Swot Analizi Vizyonu-Misyonu Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

BULUT BİLİŞİM BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bulut Depolama.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
PAZARLAMADA İNOVASYON
E-TİCARET.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İşletmeyi neden kurarız ?
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İŞLETMELERİN KURULUŞU
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Bilgisayar Bileşenleri
BULUT BİLİŞİM DENİZ ÖZKAN.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
SUNUM KONU BAŞLIKLARI->
Temel Bilgi Teknolojileri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Swot Analizi Vizyonu-Misyonu Stratejileri TANSAŞ Swot Analizi Vizyonu-Misyonu Stratejileri

Tansaş Swot Analizi Tansaş, genel itibari ile finansal yapısı güçlü, sürekli büyümeyi hedefleyen, kurumsallaşmasını tamamlamış bir şirket.

ÜSTÜNLÜKLER -Güçlü finansal yapı ÜSTÜNLÜKLER -Güçlü finansal yapı. - Personel devir oranın düşük olmasından dolayı uzmanlaşma ve tecrübe kazanmış olması. - Reklamlarında odaklandığı “Akıl Almaz Tüketici Hakları” konsepti sayesinde tüketicilerde sağladığı sempati.(Gıdada iade hakkı,promosyon fiyatına ürün hakkı,düşük olan fiyatı ödeme hakkı…)

FIRSATLAR -Kişi başına gelirin artması ile tüketicilerin harcama düzeyinin artması. - Tüketicilerin zaman darlığından dolayı ihtiyaçlarının hepsini bir kerede alma arzusu. - Tüketicilerin, tüketici haklarına saygı gösteren firmaları tercih etmesi. - Organize Perakende sektörünün büyüme potansiyeli.

ZAYIFLIKLAR -Ege ve Marmara bölgelerinin dışında fazla mağazaya sahip olmaması ve bu yüzden bu iki bölge dışında Pazar payının düşük olması. -Migros’un ,B.İ.M. ’in ve Kipa’nın Mağaza konseptlerine mahalle arası süpermarketleri eklemesine rağmen Tansaş bir yerleşime bir mağaza görüşünü benimsemesi.

TEHTİDLER -Discount Marketlerin piyasaya girmesi ve yaygınlaşması TEHTİDLER -Discount Marketlerin piyasaya girmesi ve yaygınlaşması. - Avrupa Birliği sürecinde yabancı sermeyeli perakendecilerin pazara girme riski. - Sektördeki rekabetin karlılığı düşürme olasılığı. - İkame mal miktarının artmasından dolayı tüketicinin fiyata duyarlı olması.

TANSAŞ(Vizyon-Misyon-Strateji) Modern perakendecilikte Türkiye ve çevre ülkelere yayılma ve tüketici beklentilerinin hep önünde olma stratejisiyle, farklı formatlarda hizmet vererek tüketiciye en yakın olmaktır.

Misyon Yurtiçi ve yurtdışında, müşteri odaklı, insana, topluma ve çevreye duyarlı, güvenilir olduğu kadar yenilikçi ve verimli yapısı ile yaşam kalitesini ileriye taşımada öncü rol üstlenmek; çalışanlarına, iş ortaklarına ve hissedarlarına uzun ömürlü ve tatmin edici getiriyi sağlayarak, büyüme ve operasyonel karlılıkta sektör liderliğini sürdürebilmek.

Stratejiler Tansaş, stratejilerini, misyonu doğrultusunda,kalite, saygınlık ve sektörel liderliği sağlamak üzerine yapılandırır. Ana stratejileri müşterilerine modern, güvenilir, ekonomik ve yüksek kalitede hizmet sunmaktır.

BULUT BİLİŞİM Bulut bilişim istek üzerine rahat ulaşılabilir, kullanılmaya hazır, yapılandırılabilen bilgisayar kaynaklarının paylaşıldığı havuza ağ bağlantısı sağlama modelidir. İşletme maliyetini düşürmesine ek olarak bulut teknolojileri radikal iş buluşları, yeni iş modelleri ve bilişimi kullanan herkes için kullanışlılığı, gözle görülür verimliliği sağlamak için temel haline gelmiştir. Bulut servisleri ve bulut modelleri ile gerek özel gerek kamu sektörüne iş ihtiyaçlarına göre güvenli, esnek ve her zaman ulaşılabilir bilişim kaynağı sunmaktadır. Kullanım senaryolarına baktığımızda esneklik ve ulaşılabilirliğin yanında bilişim maliyetlerinde düşüş ve yönetim kolaylığı ön plana çıkmaktadır. Bulut Bilişim‟ e geçiş yaparken tüm bulut modelleri ve servisleri göz önüne alınarak buluta geçiş senaryoları hazırlanmalı, oluşabilecek bulut ekonomisine bakılmalı ve altyapıdaki değişim ve dönüşüm ile birlikte şirketin iş yapış modelindeki değişim ve dönüşüm mutlaka dikkate alınmalı, bulut stratejisi oluşturulmalıdır.

Alt yapısının yatkınlığı sebebiyle tüm dünyada olduğu gibi önce telekom sonra sosyal ağlardaki gelişmeler sebebiyle medya ve sağlık bilgilerine ihtiyaç anında yetkisi olan doktor, hasta ve kuruluşların erişmesine olanak sağlamak amacıyla sağlık sektörünün sonrasında sağlık sektöründen edinilen tecrübelerle belediyelerin bulut bilişime geçiş yapmasının mantıklı olduğunu görüyoruz. Bu geçişi yaparken servis kontratlarında diğer konularla birlikte şifreleme – cryptography ve encryption- konularına dikkat edilmesi gerektiğine inanıyoruz. Hukuksal alanda bilişim sektörüne ülkemizde daha fazla önem verilmesinin elzem olduğunu görmekteyiz. Bulut bilişim‟ den faydalanmak isteyen herkese önerim basitten başlamak, bir proje planı çerçevesinde modelleri, servis çeşitlerini, hem bilgi teknolojisi konusunda hem de şirket yapısında gerçekleşmesi gereken değişim ve dönüşümü önceden hesaplamak, servis kontratlarına gereken önemi vererek yola çıkmak olacaktır.

Bilişim dünyası günümüzde gelişim, değişim, dönüşüm geçirmekte Bilişim dünyası günümüzde gelişim, değişim, dönüşüm geçirmekte. Cloud Computing /Bulut Bilişim konsepti hızla bilişim endüstrisinde yayılmaya devam ediyor. Buluttaki bilgisayar yazılımlarına bir tıkla ulaşabilmeleri firmaları bilişim alt yapısı kurmaktan ve yönetmekten kurtulma becerisi karşı konulmaz hale gelmiştir. NIST‟in yani Amerikan Ulusal Teknoloji ve Standartlar Enstitüsünün Bulut Bilişim tanımını vermekle başlayabiliriz. Bulut bilişim istek üzerine rahat ulaşılabilir, kullanılmaya hazır, yapılandırılabilen bilgisayar kaynaklarının paylaşıldığı havuza ağ bağlantısı sağlama modelidir.

Bu gün 4 bulut servis modelinden bahsedebiliriz -Bulut yazılımı Servisi sağlayanın yazılımı bulut altyapısı üzerinde çalışır ve tüketicideki çeşitli cihazlardan web tarayıcısı gibi thin client ara yüzüyle ulaşılır. Tüketici sadece kullanıcıya özel yazılımın yapısal ayarlarını sınırlı olarak değiştirebilir. – Bulut Platformu Tüketici servis sağlayıcı tarafından sunulan yazılım dilleri ve araçlarını kullanarak bulut altyapısı üzerinde kendi yazılımlarını geliştirebilir ve sadece kendi geliştirdiği yazılımlara ve yazılımın barındırılması için gerekli çevre birimleri üzerinde kontrol ve yönetime sahiptir.

– Bulut alt yapısı Tüketiciye depolama, ağ ve diğer ana bilgisayar kaynaklarına erişmesi ve işletim sistemi dahil yazılımları geliştirip çalıştırabilmesi sağlanır. Tüketicinin bulut altyapısı üzerinde yine yönetim ve kontrolü yoktur, ama işletim sistemi, depolama, kullanılan yazılımlar üzerinde yönetim ve kontrole sahiptir ve firewall, yük eşleyiciler gibi ağ parçalarını seçme hakkı vardır. – Servis olarak Bulut Tüketiciye ticari ürünler, servisler ve çözümler internet üzerinden gerçek zamanda sağlanır. Bulut servisine daha yakından bakacak olursak • Diğer tüm servis modellerini kapsar • Bir market için standart olarak hazırlanmış paylaşılan bir servistir. • Anahtar teslim modelidir, yani tüketici, sunulan servise sahip olmaya, yönetmeye veya kaynakları anlamaya ihtiyaç duymadan servise erişebilir • Altyapı göz önüne alındığında “tıkla ve satın al” yöntemiyle bulut depolama, bulut sunucuları ve bulut yazılımı alınıp self-servis olarak işletilebilir • İhtiyaç anında çabuk ölçeklenebilir • Tüketiciler ölçeklenebilir servisle ne kadar kullanıyorlarsa o kadarını öderler. • Yetkili kullanıcılar tarafından İnternet üzerinden erişilebilir • Servis sağlayıcı müşterisini kullanıcı ara yüzü seçiminde serbest bırakır. • Servisleri birbirine bağlamak ve entegre edebilmek, hızla web servislerinin ve API‟ lerinin hazırlanabilmesini sağlamak modern bulut servisinin ana elemanıdır.

Planlama B ulut Bilişime geçiş yaparken planlama her geçişte olduğu gibi ön planda olmalıdır.

•Öncelikle Bulut stratejisini belirlemek gerekir •Öncelikle Bulut stratejisini belirlemek gerekir. Sonrasında var olan altyapı ve süreçler gözden geçirilir ve değerlendirme yapılır. • Tasarım safhasında ise blueprint-proje planı hazırlanır, kaynaklar, süreçler ve hedef netleştirilir, görev tanımları yapılır. • Sonrasında pilot uygulama ve uygulama ile süreçlerin gözden geçirilip sorunların çözülmesi gerekir. • Geçiş planı son defa gözden geçirilir, veri ile değerlendirmesi yapılır. Sistem geçişi için gerekli son hazırlıklar yapıldıktan sonra, önce sistem geçişi sonra veri geçişi sağlanır. Ama iş burada bitmez.. Sonrasında ölçümler yapılır ve izlenir. Dokümantasyon kesinlikle unutulmamalıdır.

Hazırlayanlar: Öznur Aydoğmuş Aslı Karaarslanoğlu