ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Advertisements

PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Henry James Hayatı Ve Eserleri
REHBERLİK.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
Öğrenmeye Hazır Bulunuşluluk
REHBERLİK DERSİ III.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Bilim ve sanat Merkezlerinin kısaltılmış adıdır.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
ZAMAN PROBLEMLERİ.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
 ‘ Büyük zekalar, sıradan beyinler tarafından engellenmişlerdir.’ -Einstein  Üstün Yetenek ÖZEL YETENEK (15 Ocak 2013) Daha az kategorize edici -Akranlarına.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK EĞİTİMİ
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUMA.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REHBERLİK DERSİ III.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü Mehmet Akif KARATAŞ Ahmet ŞANAL

ÖZEL YETENEKLİLER ‘Büyük zekalar, sıradan beyinler tarafından engellenmişlerdir.’ Einstein

ZEKA SORUSU Gökkuşağı 8 Matematik 6 Olimpiyat 8 Takımı ? Yukarıdaki kelimeler ile sayılar arasında bir ilişki vardır. Buna göre; ? yerine hangi sayı gelmelidir ? A-)3 B-)4 C-)5 D-)6

(Amerikan Futbolu Videosu) Eğitim sistemimizin problemleri… (Amerikan Futbolu Videosu)

Aslında yapabilecek olduğunuz şeylere sınır koyan şey; ZİHİNDİR. ÇARESİZSENİZ; ÇARE, SİZSİNİZ….!

‘Üstün Yetenek’ yerine ‘Özel Yetenek’ ‘Üstün Zeka’ Literatürde ‘üstün yetenek’ kullanılmasına rağmen, 15 Ocak 2013 tarihinde aynı kavrama karşılık gelmek üzere daha az kategorize edici olarak ‘özel yetenek’ kavramı tercih edilmiştir. MEB Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan ilgili grup başkanlığının adı da ‘Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Grup Başkanlığı’ şeklinde düzenlenmiştir.

Tanım “Zihinsel yeteneklerinin ya da zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst performans gösteren ya da gizil güce sahip olan, yaratıcılık yanı güçlü olan ve başladığı işi tamamlama, üstesinden gelmede yüksek görev anlayışı bulunanlara özel yetenekli birey” denilmektedir. Özel yetenekli Bir ya da birden çok alanda yetenekli

Dünyanın En Zeki İnsanı Olduğu İddia Edilen William James Sidis’in Hayatı  (1898-1944) ZEKA HİÇBİR ŞEYDİR HAYALGÜCÜ HER ŞEYDİR !

Hepi topu 46 yıl yaşamış dünyanın gelmiş geçmiş en zeki insanı olduğu iddia edilen William James Sidis'in IQ seviyesi ölçülemez değerdeymiş.  (250-300 arasında olduğu kabul edilir.) 

Rus Yahudisi muhacir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiş Rus Yahudisi muhacir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiş. 6 aylıkken alfabeyi çözmüş, 18 aylıkken New York Times okuru olmuş, 2 yaşında Latince'yi, 3 yaşında Yunanca'yı öğrenmiş. Anatomi üzerine denemeler yazdığında 4 yaşındaymış. 8 yaşına gelmeden önce İngilizce, Latince, Yunanca, Rusça, İbranice, Fransızca ve Almanca'yı öğrenmiş. İlkokul çağı geldiğinde ise Vindergood adıyla andığı bir de dil geliştirmiş.

İlkokulu; 1. sınıf 1 gün 2. sınıf bir kaç gün 3. sınıf 3 ay 4. sınıf 1 hafta 5.sınıf 15 hafta 6 ve 7. sınıflar 5 hafta gibi bir sürede bitirmiş. 

11 yaşında Harvard'a kabul edilmiş 11 yaşında Harvard'a kabul edilmiş. Aynı sene Harvard'da profesörlere 4 boyutlu objeler hakkında ders vermeye başlamış,16 yaşında Harvard Hukuk Fakültesine geçmiş. 20 yaşına gelince de sosyalist/komünist eylemlere, mitinglere katıldığından hapse girmiştir.

Sidis'in bir günde bir dili öğrenebildiği ve ertesi gün diğer bildiği diller ile çapraz mukayese ve tercüme yapabilir hale geldiği de iddialar arasındadır. kendisi bu bir günde dil oğrenme hadisesi sebebiyle ölümüne dek bilinen ve ögrenilebilen bütün dilleri öğrenmiş, hatta bir iki adım ileri gidip diller uydurmaya başlamıştır. 

Babası Boris Sidis, Harvard Üniversitesi'nde psikoloji ve psikiyatri eğitimi veriyormuş, pek çok da kitabı varmış. Annesi Sarah, bir tıp doktoruymuş. Bütün bu zeka dolu hayatına ve olanaklara rağmen Sidis, bekleneni verememiş, bir iki kitap, çok kayda değmeyen bir akademik hayat ile silinip gitmiştir.

Aslında dünyaca ünlü harika çocuk olarak anılması gereken, ama "umutları boşa çıkartan" kişi olmuştur. Evet, bir baltaya sap olamamıştır. Ama bunun nedeni William değil, ondan yararlanmaya çalışan ailesi, göçtüğü yerdeki insanlar ya da medyadır. Sidis , haftada 20 Dolar getiren bir işte katip olarak hayatını kazanan, dedektif romanları okumaktan ve Amerikan yerlilerinin ritüellerine merak sarmaktan başka pek bir şeyle ilgilenmeyen bir insan olarak kalmıştır. 

Sonuç olarak; zekanın tek başına ne kadar yüksek olursa olsun bir işe yaramadığını; yanında az biraz yaratıcılık, bir tutam hayal gücü ve felsefe olması gerektiği söylenebilir.. Bütün bunlara bir arada sahip olma şansına örnek olarak da Fatih Sultan Mehmed ve Leonardo Da Vinci gösterilebilir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Ülkemiz için sürekli kendini yenileyen, yetişmiş, nitelikli, farklılıklarını sergilemekten çekinmeyen bireylerden meydana gelen bir nesil yetiştirmenin gerekliliği açık bir şekilde görülmektedir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Özel yetenekli bireylere, yeteneklerini geliştirme, kendilerini gerçekleştirme imkanı verilmediği takdirde bu kişilerin potansiyel enerjilerini gayrimeşru ve illegal zeminlerde tüketme riski taşırlar. Hazırbulunuşluk düzeylerine uygun eğitim fırsatları sunulmaması halinde de çabuk sıkırlar. Kolay öğrenmenin verdiği rehavete kapılma ve bir müddet sonra başarısızlığa düşme tehlikeleri ile karşı karşıya kaldıkları görülmektedir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Okul içinde ve okul dışındaki uygun eğitim ortamlarında yetişmiş uzman personel ve geliştirilmiş programlar ile bireysel farklılıkları saygıyla karşılanırsa, Kendileri ve çevresi ile barışık olmalarının sağlanması halinde, kendileri gibi farklı yetenekleri, ilgi ve özellikleri olan yaşıtları ile çalışmaları sağlanırsa,

Projeler üretmeleri halinde, onların zihinsel, duygusal ve sosyal açıdan sorunlar yaşamaları engellenmiş; mutlu bireyler olarak yetilerini insanlık için değerlendirip kullanan bireyler haline gelmeleri sağlanmış olacaktır.

Özel Yetenek Kavramları Neleri Kapsamaktadır? 2013-2017 Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı’nda yer alan özel yetenek kavramı;

Özel Yetenek Kavramları Neleri Kapsamaktadır? Genel zihinsel yetenek, Özel akademik yetenek, Dil, Matematik, Fen bilimleri, Sosyal bilimleri, Liderlik, Yaratıcılık, Görsel ve İşitsel sanatlar Psiko-motor becerileri kapsamaktadır.

Özel Yetenekli Bireylerin Genel Toplum Nüfusuna Oranı Nedir? Özel yetenekli bireylerin tanılanması ile ilgili ölçütler ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Dünyadaki bazı ülkelerin özel yetenekli öğrencilerin tanılamada kullandıkları yüzdelik dilimler: Türkiye %2 ABD %2-10 Körfez Ülkeleri %10 Güney Kore %4 Yeni Zelanda Okuldan okula değişmekte İsrail %1

Zekâ dağılım eğrisinin bir ucunda zekâ geriliği gösteren kişiler yer alırken diğer ucunda ise özel yetenekli kişiler yer almaktadır. Toplumun oluşturan kişilerin ancak %2'lik bir bölümü 130 ve üstündeki IQ derecesine sahiptir. IQ derecesi 140' ın üzerine çıkıldığında bu oran % 0.2 ye düşmektedir. % 34 % 34 % 13,5 % 13,5 % 2,14 % 2,14 % 0,13 % 0,13 0-19 ÇOK AĞIR 20-34 AĞIR 35-49 ORTA 50-69 HAFİF 70-89 SINIR (Ağır Öğrenir) 90-109 NORMAL 110-129 NORMAL ÜSTÜ 130-159 ÖZEL YETENEKLİ 160- ÇOK ÖZEL YETENEKLİ

TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama 1. 250 TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama 1.250.000 civarında olduğu göz önüne alındığında 3-18 yaş arası yaklaşık 18.750.000 çocuk olduğu varsayılmaktadır. Özel yeteneklilik konusunda kabul edilen yüzdelik dilime göre (%2-3) ülkemizde 375.000 ila 562.500 arasında çocuğun özel yetenekli olduğu tahmin edilmektedir.