen davranışlarını temel veri kaynağı olarak ele alır. Nitel araştırma, “ilişkilerin anlamını ve türünü keşfetmek için gözlemlerin sayısal olmayan bir biçimde incelenmesi ve yorumlanmasıdır.” NİTEL ARAŞTIRMA

NİCELİKSEL ARAŞTIRMA MODELLERİ Tarama çalışması Deneysel Model Meta-analiz Korelasyonel Araştırma Tek Denekli Araştırma Nedensel-karşılaştırma Araştırması Tasarım Ve Geliştirme Araştırması

BETİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ Betimsel yöntemler, ilgilenilen ve araştırılmak istenen problemin mevcut var olan durumunu ortaya koymaya yöneliktir. Bu yöntemlerin en temel özelliği, mevcut hâlihazır durumu kendi koşulları içerisinde ve olduğu gibi çalışmaktır. Betimsel araştırma, çalışılan konunun mevcut durumuna ilişkin hipotezler test etmek için veya sorulara cevap bulmak için veriler toplamayı gerektirir.

DENEYSEL ARAŞTIRMA Deney, deney birimine (insan, deney hayvanı, cansız varlıklar vb.) evrendeki doğal yaşamdan farklı olarak bir etkide bulunarak (bir faktörün etkisinden ala koyma, faktörün etkisini güçlendirerek uygulama, bir maddeyi; verme vermeme, belirli aralıklarla ve doz düzeyinde verme) bir ya da birkaç faktörün değişik seviyelerdeki etkilerini ortaya koyma; bir olaya maruz bırakma ya da ondan koruma vb. biçimlerde düzenlenmiş olan yapay ortam çalışmalardır.

DENEYSEL YÖNTEMİN AŞAMALARI

META-ANALİZ Meta anliz, kelime anlamı açısından incelendiğinde analizlerin toplanması ya da üst analiz anlamına gelmektedir. Farklı çalışmalardan elde edilen sonuçların birleştirilerek genel bir sonuç elde edilmesi için yapılan analiz olup bir çalışmaya ait sonuçların tekrar analiz edilmesi anlamına da gelmektedir.

Bir konu, tema ya da çalışma alanı hakkındaki benzer çalışmaların belirli ölçüler altında gruplanıp bu çalışmalara ait nicel bulguların birleştirilerek yorumlanmasına meta-analiz denir.

META-ANALİZDE SÜREÇ Konuyu belirleme Literatür tarama Ölçütlerin Belirlenmesi Temaların Belirlenmesi Araştırma Sorusunun Belirlenmesi Kodlama Analiz Etki Katsayısının Hesaplanması Heterojenik Testi Genel Etkinin Belirlenmesi Son Kontroller Yorum

KORELASYONEL ARAŞTIRMA Korelasyonel araştırma, iki ya da daha çok değişken arasındaki ilişkinin herhangi bir şekilde bu değişkenlere müdahale edilmeden incelendiği araştırmalardır. 

TEK DENEKLİ ARAŞTIRMA Sadece bir deneğe ilişkin bulguların yorumlandığı yarı deneysel bir araştırma türüdür.

NEDENSEL-KARŞILAŞTIRMA ARAŞTIRMASI İnsan grupları arasındaki farklılıkların nedenlerini ve sonuçlarını koşullar ve katılımcılar üzerinde herhangi bir müdahale olmaksızın belirlemeyi amaçlayan çalışmalara ise nedensel karşılaştırma araştırması denir. 

TASARIM VE GELİŞTİRME ARAŞTIRMASI İç tutarlılık ve etkinlik kriterlerini karşılaması gereken öğretim programlarının, süreçlerinin ve ürünlerinin tasarımının, geliştirilmesinin ve değerlendirilmesinin sistematik olarak yapıldığı çalışmalardır.

NİTELİKSEL ARAŞTIRMA MODELLERİ Etnografik araştırma Tarihi araştırma Eylem araştırması Olgu bilim çalışmaları Kuram oluşturma çalışmaları Durumçalışması Anlatı araştırması

KAYNAKLAR  Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Demirel, F.,  Kılıç, E. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Dinçer, S. (2014). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz. Ankara: Pegem Akademi