Elektronik Ticaret Nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
E-Ticaret (İlk adımlar)
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Elektronik Ticaret Nedir?
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Elektronik Ticaret Nedir? e-ticaret Elektronik Ticaret Nedir? Sanal Pazaryeri E-Ticaret Nedir? Niçin E-Ticaret? E-Ticaretin Evrimi Kaan Kurtel 2002

Köklü Değişimler Pazaryeri sanal bir ortama taşınıyor. Alış-veriş, alıcı-satıcı ilişkileri değişiyor. İşlemler hızlanıyor ve yaygınlaşıyor. Ekonominin işleyiş yoğunluğu artıyor. Para yeniden şekilleniyor. Açıklık Zaman

MarketSpace - PazarAlanı MarketPlace Sanal Pazaryeri Pazaryeri Pazaralanı İçerik Ürün/Hizmet Bilgi Koşullar Yüz yüze Elektronik link Yapı İş pazaryerinde Bilgisayarlar İletişim

$ MarketPlace-Pazaryeri: Tatlı Kokular Ltd. Üreticiler Tüketici

$ MarketSpace-Pazaralanı: garden.com Üreticiler Tüketici Uzmanlar Tasarım Araçları Geri Bildirim Sanal Gruplar Üreticiler İçerikler Çalışanlar $ Tüketici İçerik, Koşullar, Yapısal yapılanma

Sanal Pazaryeri Bir araya toplanamayacak kadar çok sayıda insan aynı anda aynı yerde buluşabilir, Dünyanın her yerinden bir çok kişi pazarlık masasındadır, Hızlı, kolay, rahat alışveriş imkanı sunar, Arz ve talebi en etkin şekilde koordine eder, Büyük bir müşteri kitlesine ulaşma imkanı sağlar, İşlem maliyetlerini düşürür, Azalan işlem maliyetleri sayesinde rakabet imkanı sağlar.

Sanal Pazarın Faydaları Alıcının ve satıcının ticari süreçlerini düzenler, Alıcıya internet yoluyla tedarik imkanı sunar, Ticari hizmetlerin pek çok kuruluşa ulaştığı bir ortam sunar, Dinamik şekilde kaynak bulmak ve ticaret yapmak için imkanlar sunar, Birleştirilmiş sipariş verme imkanı ve genişletilmiş satış kanalını beraberinde getirir, Müşteriye daha etkili erişim sağlar ve hizmetlerin kapsamını genişletir.

Sanal Pazarın Dinamikleri İşlem giderleri anahtar konumunda ePazar ve işlem eşanlamlı İşlem başına banka masrafları Uçak bileti işleme masrafları Bilgisayarlı Internet rezervasyon Şube Telefon ATM Internet

Sanal Pazarın Büyüklüğü 2003 yılında internet üzerinde 10 bin e-pazar sitesi oluşacak, 2003 yılına kadar e-ticaretin 2.8 trilyon $'a ulaşması bekleniyor. (Goldman Sachs) E-ticaretin hacmi : 1997’de 26 milyar dolar, 2001-2002’de 330 milyar dolar, 2003-2005’te bir trilyon dolar. (OECD) E-ticaretin %80’i ABD’de, %10’u Avrupa’da, %5’i Asya’da

Türkiye İnternet Pazarı

Türkiye E-ticaret Pazar Büyüklüğü Tahminleri (2000-2005)

Sanal Pazar Sanal Pazar : Müşteri istekleri : Tedarikçi istekleri : Çöpçatan Aracılık görevi Ürün değişimleri Katma değerli ağlar Bilgi ağları Müşteri istekleri : Seçme Rahatlık Düşük fiyat Tedarikçi istekleri : Küresel pazara erişmek Müşterilere doğrudan erişmek

Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret elektronik ortamda yapılan aşağıdaki işlemlerle dolaylı olarak ilişkilidir: Uzaktan yeryüzü gözleme, GPS kullanarak uzaktan araç izleme, Satış sonrası uzaktan bakım ve tamir, Uzaktan müşteri anketleri Sürekli izleme ve destek

Sanal Pazarlar Endüstri Merkezli Dikey Pazarlar Belirli bir endüstrinin bütün seviyelerdeki değişimlerini koordine eder. (Kimya, enerji, demir-çelik, ileri teknoloji endüstrileri) www.micros.com.tr, www.kangurum.com.tr, www.otomax.com.tr, www.metalspectrum.com Endüstrileri Birbirine Bağlayan Yatay Pazarlar Farklı sektörlerden oluşan tedarikçi ve müşterileri birbirine bağlar. (basit kırtasiye alışverişi, ileri teknoloji ekipmanları) Üye aidatı, işlem üzerinden/hacminden para alma, reklam www.netkar.net, www.turkishsource.com, www.bid.com

Sanal Pazaryeri Kurmak için 10 Anahtar Kural Pazarı değerlendirmek Pazarın belirli katagorisine odaklanmak Endüstride uzmanlık ve iş ilişkilerini kullanmak Belirli bir pazar yaratmak için yatırım yapmak İlk alıcı/satıcıları pazaryerine çekmek için yaratıcı metodlar kullanmak İçerik ve topluluk inşa etmek Pazar modelleri ve meklanizmaları belirlemek Uyumu sağlayacak teknolojilerin ve araçların seçimi Hem alıcılar hem de satıcılar için adil olacak bir kar modeli seçmek Pazara giren ilkler arasında yer almak

Sanal Mağazalara Satış Arttırıcı Öneriler Ana sayfanızda favori ürünlerinizi öne çıkararak hızlı alışverişi yüreklendirin. Müşterilerinize detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlayın. Özel günlerde indirimler ve promosyonlar verin. Anneler Günü vb. İçeriksel entegrasyon ile ürün satışlarını verdiğiniz içerik ile ilintili hale getirip artırabilirsiniz. Kişiselleştirme imkanı vererek kişilerin kendilerine ait bir alanları olmasını sağlayın. Hatırlatma, arkadaşlarım veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirici uygulamalar geliştirin. Hediye opsiyonu ve hediye önerileri ile içeriği zenginleştirin. Yarışmalar düzenleyerek sitenize üye olunması konusunda kullanıcıları yüreklendirin.

Sanal Mağazalara Satış Arttırıcı Öneriler Hedefli emailing ile kullanıcıları yeniliklerden ve yeni ürünler ile kampanyalardan haberdar edin. Özel uygulamalarla sitenizin iyi müşterilerine ekstra indirim veya promosyon uygulamaları sunun. Arada bir anketler düzenleyerek kullanıcıların psikolojilerini, fiziksel durumlarını, ihtiyaç ve isteklerini tespit etmeye çalışın. Interaktif özellikler koyarak alışverişi heyecanlı ve eğlenceli bir hale getirin. Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissini yaratın. Sitenizi destekleyici faaliyetleri olan yan iş kolları ve diğer sitelerle ortaklaşa programlar düzenleyin. Süs olsun diye kurulan bir çağrı merkezi değil, mutsuz müşterileri sadık bir müşteriye dönüştürecek bir çağrı merkezini hedefleyin. Sitenizi güncel tutarak ziyaretçilerin siteye ilgilerini kaybetmemelerini sağlayın.

Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret genel olarak mal ve hizmetlerin elektronik araçlarla değişimini içeren işlemlerdir, E-ticaret, telekomünikasyon ağları üzerinden bir değer değişimi yaratmayı amaçlayan iş aktivitelerinin yapılmasıdır, E-ticaret, elektronik olarak iş yapmak demektir. Yazılı metin, ses, video biçimindeki verilerin elektronik olarak işlenmesini ve iletimini içerir. E-ticaret, yalnızca ödeme yöntemlerinin ve satışın yeniden tanımlanması değil, “para”nın yeniden şekillendirilmesidir.

Elektronik Ticaret Nedir? Internet perakende satış ve doğrudan pazarlama konusunda devrim yaratacaktır. Tüketiciler evlerinden dünyanın her yerindeki üreticilerden ya da perakendecilerden birçok çeşitli ürünü satınalma imkanına kavuşacaktır. E-ticaret, her türlü bilgisayar ağları üzerinden, ürün tasarımı, üretilmesi, tanıtımın yapılması, ticari muameleler, hesapların ödenmesi ile ilgili tüm etkinlikler kapsar.

Elektronik Ticaret Nedir? (Tübitak'ın bakış açısı) E-ticaret ile ilgili etkinlikler birbirleriyle doğrudan ilişkili olmasalar bile bir bütünün parçalarıdırlar. Ancak bütüne hiçbir kurum, kuruluş ve ülke sahip değildir. Ancak uluslararası seviyede standartlaşma, işbirliği ve uyum gereklidir. E-ticaret; görünürde ticaretin elektronik araçlarla yapılmasını, temelde yepyeni bir işleyiş, değişim ve dönüşümü gerçekleştiren dinamik ve entegre bir sistemi ifade etmektedir. Bu dinamizm, ancak bilişimi hazmedip hayata geçirebilen insan odaklı yaklaşımlarla yakalanabilir.

Elektronik Ticaret Nedir? E-ticaret elektronik ortamda yapılan aşağıdaki işlemlerle doğrudan ilişkilidir: Mal ve hizmetlerin elektronik alışverişi Taşınır ve taşınmaz mal alışverişi (goods) Eğitim, sağlık, ulaşım v.s. hizmetler (services) Üretim planlaması yapma ve üretim zinciri oluşturma Tanıtım, reklam ve bilgilendirme Sipariş verme Elektronik banka işlemleri ve fon transferi, Elektronik konşimento gönderme, Gümrükleme Antlaşma yapma Elektronik ortamda üretim izleme

Elektronik Ticaret Nedir? Elektronik ortamda sevkiyat izleme Ortak tasarım geliştirme ve mühendislik, Anında kaynak oluşturma, Elektronik ortamda kamu alımları Elektronik Para ile ilgili işlemler Elektronik hisse alışverişi ve borsa, Elektronik açık arttırma, Doğrudan tüketiciye pazarlama Sayısal imza, elektronik noter v.b. Sayısal içeriğin anında dağıtımı, Anında bilgi oluşturma ve aktarma Elektronik ortamda vergilendirme Fikri mülkiyet haklarının transferi

Elektronik Ticaretin Boyutları Ticaretin Alanı Elektronik Ticaretin Esası Sanal Ürünler Sanal Süreçler Sayısal Ürünler Geleneksel Ticaret Fiziksel Ürünler Sayısal Süreçler Fiziksel Süreçler Fiziksel Aracı Sayısal Aracı Sanal Oyuncular EC 2002, E.Turban

Direk Pazarlama, İş arama, online bankacılık EC Uygulamaları Direk Pazarlama, İş arama, online bankacılık E-devlet, e-satınalma, B2B, M-ticaret, Seyahat, Online yayıncılık, tüketici servisleri İnsanlar Alıcılar, Satıcılar, Aracılar, Hizmetler, Bilgi İşlem çalışanları, Yönetim Yerel Politikalar Vergiler, Yasalar, Kişisel Haklar, Teknik Standartlar Pazarlama Reklamcılık Pazar Araştırmaları, Promosyon, Web İçeriği Destek Servisleri Lojistik, Ödeme, İçerik, Güvenlik, Sistem Geliştirme İş Ortaklıkları Affiliate, Joint Venture, E-pazaryeri Birleşmeler Değiştokuş A l t y a p ı (1) Ortak işletme hizmetler atyapısı (güvenlik,e-ödeme smartkart, doğrulama) (2) Mesaj ve bilgi dağıtım altyapısı (EDI, email, chat,HTTP) (3) Multimedia içeriği ve ağ Yayıncılığı altyapısı (HTML, JAVA, XML) (4) Network altyapısı (Telecom, kablo TV, Internet WAN, LAN, Intranet, Extranet) (5) Arayüz altyapısı (veritabanı, İş ortaklarının uygulamaları) EC 2002, E.Turban

Niçin Elektronik Ticaret? Rekabeti arttırmak ve satın alma maliyetlerini düşürmek Daha kaliteli, ucuz ve sürekli tedarik imkanı sağlamak Stok maliyetlerini azaltmak Tüketici talebi artırmak Üretim süresi azalmak Daha verimli ve etkili müşteri servisi kurmak İşletme, satış, pazarlama ve dağıtım maliyetleri azaltmak Global erişilebilir olmak Müşteri sürekliliğini sağlamak

Elektronik Ticaretin Evrimi 1. adım Broşür Yazılımlar İş amaçlı web sitelerinin evrimleşmesi sonucu ortaya çıktı. Broşür sitelerde pazarlama terimleri ve ürün fotografları vardı. Bütün dünyadaki sitelerin %90'ı dır. Pazarlama Müdürü sistemin patronudur. Pazarlama mesajı otomasyondur. 2. adım Elektronik Ticaret Katalogunu siteye terleştirip sipariş alma esasına dayanır. Temel bir uygulama, ticari bir işlem ve sanal alışveri sepeti.

Sorular devam