TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
Advertisements

BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMI
İNTERNET ETİĞİ VE BİLİŞİM SUÇLARI
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
B İ L İŞİ M S İ STEMLER İ GÜVENL İĞİ (2016) PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞIT CESUR.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
EQUIZSHOW.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sosyal Ağlar Tehditler, Yanlış Kullanım ve Doğru Kullanım Örnekleri.
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Temel Bilgi Teknolojileri
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İNTERNET TEKNOLOJİLERİ
Sosyal Ağlar Çevrimiçi (Online) Alışveriş
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Sosyal Medya ; ) NE KADAR SANAL? NE KADAR GERÇEK?.
İletişimin Zamanda yolculuğu
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
BİLİŞİM SUÇU NEDİR? BİLGİSAYAR VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANILARAK KANUN TARAFINDAN SUÇ KABUL EDİLEN BİR FİİLİN İŞLENMESİDİR.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ GÜVENLİĞİ Güvenli Şifre Oluşturma Bilgi Gizliliği ve Güvenliği
TELİF HAKKI.
bilişim toplumu ve ahlaki değerleri dr. burak galip aslan
TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İletişim Araştırma İşbirliği
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLGİ GÜVENLİĞİ Bilgi Gizliliği ve Güvenliği Zararlı Yazılımlar
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
TELİF HAKKI.
Dijital Vatandaşlık.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
“İnternette Güvenlik, Virüs, Spam Bireysel Savunma”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMI EĞİTİMDE DEĞİŞİM TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMI

1953 - 2013

1953 - 2013

Hedeflenen Beceriler O dönem öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceriler ile günümüzde bizlere kazandırılması hedeflenen beceriler arasında birçok fark var. BONAPARTİST -AngloSakson

Günümüzde kazanmamız gereken her becerinin en büyük desteği teknolojik öğeler. Bu teknolojik öğelerden biri ise bilgisayar teknolojisi ve internet. Şu anda eğitimin de en büyük destekçisi olan bu öğeler hayatımızı kolaylaştırdığı kadar zorlaştırabiliyor da. Öncelikle bilgisayar teknolojisi ve internet ile ilgili bazı istatistiklere ve bu dünyaya ait terimlere bir göz atalım.

İNTERNET NEDİR ? En kısa tanımıyla: "Bilgiye Ulaşım ve Onu Paylaşım, sonrasında da elde edilen bilgiyi kullanım« dır. Aynı zamanda pek çok yararlı bilginin bir tuşa basmak kadar yakın olduğu dev bir kütüphane olduğu da söylenebilir. Kişilerin değişik konularda fikirlerini serbestçe söyleyebilecekleri ortamlar barındıran bir demokrasi platformudur. Sosyal açıdan bilgi değiş-tokuşu yapılabilen ve kendi yazısız kuralları olan büyük bir topluluktur

SOSYAL MEDYA NEDİR? “Sosyal medya” içeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. “Sosyal” kelimesi burada en az ikili bir iletişim ve etkiletişimin tanımıdır. Sosyal medyanın en önemli özelliği paylaşımların özgür ve bir o kadar da kontrolsüz olmasıdır. Eğitim ortamlarında vazgeçemediğiniz teknolojik araçları (donanım-yazılım) sıralayınız. "e-politikalar" adlı belgenin kursiyerler tarafından incelenmesi sağlanır.

İnternet Kullanıcı Sayısı 1998   2008 Ülke Kişi (milyon) 1. ABD 84.587 1. Çin 298.000 2. Japonya 16.940 2. ABD 230.600 3. Almanya 8.100 3. Japonya 95.978 4. İngiltere 8.000 4. Brezilya 72.027 5. Kanada 7.500 5. Almanya 61.973 6. Avustalya 5.771 6. İngiltere 46.683 7. Fransa 3.700 7. Rusya 45.250 8. Hollanda 3.500 8. Fransa 42.315 9. Güney Kore 3.103 36.837 10. İsveç 2.961 10. Türkiye 25.405

SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI TÜRKİYE% e-posta gönderimi 72,8 Facebook, Twitter, Chat, MSN, Skype vb. kullanarak gerçek zamanlı yazışma 64,2 Çevrimiçi haber, gazete veya dergi okuma, haber indirme 58,8 Satınalma amaçlı mal ve hizmetler hakkında bilgi arama 55,7 Oyun, film, müzik, görüntü indirme veya oynatma 51,2 Sağlıkla ilgil bilgi arama 47,3 İnternet üzerinden telefonla/video ile görüşme 47,1 İnternet üzerinden radyo/televizyon izleme 41,1 Öğrenme amacıyla internete başvurma 37,1 İnternet bankacılığı 16,8 İş arama ya da iş başvurusu yapma 10,2 Hehangi bir konuda çevrimiçi eğitim alma 6,3 Kaynak: TUİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi 2010

SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI Toplam Türk internet kullanıcısı olan 18,142,000 Kişinin 79.6%’sı olan 14,443,000 kişi Sosyal Ağlar kategorisinde yerini almış durumda. İnternet kullanıcılarının internette geçirdiği zaman sıralamasında sosyal ağlar, üst sıralarda yerini koruyarak internette geçirdiğimiz zamanın önemli bir kısmını kaplıyor diyebiliriz.

SOSYAL MEDY@NIN ÜLKEMİZDE KULLANIMI Etkinlik Harcanan Zamanın (%) Toplam internet kullanımı 100.0% Anlık mesajlaşma (MSN, Gtalk, vb..) 25.9% Sosyal Ağlar (Facebook, Friend Feed, Twitter, Forum alanları, vb..) 9.9% Oyun 6.9% E-posta 4.6% Haber/Bilgi 4.1% Multimedya 2.7% Arama 2.5% Gazete 2.3% Diğer 41.3%

İnternet Teknolojisinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı İnternet Etiği Etik nedir? cevabından yola çıkarak, 2.6 deki internet etiği tanımı verilir. www.etik.gov.tr sayfası incelenir 12

İnternet Teknolojisinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı İnternet Etiği ETİK NEDİR? Etik, kişinin davranışlarını temel olan ahlak ilkelerinin tümüdür. Başka bir ifade ile etik, insanlara ‘‘işlerin nasıl yapılması gerektiğini’’ belirlemede yardımcı olan kılavuz (rehber) değerler, ilkeler ve standartlardır.

İnternet Teknolojisinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı İnternet Etiği ETİK NEDİR? Etik davranış ilkeleri ile varılmak veya elde edilmek istenen amaç, toplumda dolandırıcılık ve genel olarak yozlaşmayı önlemek ve dürüstlüğü hâkim kılmaktır.

İnternet Teknolojisinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı İnternet Etiği İnternetin günümüzde yaygın bir iletişim aracı olarak kullanılması, beraberinde dikkat edilmesi gereken bazı kuralları da birlikte getirmektedir. İnternet üzerinde kabul edilebilir ya da edilemez davranışları tanımlayan kurallar " internet etiği " olarak adlandırılır.

İnternet Teknolojisinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı İnternet Etiği İnternet etiğini, özgür irademizden hareketle pozitif ahlaki değerlere, kişi haklarına, toplumsal kurallara bağlı kalarak, erdemin varlığını da göz ardı etmeden; keyif alma, iyi ilişkiler kurma ve bireylerin iyiliği için internet teknolojilerinin kullanılması olarak tarif edebiliriz.

İnternetin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği Dünyada ve Türkiye’de internet kullanımının yaygınlaşması siber suçların da her geçen gün artmasına neden olmaktadır. Hırsızlık, dolandırıcılık, soygun, terörizm, sabotaj, şiddet, istismar, taciz ve kaçakçılık gibi pek çok suç, dijital ortama taşınmıştır. BİLİŞİM SUÇU olarak adlandırılmaya başlanmıştır. 2.7,2.8,2.9 Tanımlalar incelenir. Kaynak cd deki konuyla ilgili videoların izlenmesi sağlanır

İnternetin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği Türkiye’de işlenen bilişim suçları her geçen yıla göre %100 yakın bir artış göstermektedir. Bilgisayar ve internet kullanımının bu kadar artması, nitelikli suçların hızla artmasını neden olmuştur. Yapılan araştırmalara göre siber saldırılar en fazla ABD’de olurken, Türkiye ilk on içinde yer almaktadır.

İnternetin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı ve İnternet Etiği BİLİŞİM SUÇLARI ! İşlenen bilişim suçları bulunduğunuz ağ'ın durumuna göre, disiplin cezasından işten çıkarılmaya; hesabın silinmesinden hapse kadar cezalara neden olabilir. (www.bilisimterimleri.com) Bilişim suçları için Türkiye’de 155@iem.gov.tr adresine ve Cumhuriyet Başsavcılıklarına şikayette bulunularak ihbar edilebilir.

BİLİŞİM SUÇLARININ İŞLENME NEDENLERİ

Sanal Dedektifler web adresinden alınmıştır.

Bilişim Suçu Kapsamına Giren Eylemler Nelerdir ?

Bilişim Suçu Kapsamına Giren Eylemler Avrupa Birliği ile Birleşmiş Milletler Komisyonu ortak raporunda Bilişim Suçları 6 ana bölümde incelenmiştir. Bunlar ; a. Bilgisayar Sistemleri ve Servislerine Yetkisiz Erişim ve Dinleme b. Bilgisayar Sabotajı c. Bilgisayar Kullanılarak Dolandırıcılık

Bilişim Suçu Kapsamına Giren Eylemler d. Bilgisayar Kullanılarak Sahtecilik e. Kanun Tarafından Korunan Bir Yazılımın İzin Alınmadan Kullanılması f.Diğer Suçlar (Bu başlık altına alınan suçlar) : - Yasaya aykırı yayınlar - Pornografi içeren yayınlar - Hakaret ve Sövme - Vatanın bölünmez bütünlüğüne karşı hazırlanmış web siteleri .

Bilişim Suçu Kapsamına Giren Eylemler - Toplum ahlakına aykırı içerikler - Kişi veya kurumlara karşı yapılan sövme ve hakaret içerikli yayınlar - Yasadışı yayınların internet üzerinde veya bilgisayar sistemleri üzerinde , web siteleri , e-mail , forum ve benzeri teknolojik iletişimde kullanılan her türlü araç ile topluma iletilmesi suç teşkil etmektedir.

Ülkemizde En Çok Karşılaşılan Bilişim Suçları Başkalarının adına web sayfası hazırlamak ve bu web sayfasının tanıtımı amacıyla başkalarına e-mail ve mesaj göndermek ve bu mesajlarda da mağdur olan şahsın telefon numaralarını vermek. Kişisel bilgisayarlar yada kurumsal bilgisayarlara yetkisiz erişim ile bilgilerin çalınması ve karşılığında tehdit ederek maddi menfaat sağlanması

Ülkemizde En Çok Karşılaşılan Bilişim Suçları Şirketlere ait web sayfalarının alan adının izinsiz alınması ve bu alan adlarının karşılığında yüklü miktarlarda para talep etmek. Özellikle Pornografik içerikli CD kopyalamak ve satmak. Başkalarının adına e-mail göndererek özellikle ticari ve özel ilişkileri zedeleme.

Ülkemizde En Çok Karşılaşılan Bilişim Suçları Sahte evrak basımı gibi çok farklı konuları içerebilmektedir. Başkalarına ait mail adresi ve sosyal medya sayfalarını ele geçirip şahsi amaçlar için kullanmak Sosyal medya ortamlarında küfür yada hakaret edilmesi, şahısların taciz edilmesi, baskı yapılması

BİLİŞİM SUÇLARI İLE YAPILAN ÇALIŞMALARIN HUKUKİ DAYANAKLARI Bilgisayar Yoluyla Dolandırıcılık TCK 503-507: Dolandırıcılık ve İflas Bilgisayar Yoluyla Sahtecilik TCK 316-368: Sahtecilik Suçları Kanunla Korunmuş Bir Yazılımın İzinsiz Kullanımı 5846'nolu Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (FSEK) Yasadışı Yayınlar TCK 125-200: Devletin Şahsiyetine karşı cürümler;

BİLİŞİM SUÇLARI İLE YAPILAN ÇALIŞMALARIN HUKUKİ DAYANAKLARI TCK 480-490: Hakaret ve Sövme Cürümleri TCK 426-427: Halkın ar ve haya duygularını inciten veya cinsi arzuları tahrik eden ve istismar eder nitelikte genel ahlaka aykırı: ve diğer anlatım araç ve gereçleri. Bilgisayar Sistemlerine ve Servislerine Yetkisiz Erişim ve Dinleme "Bilişim Alanında Suçlar TCK 525a, b, c ve d". Maddeleridir.

ÖNERİLER Internet'in tamamen güvenilir olduğunu düşünmeyin. Kredi kartlarının Internet ortamında kullanımına dikkat edin ve güvenmediğiniz bilgisayarlarda(Internet cafe gibi yerlerde) kredi kartı bilgilerini girmeyin. Arkadaş arama sitelerine dikkat edip her siteye kendi resimlerinizi ve kişisel bilgilerinizi vermeyin. Kolay ve herkesin tahmin edebileceği(doğum tarihi gibi) şifre ve gizli soru kullanmayın. Hatta şifrenizi belli aralıklarla değiştirin.

ÖNERİLER Her web sitesi yasal olmayabilir. Web sitelerindeki bilgilerin her zaman doğru olacağını düşünmeyin. Tanımadığınız kişilerden gelen e-postalara karşı şüpheci yaklaşın ve hemen açmayın. Parasal vaatlerde bulunan sitelere karşı şüpheci olun. Kişisel bilgi ve resimlerinizi Internet kafe gibi ortamlarda paylaşmayın. Dosya paylaşım programlarını kullanıyorsanız kişisel bilgilerinizin olduğu dosyaları paylaşıma açmayın. Web sitelerinde ve programlarda yazılanları okumadan "ok", "tamam", "next", "ileri" butonlarına tıklamayın.

ÖNERİLER Antivirüs programı kullanın ve antivirüs programınızı güncel tutun. Güvenmediğiniz alışveriş sitelerinden alışveriş yapmayın. Internet'ten indirdiğiniz dosyaları mutlaka virüs taramasından geçirin. Güvenliği arttıran güncelleştirmeleri yapın.   

ÖNERİLER Chat programlarında bilgisayarınıza zarar verecek özellikler bulunabileceğini unutmayın ve chat ortamında tanıştığınız kişilere kişisel bilgilerinizi vermeyin. Güvenilirliğinden emin olmadığınız web sitelerinden, disklerden ve CD'lerden bilgisayarınıza dosya yüklemeyin.  

TÜRK CEZA KANUNU (1) Kanun Numarası : 5237 SEKİZİNCİ BÖLÜM Şerefe Karşı Suçlar Hakaret Madde 125- (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden (…) (1) veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.

BÜYÜYEN TEHLİKE SİBER ZORBALIK ! DUR, DÜŞÜN, TIKLA 36

Okul Zorbalığı Bir ya da birden çok öğrencinin kendilerinden daha güçsüz öğrencileri kasıtlı ve sürekli olarak rahatsız etmesi ile sonuçlanan ve kurbanın kendisini koruyamayacak durumda olduğu saldırganlık türü okul zorbalığıdır. Bu saldırganlığın internet aracılığı ile yapılması siber zorbalığı meydana getirmektedir. Konuyla ilgili Diğer videoların izlenmesi sağlanır

SİBER ZORBALIK TÜRLERİ “Şiddet”: Kaba ve kızgın bir dil kullanılarak elektronik mesaj gönderme “Taciz”: Sürekli olarak incitici ve kaba mesajlar gönderme “Siber Gözdağı”: Sürekli olarak zarar verme tehdidi ve ya da onur kırıcı sözler içeren mesajları gönderme. Kişinin kendini güvenlik tehdidi altında hissettiği diğer çevrimiçi etkinliklerde yer alması “İftira”: Bir kişi hakkında arkadaşlıklarını veya saygınlığını zedeleyebilecek asılsız dedikodu ve söylentileri yayma ya da bu tür içerikte mesajlar gönderme (Trolley, Hanel, and Shields,2009)

SİBER ZORBALIK TÜRLERİ “Kimlik Değiştirme”: Başka biri gibi davranarak ilgili kişiyi kötü gösteren, saygınlığını zedeleyen ve tehlikeye atan mesajlar gönderme ya da yayınlama “Açığa Vurma”: Kişinin özelini ya da kişi hakkında utandırıcı bilgileri çevrimiçi ortamda yayma “Komplo”: Bir kişi hakkındaki utandırıcı bilgileri hileyle elde etme “Dışlama”: I Kişiyi kasıtlı olarak çevrimiçi bir grup dışına itme (Trolley, Hanel, and Shields,2009)

SİBER ZORBALIK NEDİR? Konuyla ilgili Diğer videoların izlenmesi sağlanır

Bir çocuk ya da gencin…: Konuyla ilgili Diğer videoların izlenmesi sağlanır .

Teknolojik araçlar kullanılarak bilincli_internet_kullanımı-Gizli veya Sırların Paylaşımı videosu izletilir WiredKids Inc.

Tehdit edilmesi Taciz edilmesi Aşağılanması Utandırılması

Siber zorbalık ciddi bir suçtur Siber zorbalık ciddi bir suçtur. İntihar eden mağdurlar ve hapse giden suçlular sonucunu doğurabilir….

Geçtiğimiz yıl içerisinde öğrencilerin %43’ü

Gençlerin %81’i eğlenceli olduğu için siberzorbalık yaptıklarını ifade etmişlerdir.

Öğrencilerin %30’u kendilerine siber zorbalık yapanlardan intikam almak istemiş

Sadece %11’i yaşadıkları siber zorbalık hakkında aileleri ile konuşmuştur.

Öğrencilerin %17’si çevrimiçi ortamda kendilerine yalan söyleyenler tarafından siber zorbalığa maruz bırakılmışlardır.

Öğrencilerin %70 ‘i en etkili önlemin siberzorbalık yapanların engellenmesi olduğunu ifade etmişlerdir.

“Zorbalığa uğradığımda kendimi çok kötü hissediyorum genellikle eve gittiğimde depresyona giriyorum. Bana zorbalık yapandan intikam almak ve tüm nefretimi haykırmak isterdim ama gerçekten bir şeyler yapabilir miyim emin değilim. Bu konuyla ilgili büyüklerin yanında pek boşboğazlık etmem. Her ne kadar bu boşboğazlık değil acı bir gerçek olsa da….” MAĞDUR 12 Yaşında bir kız öğrenci

ZORBA 15 YAŞINDA ERKEK “Zorbalık yapmamın tek bir nedeni var. Bunu yaptığım kişi bir hafta önce bana aynısını yaptı. Biliyorum bu doğru bir şey değil ama kendimi intikam almak zorunda hissettim…”

Kendinizi Korumak Sizin Elinizde UNUTMAYIN!!!! Kendinizi Korumak Sizin Elinizde

KAYNAKLAR www.meb.gov.tr tp://www.kemalsener.av.tr/bilisim-suclari/bilisim-suclari-nelerdir.html http://www.po.metu.edu.tr www.canlisesi.k12.tr/sanaldedektifler/index.htm http://www.ozgureralp.av.tr/ http://bilisimsuclari.iem.gov.tr/ http://www.bursa.pol.tr/?bem_dp&ID=19&sosyal-medyanin-toplumsal-olaylara-etkisi http://www.webhatti.com/genel-sohbet/30967-bilisim-sucu-nedir.html#ixzz2Nq3CnsDY