Türkiye’de Yeni Medya Kullanım Eğilimleri Araştırması Ekim 2016

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
İnternet üzerinden iletişim araçları
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
SOSYAL MEDYA.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Toplumsal Duyarlılık Projesi Sosyal Bağımlılıklar Grup KEŞ.
GENÇ KIRMIZI 2014 YARIŞMA BRİEFİ
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi A.Ş. Cinnah Caddesi No: 67/ Çankaya/ANKARA Tel: (312) Faks: (312)
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
İnternet, cep telefonu vb
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Mobil İletişimin Gelişimi
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
ANLIK HABERLEŞME PROGRAMLARI. Anlık Haberleşme Nedir? Bir bilgisayar programı sayesinde, üye olarak, listenize eklediğiniz kişilerle gerçek zamanlı görüşme.
Sosyal Medya ve Türleri
+. + KURAMSAL ÇERÇEVE İ nternet-demokrasi kuramlarından sosyal medya-siyasi katılım çalı ş malarına yöneli ş. Üç konumlanma: iyimser, kötümser, nötr Sosyal.
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARı MERT AKDOĞAN 9-A. INSTAGRAM Ekim 2010 da kuruldu Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf paylaşma uygulamasıdır 75 milyon.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Demokrasi Nöbeti Araştırması Meydanların Profili 26 Temmuz 2016.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Kütüphane ve Dokümantasyon
BURSA ERKEN SEÇİM SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
BELET.
SOSYAL MEDYA.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Ask Question.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
V 2016 – 3.Çeyrek Raporu.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Sunum transkripti:

Türkiye’de Yeni Medya Kullanım Eğilimleri Araştırması Ekim 2016

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Amaç İstanbul‘da internet kullanımı trendlerini saptamak, sosyal medya, akıllı telefon kullanım alışkınlıkları ve bağımlılıklarını belirlemek. Yöntem Araştırma Yöntemi : Niceliksel Araştırma Veri Toplama Tekniği : Bilgisayar destekli yüzyüze anket uygulaması Örneklem Evren: İstanbul, 16-74 yaş arası son 3 ay içerisinde internete girmiş olanlar Örneklem büyüklüğü : 840 Güven Düzeyi : % 95 Hata Payı : ± 3,38 Proje Ekibi Yard. Doç. Dr. Çiğdem BOZDAĞ (Yürütücü) Prof. Dr. Banu BAYBARS HAWKS Doç. Dr. Eylem YANARDAĞOĞLU U. Ulaş TOL - Yaşama Dair Vakıf Saygın Vedat ALKURT– Yaşama Dair Vakıf Takvim Saha Çalışması : 09 – 27 Nisan 2016 / Yaşama Dair Vakıf (YADA)

internet alıyor. ‘Bilgisayar Çağı’ndan ‘İnternet Çağı’na geçiliyor: Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Bilgisayarın yerini internet alıyor. ‘Bilgisayar Çağı’ndan ‘İnternet Çağı’na geçiliyor: Artık bilgisayar çağındayız dediğimiz yıllar geride kaldı. Bilgisayarın toplumun çoğunluğunda internet dışı bir kullanımı neredeyse kalmamış durumda. Ayrıca artık bilgisayar internet için tek imkan değil. Akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlardan daha öne çıkmış durumda.

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Artık bilgisayar değerli bir araç değil. Bilgisayar öğrenmek bir hedef olmaktan çıkıyor. Değerli olan internete erişim ve internet kullanımı. Bilgisayar kullanmak çoğunluk için internete girmek anlamına gelse de tersi geçerli değil. Akıllı telefondan internete girmek için gün içinde ayrılan süre bilgisayardan daha yüksek. Bilgisayar ve İnternet Kullanım Becerisi Bilgisayar ve internet kullanımınız konusunda kendinizi ne kadar yeterli görüyorsunuz? 1’in hiç yeterli değil, 10’un son derece yeterli olduğu bir puanlamada kaç puan verirsiniz? Baz: 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Akıllı telefonlar internete girişin en yaygın aracı, bilgisayarlar ikinci planda. Akıllı Telefon Sahipliği Mobil İnternet Kullanımı İnternet kullanıcılarının %96’sı akıllı telefon kullanıyor. %93’ünün mobil internet bağlantısı var. Bilgisayar sahipliği akıllı telefon sahipliğinden düşük. Hanelerin %95’inde akıllı telefon, %80’inde bilgisayar/laptop var. Geleneksel cep telefonu fonksiyonları önemini yitiriyor. Online mesajlaşma SMS’in yerini alıyor. Akıllı telefonların «telefon» özelliği ikinci planda. Gün içerisinde internete ayrılan süre Sayacağım aktivitelere günde yaklaşık ne kadar zaman ayırırsınız? Baz: 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Her kuşak internet kullanıyor ancak farklı şekillerde kullanıyor. Gençler telefonu konuşmak için değil mesajlaşmak için kullanıyor. Yaşlılar görüntülü konuşmayı gençlere göre daha çok benimsemiş, gençler yazışarak haberleşiyor. Akıllı Telefonda Kullanılan Özellikler Gün içerisinde akıllı telefonunuzda en sık kullandığınız ilk 3 özellik hangisidir? Akıllı telefonda kullanılan özellikler Gün içerisinde akıllı telefonunuzda en sık kullandığınız ilk 3 özellik hangisidir? Baz: 840 L0301 Baz: 840

İkinci ekran kullanımı Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Her kuşak internet kullanıyor ancak farklı şekillerde kullanıyor. E-mail kullanımı E-Mail adresiniz var mı? E-mail hala kullanılıyor. Fakat sosyal medya üyeliği olanların oranı e-maili kullananlardan çok daha yüksek görünüyor. Kullanıcıların %77.8’inin e-mail adresi var. Gençlerde bu oran %95-96 iken 45 yaş üstünde daha düşük: %45. İnternet kullanıcıları arasında yaygınlaşan bir eğilim: TV izlerken bir gözünün telefonunda ya da tabletinde olması (%33.3). Gençlerin (35 yaş ve altı) %45’i ikinci ekran kullanırken, 45 yaş üstünün %11’i kullanıyor. . İkinci ekran kullanımı Aynı anda birden fazla elektronik cihaz (akıllı telefon, televizyon, bilgisayar, tablet) kullandığınız olur mu? L0301 Baz: 840

İnternet kullanım becerisi Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Her kuşak internet kullanıyor ancak farklı şekillerde kullanıyor. İnternet kullanım becerisi internet kullanımınız konusunda kendinizi ne kadar yeterli gördüğünüze ilişkin değerlendirmelerinizi almak istiyoruz. İnternet kullanımınıza 1’in hiç yeterli değil, 10’un son derece yeterli olduğu bir puanlamada kaç puan verirsiniz? Erkekler kadınlara göre hem bilgisayar hem de internet kullanım becerilerinin daha yüksek olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların %53’ü internet kullanırken başka birinden hiç destek almadığını söylüyor. Yaş ilerledikçe destek aldığını belirtenlerin oranı artıyor. İnternet kullanırken destek alma İnternet kullanırken başkalarından ne sıklıkta destek alırsınız? L0301 Baz: 840

İnternet günlük hayatın parçası Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet günlük hayatın parçası

Akşam yatmadan ne kadar öncesine kadar internete giriyorsunuz? Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet bir yandan hayatı kolaylaştıran pek çok özelliğe sahip. Bilgilenme, eğlenme, vakit geçirme gibi pek çok katkısı var. Öte yandan internet yeni bir bağımlılık konusu olmaya da başlıyor. Sabah İnternet Sabah kalktıktan, uyanmayı takiben, ne kadar sonra internete giriyorsunuz? Akşam İnternet Akşam yatmadan ne kadar öncesine kadar internete giriyorsunuz? Her 3 internet kullanıcısından 1’i uyanır uyanmaz internete giriyor (%33.3). Uyandıktan sonrai 1 saat içerisinde internete girenlerin oranı ise %62’yi buluyor. Yine %70’i akşam uyumadan 1 saat öncesine kadar internette. L01/ L04 Baz : 840

İnternet bağımlılığının iki boyutu: Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet bağımlılığının iki boyutu: yoksunluk hissi ve soyutlanma hissi. Baz: 840

İnternetten uzak kalınca… Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternetten uzak kalmak «yoksunluk» hissi oluşturuyor. İnternetten uzak kalınca… İnternetten uzak kaldığınızda en çok neyin eksikliğini duyuyorsunuz? L01/ L04 Baz: 840

İnternet demek “sosyal medya» demek Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet demek “sosyal medya» demek

İnternet deyince aklınıza neler geliyor? Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet deyince akla en çok «sosyal medya» geliyor. İletişim çağrışımı da yüksek. İnternet deyince… İnternet deyince aklınıza neler geliyor? İnternet «Gündemin» tanımını genişletiyor. Kullanıcılar için hem ülke gündeminden hem yakın çevrelerinde olup bitenden haberdar olmayı kapsıyor. Sosyal medya ve uygulamalar hem haber alma hem aile, arkadaş, müşteriler ve tanıdıklarla haberleşme ihtiyacını karşılıyor. Bilginin tanımı genişliyor… Bilgiye erişim: yemek tariflerinden, maç sonuçlarına, iş ve eğitim amaçlı araştırmadan yeni kişilerle tanışmaya, gündelik hayatta ihtiyaç duyulabilecek tüm bilgilere işaret ediyor. L01/ L04 Baz : 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Herkes sosyal medyada. Öne çıkan sosyal medya kullanımı da sosyalleşme hedefli. Herkes Sosyal medyada. Facebook tüm yaş gruplarında kullanılıyor. Twitter ve İnstagram’da gençler daha yoğun. Baz : 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternet kullanıcıları üretici / katılımcı aktivitelerden çok seyirci / tüketici aktivitelere eğilimli. Video içerik üretimi düşük. Youtube en çok takip edilen mecralardan olsa da içerik üretimi oldukça düşük. Twitter varoluş sebebiyle tutarlı olarak en çok içerik üretilen mecra. Ancak Facebook ve Instagram kadar çok kullanılmıyor. Foursquare’de «check-in»ler pek takip edilmiyor. Baz: 840 Bu mecralarda paylaşımları ne kadar sık takip edersiniz? 1 hemen hemen hiç giriş yapmıyorum; 5’in her gün takip ediyorum anlamına gelecek şekilde puanlar mısınız? Bu sosyal medyalarda ne kadar içerik (statü güncelleme, tweet, video, yazı, yorum, vb.) paylaştığınızı 1-5 arasında puanlar mısınız?

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternette farklı aktivite türleri oluşuyor. Sosyalleşme en yaygın olanı.

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 İnternette sosyalleşme, izleme, paylaşma yaygın, içerik üretimi daha az. L0301 Baz: 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Tüm aktivite biçimleri üniversite ve üstü eğitimlilerde, kültür / sanat aktiviteleri, tüketici ve finansal aktiviteler gençlerde, emekli aktiviteleri 35 yaş üstü kesimde yaygın. L0301 Baz: 840

Gündem internetten, daha çok da sosyal medyadan takip ediliyor. Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Gündem internetten, daha çok da sosyal medyadan takip ediliyor.

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Güven İnternet, televizyon ve gazete gibi konvansiyonel araçlara göre daha itibarlı ve daha güvenilir görülüyor. İnternet gazeteleri (6.7), basılı gazetelere (5.7) göre daha itibarlı bulunuyor. Sosyal medyanın itibarı basılı gazeteden daha yüksek olsa da sosyal medyaya güven ile basılı gazetelere güven hemen hemen aynı düzeyde. Televizyon basılı gazetelere göre daha itibarlı görülse de televizyona güven basılı gazeteden düşük. İtibar L0301 Kullanıcılara yöneltilen sorular: Sayacağım medya araçlarının sizin gözünüzdeki değeri, itibarı ne kadardır? 1’in hiç itibarlı değil, 10’un son derece itibarlı anlamına gelecek şekilde puanlar mısınız? Haber alma kaynakları arasında, sayacağım medya araçlarından hangisine ne kadar güvenirsiniz? 1’in hiç güvenmem, 10’un son derece güvenirim anlamına gelecek şekilde puanlar mısınız? Baz: 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Gündem ve güncel haberlerle ilgili paylaşımlar sosyal mecralarda en sık yapılan faaliyetlerde ikinci sırada geliyor. Facebook Kullanıcısı olduğunuz sosyal medyalarda en sık ne tür paylaşımlarda bulunursunuz? [En sık paylaştığı 3 seçenek] Twitter Kullanıcısı olduğunuz sosyal medyalarda en sık ne tür paylaşımlarda bulunursunuz? [En sık paylaştığı 3 seçenek] Baz: 840

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 Özet

Özet Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 «Bilgisayar Çağı»ndan «İnternet Çağı»na: Artık bilgisayar öğrenmek bir hedef ve bilgisayar değerli bir araç değil, internet kullanımı ve internete erişim bir değer. Bilgisayar internete erişimde öne çıkan araç değil, akıllı telefonlar açık ara önde. İnternet tüm kullanıcıların günlük hayatının parçası. Hem eğlencesi, hem hayatını kolaylaştıran bir unsur, fakat internet bağımlılığı yüksek düzeyde. Başta gençlerde olmak üzere internet bağımlılığı yaygın. İnternet demek büyük oranda “sosyal medya» demek olarak algılanıyor. Haber basılı gazeteden okunmuyor, kısmen online haber sitelerinden ama çoklukla sosyal medyadan takip ediliyor. İnternet, televizyon ve gazete gibi konvansiyonel araçlara göre daha itibarlı ve daha güvenilir görülüyor. Her kuşak internet kullanıyor ancak farklı biçimlerde. Kategorileri ortak kesen sosyalleştirici aktiviteler, ayrıştıran katılımcı aktiviteler. İnternete pasif katılım biçimleri yaygın. İnternet kullanıcıları üretici / katılımcı aktivitelerden çok seyirci / tüketici aktivitelere eğilimli.

Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 2 Araştırma Örneklemi

Demografi Araştırma Örneklemi Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 3 Demografi Araştırma Örneklemi Cinsiyet Dağılımı Yaş Dağılımı L01/ L04 Baz : 840

Demografi Araştırma Örneklemi Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 6 Demografi Araştırma Örneklemi Eğitim Seviyesi Meslek Dağılımı Baz : 840

Genel Seçimleri Sonuçları 1 Kasım 2015’te Oy Verilen Parti Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 7 Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 6 Demografi Araştırma Örneklemi 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Sonuçları % AK Parti 49,5 CHP 25,3 MHP 11,9 HDP 10,8 1 Kasım 2015’te Oy Verilen Parti 16 yaş altı katılımcılar için: Son Genel Seçimde -milletvekili seçiminde- oy verebilecek olsaydınız hangi partiye oy verirdiniz? Baz: 840

Muhafazakarlık kategorileri Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması 2016 | 6 Demografi Araştırma Örneklemi Muhafazakarlık kategorileri Dindarlık düzeyi Kendinizi ne derece dindar görüyorsunuz? 1 “Hiç dindar değilim” ve 10 “Son derece dindarım” olacak şekilde puanlar mısınız? Baz: 840