TEKNOLOJİNİN YARARLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
DİYARBAKIR 2008.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bütünleştirme uygulamaları
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
KİŞİSEL REHBERLİK.
BLM113 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİNİN YARARLARI Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Bu Derste Hedeflenen Kazanımlar  Teknolojin yararlarını listeler.  Teknolojiyi çocukların eğitiminde kullanır.  Çocuklara yönelik bilgisayar programlarının özelliklerini tartışır.  Çocuk eğitiminde kullanılan teknolojik araçları sıralar.  Teknolojik araçların çocuğun üzerinde olan etkilerini yorumlar.  Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Giriş Teknoloji toplum yaşamını şekillendirmekte ve yaşamı hızla değiştirmektedir. Değişim hızı toplumdan topluma göre değişebilmektedir. Bu değişim hızı, toplumları olumlu ve/ya olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Bu etki toplumun en küçük bireyleri olan çocuklar için büyük önem taşımaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Giriş Yirmi birinci yüzyıl çocuklarını Pedro (2006) “yeni bin yılın öğrencileri”, Prensky (2001) ise “dijital yerliler” (akt. Şahin, 2009) olarak tanımlamıştır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Yeni Bin Yılın Öğrencileri Kavramı Yeni bin yılın öğrencileri “dijital araçların dilini keşfederek, yaparak, yaşayarak öğrenen, çoklu işlemler yapabilen, dikkat süreleri kısa, zihinleri sürekli konudan konuya atlayan, iletişimde ve ilişkilerde sabırsız, anında dönüt isteyen, oyun merkezli yaşayan ve oyun merkezli öğrenen, fantezi dünyası gelişmiş, dijital olarak sosyal çevresi gelişmiş, fiziksel olarak çoğunlukla yalnız, grafik öğelerini metin öğelere tercih eden, dijital araçları kağıda basılı araçlara tercih eden, eğitimden beklentileri yüksek” olarak betimlenmektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Dijital Yerli Kavramı Dijital yerli ise “doğduğu andan itibaren etrafında dijital bir dünya bulan ve onunla büyüyen çocuklar” olarak tanımlanmaktadır (akt. Şahin, 2009). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Dijital Yerli Kavramı Gibson ve arkadaşları (2008) dijital yerlilerin 1987 yılında doğmuş olduklarını ve 80’li yılların sonunda doğan dijital yerlilerinin özelliklerinin sesli e-postayı bilen ve oyun konsollarıyla oynarken uyuyakalanlar olduğunu ifade etmektedir (akt. Kurt vd., 2013). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Dijital Göçmen Kavramı Prensky (2003) ise 1980 öncesinde doğmuş, dijital dünyada doğmamış, sanal dünyaya aşina olmayan ve hayatlarının belli dönemlerinde teknolojik aletleri kullanarak sanal dünyaya uyum sağlamaya çalışan bireylerin ise “dijital göçmenler” olarak adlandırıldıklarını belirtmektedir (akt. Eşgi, 2013). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Teknoloji Kullanımı Günümüzdeki çocukların oyunlarının, oyundaki arkadaşlıklarının ve oyun materyallerinin geçmişe göre değişikliğe uğradığı görülmektedir (Tuğrul vd., 2014). Bu değişiklikte “dijital yerli” veya “yeni bin yılın öğrencileri” olarak tanımlanan günümüz çocuklarının teknoloji ile doğması etken olabilmektedir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Yararları Gündelik yaşantının her alanında teknolojik aletler; eğitim, eğlence ve iletişim amaçlı, ev işlerinde, kişisel bakımda, sağlık ve ulaşım gibi alanlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Teknolojik aletlerin kullanımı bir takım kolaylıklar sağlamaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kullanımı Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) yaptığı araştırmaya göre 2015 yılı Nisan ayı itibariyle Türkiye’deki hanelerin % 96,8’inde cep telefonu veya akıllı telefon, % 25,2’sinde masaüstü bilgisayar, % 43,2’sinde dizüstü bilgisayar ve % 20,9’unda internete bağlanabilen televizyon bulunmaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

İnternet Kullanım Amaçları Bireylerin internet kullanım amaçları, internet kullanan bireylerin % 80,9’u sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme, fotoğraf vb. içerik paylaşma; % 70,2’si çevrimiçi haber, gazete ya da dergi okuma, %66,3’ü sağlıkla ilgili bilgi arama, % 62,1’i kendi oluşturduğu metin, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb. içerikleri herhangi bir web sitesine yükleme, %59,4’ü ise mal ve hizmetler hakkında bilgi aramadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Teknoloji çocuklar tarafından iletişim, araştırma, eğitim, ulaşım, alışveriş, oyun, eğlence gibi alanlarda kullanılmaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Ayrıca teknolojik araçlar aracılığıyla; sanal müze turunun oluşturulması, kelimelerin öğretilmesi, dijital fotoğraf makinasının kullanımının öğretilmesi, dijital öykü oluşturma ve boyamalar ile ilgili beyin fırtınasının yapılması, örnek sınıf içi veya dışı etkinliklerden bazılarıdır (Gülbahar vd., 2010). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Hikayeler hayatın her noktasında geçmişten günümüze değin en sık kullanılagelen eğitim yöntemlerinden birisi olmuştur. İlk hikayeler mağara duvarlarına işlenmiş, asırlar sonra matbaanın icadıyla kitap sayfalarına basılmaya başlanmıştır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Bugün ise dijital hikaye anlatımı, dijital ve elektronik alandaki gelişmeler sonucunda yeni bir olgu olarak ortaya çıkmış ve hikaye anlatma ve dinleme geleneği, teknolojinin birlikteliğiyle yeni bir anlam kazanmıştır (Turgut ve Kışla, 2015). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları  Enformasyon veya bilgi çağı olarak da adlandırılan teknolojiler üzerine kurulu yeni toplum düzeni çerçevesinde, özellikle öğretim ortamlarında teknolojinin kullanılmasında öğrencilerin aktif katılımını sağlayan dijital (sanal elektronik ortam) öyküleme yaklaşımı yeni bir bakış açısı olarak batı kültüründe daha yaygın olarak kullanılmaktadır (Tunç ve Karadağ, 2013). Dijital öyküleme yaklaşımı öğrencilerin görsel, işitsel ve görsel-işitsel çoklu ortam olanaklarını ve ortamlarını kullanarak oluşturdukları kısa hikâyelerdir (Meadows, 2003). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Bu yaklaşımın teknoloji ile birlikte kullanılmasının, problemleri tanımlama, bilgiyi yapılandırma, sorunlara uygun çözümler üretmeyi içeren yüksek düzey düşünme gibi yetenekleri geliştirmeye yardımcı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu yaklaşım, içinde bulunduğumuz çağın beklentileri doğrultusunda bir eğitim-öğretim modeli olabilecek özelliklere sahiptir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Aynı zamanda çağın ihtiyaç duyduğu bu sürece hakim olan niteliklerle donanmış, maruz kaldığı kodlanmış görsel-işitsel çıktıların çözümleyebilen, anlamlandırabilen ve yorumlayabilen, yaratıcı bireyleri yetiştirmede katkı sağlayacağı düşünülmektedir (Tunç ve Karadağ, 2013). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Teknolojinin Kulanım Alanları Hikâye anlatımı karmaşık tecrübeleri anlamlı hâle getirir. Özellikle somut işlem dönemindeki çocuklar için onlara bilgiyi aktarmanın basitleştirilmiş, anlamlı yollarının bulunması gerekmektedir. Eğitimde hikâye etkinlikleri, çocuğun ifade edici, sosyal ve alıcı dil gelişimini destekleyerek ve çocuğun kelime dağarcığını arttırmakta, çocuklara problem çözme, hayal güçlerini ortaya koyma, yaratıcılıklarını geliştirme, iç dünyalarındaki yaşantıları yansıtma olanağını sağlamaktadır (Zembat ve Zülfikar, 2006). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları KAYNAKLAR EŞGİ N (2013). Dijital yerli çocukların ve dijital göçmen ebeveynlerinin internet bağımlılığına ilişkin algılarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (3): 181-194. GÜLBAHAR Y, KALELİOĞLU F, MADRAN O (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2-4. KURT AA, GÜNÜÇ S, ERSOY M (2013). The current state of digitalization: Digital native, digital immigrant and digital settler. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 46(1): 1-22. MEADOWS D (2003). Digital storytelling: Research-based practice in new media. Visual Communication 2(2): 189–193. ŞAHİN MC (2009). Yeni binyılın öğrencileri'nin özellikleri. Anadolu University Journal of Social Sciences 9 (2): 155-172. TUĞRUL B, ERTÜRK HG, ÖZEN Ş (2014). Oyunun üç kuşaktaki değişimi. International Journal of Social Science 27 (1): 1-16. TUNÇ ÖA, KARADAĞ E (2013). Postmodernden oluşturmacılığa dijital öyküleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 1: 310-315. TURGUT G, KIŞLA T (2015). Bilgisayar destekli hikaye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 6(2): 97-121. TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU (2015). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması, 2015. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18660 Erişim tarihi: 07.05.2016 ZEMBAT R, ZÜLFİKAR S (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin sohbet ve hikâye etkinliklerinde kullandıkları öğretim yöntemlerinin incelenmesi. Educational Sciences: Theory & Practice 6(2): 587-608. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları