Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KADIN-ERKEK EŞİTLİĞİ VE SİYASİ KATILIM
Advertisements

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Kadın Erkek Eşitliği ve Toplumsal Cinsiyet Psikolog Yasemin Taşkın
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesi Projesi
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
TOPLUMSAL KURUMLAR VE AİLE ÇIKMIŞ SINAV SORULARI MURAT YILMAZ
YusufAlpaydın AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim Materyallerini Yerelleştirme Prof. Dr. Halil EKŞİ
75.YIL KARACAKILAVUZ CUMHURİYET ORTAOKULU EĞİTİMDE KÜLTÜREL ETKİ VE SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
FARKLILILAR.
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Dünden Bugüne Aile Eğitimi
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Eğitim ve Toplumsal Değişme
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Örgütsel Kariyer Planlaması
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
FEMİNİST TERAPİSİ.
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği. Toplumsal Cinsiyet Kavramı Neyi Açıklar? Cinsiyet, erkekler ve kadınlar arasındaki evrensel ve değişmez biyolojik farklılıkları.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
KADIN SAĞLIĞI İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
Kamu Okulları ve Özel Okullar:
KIRSAL KALKINMADA CİNSİYET DENGELİ KALKINMA YAKLAŞIMLARI
Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik....
Küresel okur-yazarlık oranı yetişkin
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
AYRIMCILIK.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Orta öğretimdeki ders ve bölüm seçmeler aracılığıyla kızların dil ve sosyal, erkeklerin fen ve teknik bilimlerde yoğunlaşması, kadınların yüksek eğitimde.
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet
SİVAS (AA) - Şarkışla Fen Lisesi idarecileri ve öğrencileri, Kaymakam Akif Pektaş ile Belediye Başkanı Ahmet Turgay Oğuz'u makamında ziyaret etti. Pektaş,
Alıştırma Hocası: Mr.Muhittin KAHVECİ.  Aile psikolojisi; birey, eş ve ailelerin ilişkilerinde yaşadığı duygu, düşünce ve davranışlara odaklanır. Ve.
Kadın Girişimciler.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
YYÜ Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürlüğü
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
ŞİDDET.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
CEDAW Her iki cinsten birinin aşağılığı veya üstünlüğü fikrine veya kadın ile erkeğin kalıplaşmış rollerine dayalı ön yargıların, geleneksel ve diğer.
YARGI KARARLARI.
9. HAFTA AİLE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Cinsiyet rolleri, kadın ve erkek olmanın biyolojik farklarının dışında, kadın ya da erkek olmaya toplumun ve kültürün yüklediği anlam ve beklentilerdir. Cinsiyet rolleri sosyo-ekonomik, siyasi ve kültürel ortamlara bağlıdır. Bu roller ırk, etnik köken, sınıf, cinsel yönelim ve yaş da dahil olmak üzere bir çok ögenin etkisi altında kalır. Toplumsal cinsiyet rollerinde toplumların kalıplaşmış yargıları vardır. Örneğin kadınların hemşire olması yadırganmazken, erkeklerin hemşire olması yadırganabilir. Benzer biçimde kadınların çocuk bakıcısı olması garip karşılanmazken, erkeklerin çocuk bakıcısı olması yadırganabilmektedir.

Eğitim, bireylere belli bir zamanda kabul gören kültürü ve bilgiyi aktarmak ve işgücüne katılabilmek için gerekli önkoşulları kazandırmak gibi işlevleri nedeniyle ister istemez toplumsal cinsiyet içerikli iletiler taşır.

Dolayısıyla okullar hangi düzeyde olursa olsun, kız ve erkek çocuklarla, kadınlar ve erkekler hakkında toplumda var olan kalıp yargıların ve sınırlamaların taşıyıcılarıdır. Ancak eğitim, aynı zamanda hem birey hem toplum açısından yeteneklerin ve ilerlemenin gerçekleştirilmesinde, yaşam kalitesinin geliştirilmesinde hayati öneme sahiptir.

Kadınların sadece okur-yazar olması bile, kendilerini ifade etmelerini sağlayacak yeni bir dil kazanmak; olanaklardan ve risklerden haberdar olmak ve toplumdaki karar alma süreçlerine katılmak için güçlenmelerinin en önemli anahtarı olarak görülmektedir.

Kadınların eğitimiyle-şiddet görme olasılığı arasında ters yönlü, evlilik yaşının ertelenmesi ve işgücüne katılım arasında güçlü ve olumlu bir ilişki vardır. Her bir eğitim düzeyinin kadın kazancının artmasına etkisi erkeklerde olduğundan daha yüksektir.

Kadınlar, eğitimin yararlarını, kendileriyle birlikte ailelerinin sağlık, beslenme ve eğitim olanaklarını, içinde yaşadıkları toplumun yaşam fırsatlarına dönüştürmek üzere çoğaltırlar. Kadının eğitim düzeyi yükseldikçe daha az çocuk ölümüyle karşılaşılmakta, daha sağlıklı, daha iyi beslenmiş ve eğitilmiş çocuklar yetiştirme ihtimali de artmaktadır.

“Kız çocukların ve kadınların eğitim ve öğretimlerine yatırım yapmanın sürdürülebilir kalkınmayı ve büyümeyi başarmanın en iyi araçlarından biri olduğu belirlenmiştir” (United Nations, 2010, World Bank, 2002). Kadınların eğitimi, uluslar arası platformda insani gelişmeyi ölçmeye yarayan temel göstergelerden biridir.

KAYNAKLAR “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi Projesi” Editörler: Ebru Hanbay Çakır (Proje Toplumsal Cinsiyet Kilit Uzmanı) Işın Gürel (Proje İletişim Kilit Uzmanı) - Nur Otaran (Proje Uzmanı) Agacinski, S. (1998), Cinsiyetler Siyaseti, Ankara, Dost Kitapevi Ercan, C. A. (2014), Cinsiyetin Toplumsal Roldeki Yeri, Konya, Çizgi Kitapevi Yayınları Savran, G. A. Demiryontan N. T. (ed) (2012), Kadının görünmeyen emeği, İstanbul, Yordam Kitap (2. Basım)