DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Doktor Olayım mı? Prof. Dr. Mustafa ŞENOL
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
Hastalıklar ve Hastaneler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Hastaneler ve Bina Yönetimi
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi TEOG Dönem 6 İntern Sunumu
Dönem VI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd. Doç. Dr.İrem KARAÜZÜM İnt. Dr. Melike Pelin ÖZDOĞRU

İNTERN DOKTOR KİMDİR?

HEMŞİRE? ÖĞRENCİ ? SEKRETER ? DOKTOR ? NST ELEMANI ? EKG TEKNİSYENİ ? PERSONEL ? DOKTOR ?

İNTÖRNLÜK DÖNEMİ Tanım: ‘’Asistanların ve öğretim elemanlarının gözetiminde hekimlik faaliyetleri yürütülmesi’’ Temel Hedef: ‘’Sık karşılaşılan hastalıkların takip ve tedavi süreçlerinin içinde yer alarak hasta pratiğinin geliştirilmesi’’

EĞİTİM PROGRAMI Acil Tıp (2 ay) Kadın Hastalıkları ve Doğum (1 ay) Cerrahi Birimler (1 ay); genel cerrahi, çocuk cerrahisi, göğüs cerrahisi, üroloji, anestezi, kbb , plastik cerrahi Halk Sağlığı (2 ay)

EĞİTİM PROGRAMI Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (2 ay) İç Hastalıkları (2 ay); iç hastalıklarının yandallarına ek olarak kardiyoloji, göğüs hastalıkları, dermatoloji, enfeksiyon hastalıkları ve nöroloji Psikiyatri (1 ay) Klinik Farmakoloji (15 gün) Seçmeli (15 gün); anestezi, beyin cerrahisi, çocuk cerrahisi, genel cerrahi, kadın hastalıkları ve doğum, kbb, plastik cerrahi, üroloji, dermatoloji, ftr, göğüs hastalıkları, nöroloji, radyoloji, tıbbi genetik, fizyoloji, mikrobiyoloji, tıp tarihi ve etik

6 rotasyon diliminin her birinde yaklaşık 30 öğrenci EĞİTİM PROGRAMI 6 rotasyon diliminin her birinde yaklaşık 30 öğrenci

OLUMLU GERİ BİLDİRİMLER Seçmeli staj seçeneklerinin sayısı arttı. Her bölümde ‘intörn sorumlusu öğretim üyesi’ var. Bölümlerin bazılarında intörn eğitimine yönelik bir planlama gerçekten var; makale sunumu, seminer sunumu, intörn dersleri, hasta tartışma saatleri vb.

ÖNEMLİ KONULAR Hasta sorumluluğu alma ile ders çalışma arasında tercih yapıyor olma Kişisel motivasyonun belirleyici unsurlar arasında üst sıralarda yer alması Sayı fazlalığının uygulamanın kalitesini düşürmesi

ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMİNDE ANA KONULAR Görev tanımlarına bağlı sorunlar Hiyerarşi Poliklinik çalışma sürelerinin az olması Yardımcı personel gibi çalışmak yerine hasta sorumluluğu verilmesi İletişim sorunları

ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMİNDE ANA KONULAR İntern odalarının fiziki şartlarının kötü olması İntern kartlarının servislerde işlevsel olmaması EKG sorumluluğunun eğitimi verilmeden intörnlere yüklenmesi ve cihazların kullanımı sırasında sürekli sorunlar yaşanması İntern eğitimi için yapılan derslerin acil tıp, halk sağlığı ve pediatri anabilim dalları dışında yapılmaması

PLANLAMA Bölümlerin çoğu geri bildirim almıyor. Bu nedenle aynı sorun en az bir eğitim dönemi boyunca devam ediyor. Online geri bildirim? İntörn kimlik kartlarının sene başında tüm servislere girebilecek şekilde işlevsel hale getirilmesi İntörn odalarının fiziki şartlarının iyileştirilmesi

PLANLAMA İntörnlerin rotasyona başladığı ilk gün intörn sorumlusu öğretim üyesi ve uygun gördüğü kişilerle (servisin sorumlu asistanı ve hemşiresi) toplanılması ve bu toplantıda: Çalışma düzeni İntörn görev ve sorumlulukları Nöbet şartları Hedeflenen yeterlilikler/beceriler Eğitim toplantıları

PLANLAMA Bölüm içindeki çalışma düzeni ve kurallar başlangıçta konuşulur ise özellikle hiyerarşi, iletişim sorunları, görev ve sorumluluklarla ilgili sorunlar azalabilir. Katıldığımız vizitlerin intern eğitimine yönelik de olması

PLANLAMA Öğretim üyelerinin intörnleri hasta takip süreçlerine daha fazla katması ve daha fazla sorumluluk vermesi Asistanların öğrenci eğitiminin bir parçası olduklarının farkına varmaları ve bu konuda cesaretlendirilmeleri

PLANLAMA Kendisine zaman ayıran bir öğretim üyesi ve asistan olduğunu, kendisine dönük bir eğitim programı olduğunu, hasta sorumluluğunun kendisine verildiğini görmesi öğrencinin motivasyonunu artırabilir.

PLANLAMA İntörnlere dönük eğitim programlarının her anabilim dalında yapılandırılmış hale getirilmesi Diğer dönemlerdeki gibi bir eğitim programının oluşturulması Psikiyatri servisinde nöbete kalmanın gerekliliğinin tartışılması NST ve EKG teknisyeni alımının tekrar gündeme getirilmesi

TÜM ÖĞRETİM ÜYELERİMİZ DAVETLİDİR 