HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
Advertisements

Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
UNI-SET Toplantı Notları
BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
03/ 13 Mekanlarda Ayrıcalıklar bu Paraf’ta!. Kullanıcı 2.5 milyon aylık tekil ziyaretçi Aylık 5 milyon mekan sorgusu 650,000 Kayıtlı üye 550,000 mobil.
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
İnternet Uygulamalarında Özgür Yazılımların Yeri Mahir B. Aşut EkoPC Kurucu Ortağı ve Yöneticisi, LKD Üyesi
E- İş.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
HABERLE İLGİLİ BAZI KAVRAMLAR
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
BİR KİTLE İLETİŞİM ARACI OLARAK YOUTUBE
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Betül GÜLER
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Güvenli İnternet Kullanımı
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİLGİ SİSTEMİ ANDROİD UYGULAMASI
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Abdülkadir KOÇER, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi
ANKARA TABİP ODASI (ATO) DENEYİMİ Dilek ASLAN
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Microsoft Dynamics 365’in yeni modülü Social Engagement ile aylık yalnızca 95$’a tüm Web’i dinleyin, analiz edin, aksiyon alın. . Belediye Uyuyor mu?!!?
Komşuda pişer bize de düşer
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Biz kimiz? İstanbul, Kocaeli(İzmit), Kocaeli(Gebze), Trabzon ve Samsun’da birer ofisin yanısıra görüşmeleri devam eden Bursa, Sakarya ile yurtdışında Almanya,
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM 23 ARALIK 2016

1948’de yayın hayatına başlamıştır. Bölgesel Yayınlar: İzmir, Ankara, Bursa, Eskişehir, Çukurova, GAP, Akdeniz Yan Yayınlar: Cumartesi Şehir&İnsan, Cumartesi Moda&Yaşam, Cumartesi Keyif, Pazar, Pazar Keyif, Seyahat, Kelebek, Hürriyet İK, Emlak Yaşam, Oto Yaşam, Hürriyet Kampüs, Look Yurtdışı Yayınlar: Hürriyet Avrupa Okuyucu profili: Ortalama yaş 42 %44’ü 45+ yaş grubunda %22’si 35-44 yaş grubunda %20’si 25-34 yaş grubunda %12’si 45-54 yaş grubunda % 70 erkek, % 30 kadın

Hürriyet Dünyası İçerik ve Topluluk E-Business Üretim

1996 Medya ve içeriğin ulaştırılması İçerik Üretimi İçerik Dağıtımı İçerik Tüketimi Dijital dönüşüm ve internet öncesi

2012 Convergence – Yakınsama İçerik Dağıtımı İçerik Üretimi İçerik Tüketimi

Dijital Yayıncılığın Gündeminde Neler Var? 2015 Web trafiği mobile kayıyor Mobil hala web kadar iyi monetize edilemiyor. Daha az reklam envanteri, mobile uyumsuz reklam formatları ve hedefleme zorluğu. Data tabanlı hedefleme ile cross-device reklam satışı giderek yaygınlaşıyor. Native reklamlar ve mobil abonelik mobilde yükselen diğer gelir modellerinden. Dijital Yayıncılığın Gündeminde Neler Var? Mobil Davranış takibi ile kullanıcıya özel içerik Kullanıcı segmentasyonu ve hedefli reklam gösterimi Sosyal medya analizi Gerçek zamanlı dashboardlar Veri odaklı A/B testleri İçerik-içerik, içerik-kullanıcı ve kullanıcı-kullanıcı eşleştirmeleri Data Video Yüksek CPM getirisi, yüksek dönüşüm oranı ve TV reklam bütçelerinden pay alabilmek Kaliteli video üretimi yaygınlaşıyor Video üretim ekipleri Youtube kanallarını 3,5M kişi takip ediyor. Gazete markalı programlar Abonelere özel canlı yayınlar

Web trafiği hızlı bir şekilde mobile yöneldi... Mobilin Önemi Arttı 2015 Web trafiği hızlı bir şekilde mobile yöneldi... Hürriyet için 75K günlük UV %4 %96 Hürriyet için 1,8 milyon günlük UV Dünyada web trafiğin 1/3’ü mobilde Türkiye’de bu oran %28 2014’ten beri Türkiye’de mobil trafik %62 arttı Mobil Uygulama vs Mobil Site Yüksek etkileşim ve performans Yüksek Bağlılık Kolay kişiselleştirme Native cihaz özellikleri Yüksek erişim Cross-device Anlık güncellenebilirlik Genellikle geliştirmesi daha hızlı ve ucuz Kolay destek ve sürdürebilirlik

Data-driven, kullanıcı odaklı, cross-device yayıncılık Veri odaklı hedefler Dinamik İçerik/Sayfa Yönetimi Kullanıcı hareketlerinin takibi «Event» ve Aksiyon Yönetimi Segmentasyon Kişiye Özel Teklif/Reklam Sadakat Yönetimi Data-driven, kullanıcı odaklı, cross-device yayıncılık

Kullanıcı başına oturum sayısı* Neden Mobil Uygulama Çok Önemli? Bounce Rate* Mobil Web %54.92 Desktop %26.47 Trafik desktoptan mobil web’e döndükçe kullanıcılardaki sadakat azalıyor. Sosyal medya etkisi Eğer bir kullanıcı mobil uygulamayı indirmiş ve silmemişse sadakati yüksek demektir Sayfa/Oturum* Mobil Web 5.02 Desktop 12.39 App 14.29 Kullanıcı başına oturum sayısı* Mobile Web 3.21 Desktop 3.48 App 41.44 *Son 1 Aylık Hürriyet verileri

2015 Durum Analizi Eski Hürriyet Mobil Uygulamamız Android’de uninstall rate %52,03 Kullanıcı yorumları olumsuzdu. Çok sayıda 3rd party SDK bağımlılığı vardı. Bu da uygulamayı çok kırılgan hale getiriyordu. Uygulama puanları düşüktü. Crash oranları çok yüksek Crash Free Rate %92lerde seyrediyordu.

2016 Yeni Mobil Uygulama 2016 Eski uygulamanın toparlanması Kasım 2015 Ocak 2016 2016 Eski uygulamanın toparlanması Altyapının yenilenmesi Yeni Uygulama UX/UI Süreçleri Şubat 23 Mayıs MVP Uygulama geliştirme + Bugfix Kullanıcı testleri + Feedbacks Store’da yayınlanması 23 Nisan Continuous Delivery

MVP’nin çıkarılması Ürün ekibimiz UX çalışmalarını yaparken mevcut uygulamanın toparlanması geliştirmeleri yapıldı. Kullanıcılardan gelen feedbacklerin de desteğiyle MVP için scope çıkarıldı. Mobil uygulama için development ekibi outsource destekle kuruldu. (Geçmişte uygulamalar hep 3rd party’ler tarafından geliştirilmişti) MVP Geliştirme tamamlanınca MVP Hürriyet içi kullanıcı testlerine açılarak ilk yorumlar toplanıldı. Bu yönde iyileştirmeler yapıldı. 23 Mayısta yayına çıkıldı. CHALLENGE: Hem kullanıcıyı mutlu eden, hem de para kazandıran bir uygulama yapmaktı. (Reklam vs Kullanıcı)

Hürriyet Mobil Uygulama Mimarisi ve Ortamlar Alpha Uygulaması Her feature için ayrı branch Fabric’de Alpha olarak tanımlı Ara katman – Dev Ortamı 3rd Party’ler Sandbox Tanımlı Beta Uygulaması Staging branch Crashlytics’de Beta olarak tanımlı Release Versiyonu IOS için Testflight üzerinde Android için yine Fabric üzerinde store Master branch Ara katman – Canlı Ortamı 3rd Party’ler Live Tanımlı Ara katmanın önemi + +

Software Development Lifecycle 1 Haftalık design sprint 3 Haftalık development sprint Ayda 1 realease

Kullanılan Ürün ve teknolojiler

Continuous Delivery – Product Lifecycle A/B Testing – Optimizely Navigasyon akışı HEDEF: Kullanıcının kategoriler arası gezinme sıklığını arttırmak Sonuç: Yakında…

Segmentler App segmentlerimiz üzerinden aksiyon almaya hazırız

Product + UX + UI + Soft. Development Ekipleri beraber Continuous Delivery – Product Lifecycle Design Sprint Çıktısı Örneği SORUN: Kullanıcılar fotogaleride gezinirken fotoğrafla ilgili yazıları rahatça okuyamadıklarından şikayet ediyorlardı. AMAÇ: Fotogaleri deneyimini iyileştirmek SONUÇ: Yeni fotogaleri deneyimi Product + UX + UI + Soft. Development Ekipleri beraber

Uygulamanın son durumu Android’de uninstall rate %37 (%32 iyileşme) Olumlu kullanıcı yorumları Hızlı çalışan, okunurluğu yüksek ve sürekli kendini yenileyen uygulama %99,77 Android, %99,3 IOS Crash-free rate

2016 Son 1 senede mobil uygulamadaki kullanıcı artışı IOS ve Android toplam +%280 artış! IOS Android

2017 ilk çeyrekte yapacaklarımıza birkaç örnek Test Otomasyonu Yeni Reklam Formatları Manuel test çok fazla kaynak gerektiriyor ve hataya açık. Regresyon testi çok kolay değil Özellikle Android’in cihaz yelpazesine ulaşmak çok zor. Örn. Android 7 General Mobile’da yaşadığımız crash sorunu Interstitial kullanmıyoruz, yalnızca standart reklam alanları kullanıyoruz. Kullanıcıyı rahatsız etmeyecek yeni reklam modelleri denemek, tasarım sürecine reklamı daha fazla dahil etmek çok önemli. SONUÇ: Test tool seçimi, senaryoların yazılmazı ve güncellenmesi, Cloud Device Testing, BDD?

Teşekkürler, Ali Ufuk YÜCEL