MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
BÖLÜM 6.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Çalışma Yaprağı.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
GÖRSEL TASARIM.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
İletişim Araçları.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Dijital Öyküleme
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Sunum transkripti:

MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK

İÇİNDEKİLER Medya Materyal Görsellik Medya araçları Yazılı materyaller Yazılı materyal hazırlama ilkeleri Yazılı materyal hazırlanırken dikkate alınması gerekenler Yazılı materyallerin avantaj-dezavantajları

Medya-Materyal-Görsellik MEDYA NEDİR? Her çeşit bilgiyi bireye ve topluluklara aktaran, eğlendirme, bilgilendirme ve üç temel sorumluluğa sahip görsel,işitsel hem görsel hem işitsel araçların tümüne MEDYA denir.

Medya-Materyal-Görsellik MEDYA’NIN SINIFLANDIRILMASI Aracılık ettiği toplumsal ilişki türlerine göre: Kanala/bileşime göre: Çalıştırdığı duyulara göre: Ödeme/alma biçimine göre:

Medya-Materyal-Görsellik Teknoloji kullanımına göre: Medya içeriğine (türe) göre: Mülkiyete göre: Medya örgütlerine göre:

Medya-Materyal-Görsellik MATERYAL NEDİR? Materyal yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belgedir.

Medya-Materyal-Görsellik Öğretim materyallerinin eğitim açısından önemİ Kalıcıdır. İlgisi çekicidir. Anlatım kolaylığı sağlar. Zaman kazandırır.

Süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. Medya-Materyal-Görsellik Uyarıcı etki yapar. Devamlılık sağlar. Süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. Sözcük gelişimine katkı sağlarlar Kısa zamanda hedefe ulaştırabilir.

Medya-Materyal-Görsellik GÖRSELLİK NEDİR? En genel anlamıyla sözel bilgilerin görsel resimlendirilmeleridir. Görsel kanallar , yazılı araçlardan daha etkilidir.

Eğitimde Görselliğin Önemi nedir? KALICILIK HAYAL KURMAK

Slaytlar Filmler Bilgisayar ve televizyon ekran görüntüleri  vb. bu tür materyallerdendir.

Grafikler Fotoğraflar Kavram haritaları

MEDYA ARAÇLARI NELERDİR? Radyo Televizyon İnternet Yazılı Materyaller

RADYO Sesi atmosfer içinden Hertz dalgaları aracılığıyla çok uzaklara ulaştıran medya aracıdır.

TELEVİZYON Görüntünün ve görüntüyle alâkalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan en mükemmel haberleşme sistemlerinden biridir.

YAZILI MATERYALLER Kitaplar Ders kitapları Alıştırma kitapları

Sözlük Hikaye kitapları Ansiklopedi

Çalışma Sayfası Kavram Haritaları

Publisher de yayılmış bir broşür

Broşürler Afişler Grafikler Bulmacalar Gazeteler Dergiler Gösterim Tahtaları

Yazılı Materyal Hazırlama İlkeleri Basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır.

 Dersin hedef ve amaçlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır.

Dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil,önemli ve özet bilgilerle donatılmalıdır.

Yazılı öğretim materyalinde kullanılacak görsel özellikler (resim,grafik,renk vb.) materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı,aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır.

Mümkün olduğunca gerçek hayatı yansıtmalıdır.  

Kullanılan yazılı metinler ve görsel öğeler , öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve öğrencinin gerçek hayatıyla tutarlılık göstermelidir.  

Hazırlanan yazılı materyal öğrenciye alıştırma ve uygulama imkânı sağlamalıdır.

Hazırlanan yazılı materyaller sadece öğretmenin rahatlıkla anlayıp yararlanacağı düzeyde değil,öğrencilerinde anlayıp yararlanabileceği düzeyde olmalıdır.

Yazılı Materyal Tasarımında Dikkate Alınması Gereken Faktörler Tutarlılık Sayfa Düzeni Görsel Materyaller Yazı Türü ve Boyutu

Yazı Stili Vurgulama Araçları Yazılı Materyallerin Eğitimdeki Yeri

TUTARLILIK Yukarıdaki örneğe bakıldığında bu tümce dizisini, küresel ısınma konusunda bilgisi olan alıcılar tarafından, gerekli mantıksal bağlantılar kurularak, şu biçimde yorumlanacaktır: kışlar küresel ısınmadan ötürü eskisi kadar soğuk geçmiyor ve yine küresel ısınma nedeniyle buzullar eriyor, böylece denizler yükseliyor ve bu nedenle de bazı adalar sular altında kalacak. Ancak, aynı tümce dizisi, küresel ısınma konusunda bilgisi olmayan alıcılara tutarsız .Gelebilir, çünkü onlar, bu metnin evreniyle örtüşen bir dış dünya bilgisine sahip olmadıkları için metinde yer alan anlamsal bağlantıları kuramayabilirler.

Resim ve yazıda tutarlılık Televizyondan bahsedip radyo resmini koyması gibi. YANLIŞ ÖRNEK TELEVİZYON Görüntünün ve görüntüyle alâkalı seslerin aynı anda elektromanyetik dalgalar halinde yayılması prensibine dayanan en mükemmel haberleşme sistemlerinden biridir.

Sayfada Tutarsızlık

Sayfa Düzeni

YAZI BOYUT VE TİPİ Yazı Tipi Kolay Okunabilir Nitelikte Olmalı. Farklı Yazı Tiplerinden Kaçınılmalıdır.

Harf Boyutu Gözü Yormamalı

Bir Metinde, Mümkün Olduğunca Küçük Harf Tipi Kullanılmalıdır Bir Metinde, Mümkün Olduğunca Küçük Harf Tipi Kullanılmalıdır. Sürekli Büyük Harf Okumayı Zorlaştırır.

Üstteki satır araları ideal olandır Üstteki satır araları ideal olandır. Alttakinde ise satır arası boşluklar fazla bırakılmıştır.

YAZI STİLİ Stil Farklılığı Dikkat Çekmek İçin Kullanılmalıdır.

Yazılı Materyallerin Avantajları Erişilebilirlik Esneklik Taşınabilirlik Kolay kullanılabilirlik Ekonomiklik

Yazılı Materyallerin Dezavantajları Okuma Düzeyi Ön Bilgi Ezberleme Tek Yönlü Sunum

Programla Sınırlılık Gelişi Güzel Değerlendirme Güncelleştirme

Yazılı Materyallerin Eğitimdeki Yeri Yazılı materyaller eğitim ortamında kullanılan en yaygın materyal türüdür. Eğitimde yıllarca çok ortamlı öğretimin temelini öğretmen ve bir yazılı materyal olan ders kitabı ikilisi oluşturmuştur. Öğretim materyali öğretim ortamında farklı amaçlar için kullanılabilir.Materyal bazı öğretim ortamlarında öğretmeni destekleyici amaçla kullanılırken, bazı ortamlarda ise tamamen öğretmen rolü üstlenerek içeriği doğrudan öğrencilere aktarmaktadır. (örn. ders Kitapları) Öğretmenlerin derslerine\konularına ait öğretim materyallerini özgün olarak kendilerinin üretmelerinin sağlaması. yazılı materyallerin kolayca ulaşılabilen Öğretim ortamına rahatlıkla taşınabilen materyaller olması Ayrıca kolaylıkla çoğaltılabilen Öğrencinin kullanımına ucuzlukla sunulabilen materyallerdir.

KAYNAKÇA http://www.belgeler.com/ http://www.dersdestek.com http://www.odevturk.com/ http://baskent.edu.tr/mod/resource/view.php?inpopup http://visualgroup.blogcu.com/yazili-materyal-hazirlama-ilkeleri/6802238 http://yunus.hacettepe.edu.tr/~b0145556/arastirmam.htm http://moodle.midas.baskent.edu.tr/course/view.php?id=4 http://www.msxlabs.org/forum/iletisim-bilimleri/79782-medya-nedir-medya-hakkinda.html