İÇİNDEKİLER; 1-ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİNİN AÇIKLANMASI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ 3 EKİM 2013 PERŞEMBE RESMİ GAZETE SAYI:28784 YÖNETMELİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞINDAN:ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ
MADDE 1: Bu Yönetmeliğin amacı çevresel etki değerlendirimesi sürecinde uyulacak idari teknik usul ve esasları düzelemektir
MADDE 2: Başvuru dosyası, değerlendirme raporu,proje tanıtım dosyasının hangi projeler için isteneceğini ve içereceği konuları,projelerin izlenmesini, denetlenmesini ve gerekli eğitim çalışmalarının yapılmasını kapsar.
MADDE 3: Bu yönetmelik, 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 10 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE 4: Bu yönetmelikte geçen tanım ve kısaltmalardır.
GENEL HÜKÜMLER
MADDE 5: Bu yönetmeliğe tabi projeler hakkında karar verme yetkisi Bakanlığa aittir. Ancak bakanlık gerekli gördüğü durumlarda sınırlarını belirleyerek valiliğe devredebilir.
MADDE 6:Projeyi gerçekleştirmeyi planlayan kişiler, bu Yönetmelik kapsamındaki projelerin gerçekleştirilebilmesi için; gerekli dosyaları bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara hazırlatmak ve sunulmasını sağlamak zorundadır.Kamu kurum ve kuruluşları yönetmelik hükümlerinin yerine getirilmesi sürecinde proje sahiplerinin ve kamu kurum ve kuruluşlarının isteyeceği bilgi, döküman ve görüşü vermekle yükümlüdür.
Bu yönetmeliğe tabi projeler için ‘çevresel etki değerlendirmesi olumlu’ kararı ve ya ‘çevresel etki değerlendirmesi gerekli değildir’ kararı alınmadıkça bu projelere hiç bir teşvik, onay, izin, yapı ve kullanım ruhsatı verilemez, proje için yatırıma başlanamaz ve ihale edilemez.
Bu yönetmelik hükümlerine göre karar tesis edilmeden önce, projenin yapılmasının mevzuat bakımından uygun olmadığının tespiti halinde aşamasına bakılmaksızın süreç sonlandırılarak dosya iade edilebilir.
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNTEMİ
MADDE 7: Bu yönetmeliğin yapılacak olan proje, yatırım ve ihalelerde gerekli görülen yerlerde ÇED raporu hazırlanmasının zorunlu olduğunu kapsar. Projeler hazırlanırken EK-1 ve EK-2 nin incelenerek dikkate alınması gerekir.
MADDE 8: Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar ÇED Başvuru Dosyasını ve proje sahibi tarafından yetkilendiğine dair vekaletname ve imza sirkülerini Bakanlığa sunar. İşlem sonucunda dosyanın uygun hazırlandığına dair karar verilmesi halinde ilgili kamu kurum ve kuruluş temsilcileri, bakanlık yetkilileri, proje sahibi ve bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlardan oluşan bir komisyon kurulur.
Bakanlık, proje ile ilgili olarak süreç tamamlanana kadar projeye ilişkin görüş, soru ve önerilerin değerlendirilmek üzere Valiliğe ve ya bakanlığa verebileceğini anons, askıda ilan, internet gibi uygun araçlarla halka duyrurur ve ÇED Başvuru Dosyası’nı yayınlar
MADDE 9: Halkın katılımı toplantısı düzenlenir MADDE 9: Halkın katılımı toplantısı düzenlenir. Toplantının tarihi,yeri ve konusunu belirten bir yazı o yörede uzun süreli yayınlanmakta olan ulusal bir gazetede en az on gün önce yayınlanır.
Bakanlık, halkın katılımı toplantısını, kapsam belirleme için görüş verme tarihini belirten bir yazıyı ve ÇED Başvuru Dosyasını komisyon üyelerine gönderir.Bakanlık, gerekli gördüğü hallerde, üniversiteler, enstitüler, araştırma ve uzman kuruluşları, meslek odaları, sendikalar, birlikler, sivil toplum örgütlerinden temsilcileri de komisyon toplantılarına üye olarak çağırabilir.
Toplantı, Çevre Ve Şehircilik İl Müdürü’nün ve ya görevlendireceği bir yetkilinin başkanlğında yapılır. Toplantıda; halkın proje hakkında bilgilendirilmesi, görüş, soru ve önerilerinin alınması sağlanır.
MADDE 10: Komisyon tarafından; ÇED Raporu Özel Formatı ve ÇED Raporu’nu hazırlayacak çalışma grubu Bakanlığa önerilir. Halkın Katılımı Toplantısının tamamlanmasından itibaren Format bedeli üç ay içerisinde yatırılmaz ise başvuru geçersiz sayılır.
MADDE 11:ÇED raporu bakanlığa sunulur MADDE 11:ÇED raporu bakanlığa sunulur.Rapor incelenir ve olumsuz bir durumun olup olmadığı tespit edilir.Olumsuz bir durumun tespiti halinde rapor iade edilir ve altı ay içerisinde düzenlenip tekrar sunulması gerekir. Uygun olduğunun tespiti halinde ise incelenmek ve değerlendirilmek üzere komisyon üyelerine gönderilir.
MADDE 12:bakanlığın ve komisyon üyelerinin proje alanında gerekli çalışmaları yapmasını kapsar.
MADDE 13: Komisyon tarafından incelenerek son şekli verilen ÇED raporu, Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar tarafından inceleme değerlendirme toplantılarının sona erdirilmesinden sonraki on iş günü içinde bakanlığa sunulur. Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu ve ya Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumsuz kararı verilir.
MADDE 14: Son haliyle nihai ÇED Raporu bakanlığa sunulur MADDE 14: Son haliyle nihai ÇED Raporu bakanlığa sunulur.Proje için ‘ÇED Olumlu’ ve ya ‘ÇED Olumsuz’ kararı on gün içinde verilir, komisyon üyelerine bildirilir ve halka duyurulur.
‘ÇED Olumlu’ kararı verilen projelere yedi yıl içerisinde yatırıma başlanmaması halinde ‘ÇED Olumlu’ kararı geçersiz sayılır.’ÇED Olumsuz’ kararı verieln projeler için ‘ÇED Olumsuz’ kararının verilmesine sebep olan nedenlerde değişiklik olması durumunda tekrar başvuru yapılabilir.
MADDE 15: Bu madde yönetmelik kapsamı dışında kalan ve ya yatırım yapılacak olan projeler için kapasite artırımı, genişletilmesi ve eşik değerleri hakkındaki düzenlemeleri kapsar.
MADDE 16:Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar tarafından Proje Tanıtım Dosyası hazırlanır.Bakanlık bu dosyayı beş iş günü içerisinde inceler.Eksiklerin tespiti halinde tamamlanması istenir.Eksileri altı ay içerisinde bakanlığa sunulmazsa başvuru geçersiz sayılır dosya iade edilir.
MADDE 17: Bakanlık Proje Tanıtım Dosyalarını15 iş günü içinde inceler ve değerlendirir.Proje hakkında ‘ÇED Gerekli Değildir’ ve ya ‘ÇED Gereklidir’ kararını beş iş günü içerisinde verir.
MADDE 18:Proje Tanıtım Dosyasında öngörülen ve proje sahibi tarafından taahhüt edilen hususların yerine getirilip getirilmediğini izler ve kontrol eder.Proje sahibi yapılacak bu yönetmeliğe tabi değişiklikleri Bakanlığa ve ya Valiliğe iletmekle yükümlüdür.
MADDE19: Bu maddede bakanlıktan gerekli belge ve kararların alınmadan proje ve ya yatırımlara başlanamayacağını, başlandığı takdirde durdurulacağını ve çevre kanununa uymayan gerekli cezai yaptırımları kapsar.
MADDE 20: Bu yönetmelikte belirtilen süreler Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşların istemi ve bakanlıkça uygun görülmesi halinde uzatılabilir ve ya durdurulabilir.
MADDE 21:Proje sahibinin herhangi bir nedenle değişmesi durumunda; projenin yeni sahibi, devir ve proje ilgili bilgi ve belgeleri,Bakanlığa/Valiliğe sunmakla yükümlü olup, projenin önceki sahibinin taahhüt ve yükümlülüklerini, devir tarihinden itibaren, başka bir işleme gerek kalmaksızın üstlenmiş sayılır.
MADDE 22: Bakanlık, ÇED uygulamalarına ilişkin olarak, gerektiğinde yerli ve yabancı kurum ve kuruluşlar ile işbirliği halinde her türlü eğitim, plan, program ve proje çalışmaları yapabilir; kitap, kitapçık, rehber ve her çeşit doküman hazırlayabilir; seminer ve toplantılar düzenleyebilir.
MADDE 23: Askeri projelerle ilgili ÇED uygulamaları ilgili kurumun görüşü alınarak Bakanlık tarafından belirlenir.
MADDE 24:Afet riski olan alanlardaki projelerle ilgilidir.
MADDE 25: Bu yönetmeliğe tabi birden fazla projeyi kapsayan entegre bir projenin planlanması halinde, Bakanlıkça entegre proje için tek bir ÇED Başvuru dosyası/proje tanıtım dosyası hazırlanması istenebilir.
MADDE 26: Arama projelerini kapsar.
MADDE 27: Yeterlilik belgesini kimlerin alacağını kapsar MADDE 27: Yeterlilik belgesini kimlerin alacağını kapsar.Proje hazırlayacak kişiler Bakanlıktan yeterlilik belgesi almakla yükümlüdürler.
MADDE 28: Bakanlık gerekli gördüğü hallerde bu yönetmeliğin uygulanmasına ilişkin tebliğler çıkarabilir.
MADDE 29: 17/7/2008 tarihli ve 26939 sayılı resmi gazetede yayımlanan çevresel etki değerlendirmesi yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 30: Bu yönetmelik yayım tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 31: Bu Yönetmelik hükümlerini Çevre Ve Şehircilik Bakanı yürütür.
TURGAY GÖVSU 11180427 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ
RÜMEYSA SAMUR 15180489 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ