FARKLI ÜLKELERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GELİŞİMİ VE ŞİMDİKİ DURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Göç Nedir? İnsanların, doğdukları yerden başka yerlere geçici ya da sürekli olmak üzere taşınmasına GÖÇ denir.
Advertisements

AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
Bayrağı-Armasi Coğrafi durumu  Ülkenin toplam yüzölçümü yaklaşık 2586 kilometrekaredir.  Başkenti ülkeyle aynı adı taşıyan Lüksemburgtur.  Nüfusu.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
ORTAOKULA GEÇİŞ.
The End of Cheap Chinese Labor Author(s): Hongbin Li, Lei Li, Binzhen Wu and Yanyan Xiong Source: The Journal of Economic Perspectives, Vol. 26, No. 4.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
Öğretmenlik Mesleği.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ:.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
Malta ve Eğitim Sistemi
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nedenleri ve Sonuçları İle Göç
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÇOCUK SAĞLIĞI KAVRAMI VE ÖNEMİ ÇOCUK SAĞLIĞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞINA İLİŞKİN GÖSTERGELER Doç. Dr. Ender DURUALP.
REFAH DEVLETİ.
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
Advance Passenger Information System Peşin Yolcu Bilgilendirme Sistemi
Karşılaştırmalı Eğitim
YEM KÜLTÜRÜNÜN İLKELERİ
TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ —Nüfus artışı yüksektir — Genç nüfus fazladır. — Aktif nüfus fazladır.(çalışabilecek nüfus). Çalışma çağındaki nüfustur.
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, tüm dünya emekçi kadınlarının kutladığı uluslar arası bir gündür.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
HİNDİSTAN: TEMEL BİLGİLERANAHTAR BİLGİ VE VERİLER  Genel Görünüm:  Dünya’nın coğrafi alanı 7. büyük ülkesi,  Dünya’nın en kalabalık 2. ülkesi,  Dünya’nın.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Nüfus : Temel Konular 2025 Yılı Nüfus Tahmini : 8.3 Milyar
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

FARKLI ÜLKELERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN GELİŞİMİ VE ŞİMDİKİ DURUMU Dr. Burcu ÇABUK

Batı dünyasında okul öncesi eğitim kurumlarının ortaya çıkışı 18 Batı dünyasında okul öncesi eğitim kurumlarının ortaya çıkışı 18. yüzyıl sanayi devrimine eşlik eder. Sanayi öncesinin büyük ölçüde kırsal ve tarıma dayalı toplumlarında çocuklar, genellikle geniş ailelerde yaşardı. Çocukların sosyalleşmesi, toplum değerlerinde genellikle fikirbirliği bulunan, göreli olarak sınırlı ve değişmeyen bir dünyada gerçekleşirdi.

Kırsal ortam, çocuklara keşfedilecek mekanlar ve uyarıcı bir çevre sağlıyordu. Çocukların sorumluluğu kadınlara aitti. Kadınların işleri, bebeklerini emzirmelerine ve ilk yıllarında onlarla doğrudan ilgilenmelerine olanak sağlıyordu. Geniş ailelerde büyük çocuklardan çocuk bakımında yardımcı olmaları bekleniyordu. Çocuklar yetişkinler dünyasına çok çabuk giriyorlardı. Günümüzde olduğu gibi ayrı bir “çocukluk” dönemleri yoktu. Tıpkı bizim ülkemizde de olduğu gibi aileler kırsal kesimde oldukça zor koşullarda bir yaşam sürüyordu.

Sanayileşme ve kentlere göç ile birlikte değerlerde, yaşam koşullarında, aile yapısında ve çalışma düzeninde değişimler oldu. Çalışan annelerin çocuklarının bakım ihtiyacı da beraberinde geldi. Bu koşullar, yeni annelik-babalık becerileri ve farklı bir sosyalleşmeyi gerektiriyordu. Eski çocuk bakım ve gelişim alışkanlıkları değişim ortamına uygun değildi. Çocuklar için farklı eğitim kurumları geliştirildi. 20. yüzyıl boyunca gerçekleşen iletişim devrimiyle bilgiler iletişim araçları sayesinde kırsal bölgelere kadar ulaştı.

1980’li yıllarda üçüncü dünya ülkelerinin çoğunda hüküm süren ekonomik sorunlar, eğitim programlarının yaygınlaştırılmasına çok az olanak tanıyordu. Genelde kaçınılmaz hale gelen ekonomik düzenlemeler, sağlık ve eğitim gibi sosyal sektörlerin aleyhine işledi. Çocukları yaşatmaya yönelik sağlık programlarının vurgulanması yüzünden erken çocukluk yıllarındaki psiko-sosyal gelişimle ilgilenen eğitim programlarına büyük ölçekli destek yapılmadı.

Bu engellere rağmen belirli ülkelerde çocuk bakımı programlarında ve okul öncesi eğitim sektöründe büyük ilerlemeler kaydedilmiştir. Ancak dünya geneli düşünüldüğünde durum yeterli olmaktan çok uzaktır.

Çoğu ülkede; erken çocukluk dönemi bakım ve gelişiminin belirgin ve örgütlü programlarla tüm ülkeyi kapsama durumu hala düşüktür. Programların genellikle kentlerde uygulanması tercih edilmektedir.

Çocuklara üç yaşından önce ulaşamama durumu hala devam etmektedir Çocuklara üç yaşından önce ulaşamama durumu hala devam etmektedir. Hem çocukların, hem de çalışan annelerin ihtiyaçlarını dikkate alan gündüz bakımevleri, hem yaygınlık hem de nitelik açısından çok düşük düzeyde kalmaya devam etmektedir.

Brezilya’da dört programı, federal hükümet, altı programı eyalet ve üç programı da belediye yürütmektedir. Bu on üç farklı kamu kuruluşunun her biri farklı modellerle çalışmaktadır. 0-6 yaş için “tam bir kreş”, 2-6 yaş için “tam bir anaokulu”, 5-6 yaş için “anasınıfı” yine 2-6 yaş için tam bir anaokulunun daha az yaygın bir şekli olan “acil durum anaokulu” ve 0-6 yaşlar için “acil durum kreşleri” bulunmaktadır. Bunlara ek olarak “bebek parkları” ve özel işletmelerde örgütlenen ve 0-6 yaşlar için olan “çocuk bakımı merkezleri” vardır. Ulusal bir müfredat yoktur. Öğretmenler okul öncesi uzmanlığı için bir yıllık ek eğitim alırlar.

Fas’ta okul öncesi Kur’an okulları, Kenya’da topluluk okulları ve Nijerya’da seçkinler için örgün anaokulları vardır.

1979’da Uluslararası Çocuk Yılı ile başlayan gelişim 1989’da Birleşmiş Milletlerin Çocuk Hakları Sözleşmesini imzalaması ile giderek hız kazanmıştır. Savaş yaşayan Angola, İran ve Lübnan’da bir büyüme sağlanamamış, diğer ülkelerde eğitim programlarına katılan çocukların sayısı gittikçe artmıştır. Örneğin Burkina Faso ve Dominik Cumhuriyeti’nde 5 kat, Umman’da 6 kat, Brezilya’da 2 kat, Tayland’da ise neredeyse 3 kat bir sıçrama görülmüştür. Endonezya, Çin ve Hindistan gibi kalabalık ülkelerde oldukça düşük oranlarda okullaşmanın olduğu görülmektedir.

Üçüncü dünya ülkelerinde hala okullaşma oranı düşükken birçok ülkede kentlerde durum daha olumludur. Programların yarıdan fazlasının ücretli programlardır.

Asya Kıtasında; Çin’de 3-6 yaş için okullaşma oranı % 24’e, Sri Lanka’da 0-5 yaş için okullaşma oranı % 15’e, Filipinler’de 0-5 yaş için okullaşma oranı % 15’e, Vietnam’da 3-6 yaş için okullaşma oranı % 35’e , Hindistan’da 0-5 yaş için okullaşma oranı % 35’e, Laos’ta ise 4-6 yaş için okullaşma oranı % 4’e ulaşmıştır.

Afrika Kıtasında; Kenya’da 3-5 yaş için okullaşma oranı % 20, Benin’de 3-5 yaş için okullaşma oranı % 1, Botswana’da 2-6 yaş için okullaşma oranı % 2,6 dır.

Genel olarak Latin Amerika ve Asya ülkelerinin örgütlü programlar bakımından Afrika ülkelerine göre daha büyük ilerleme kaydettikleri görülmektedir. Bu durumda erken çocukluk dönemi bakım ve gelişimine yeterli önceliği vermek veya bir eğitim programı başlatmak için bir ülkenin büyüyen bir ekonomiye sahip olması gerekmediği de görülmektedir.

ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İsrail’de zorunlu eğitim yaşı 5-16’dır. 3-4 yaşları arasındaki çocukların % 90’ından fazlası okul öncesi eğitimden yararlanmaktadır. Ülkede kreş ve gündüz bakımevleri, anaokulları ve Kibbutz’lardaki anaokulları olmak üzere 3 farklı yapıda okul öncesi eğitim kurumu bulunmaktadır.

Norveç’te ilk gündüz bakımevi 1837 yılında kurulmuştur Norveç’te ilk gündüz bakımevi 1837 yılında kurulmuştur. Günümüzde farklı sosyo-ekonomik düzeydeki aileler için 3 farklı yapıda gündüz bakım evleri vardır. Çocukları yaşama hazırlayıcı oyunlar, serbest yaratıcı faaliyetler ön plandadır. Kurumlar kendi kendilerini değerlendirmek zorundadır. Kurumlar yerel sanat, sosyal ve spor kuruluşları ile işbirliği halindedir.

Kanada’da çocukların yarısından fazlası okul öncesi eğitim almaktadır Kanada’da çocukların yarısından fazlası okul öncesi eğitim almaktadır. Devlet düşük gelirli ailelere çocuklarını bu kurumlara verebilmeleri için maddi destek sağlamaktadır. Dört tip kurum vardır: Tipik “kreş ve gündüz bakımevi”, “ailede günlük bakım”, “tam günlük anaokulu” ve “lisanslı aile günlük bakımı”. Ayrıca çift dile sahip çocuklar için de özel programlar düzenlenmektedir.

Japonya’da gelenek ve göreneklerine uygun karakter eğitimine önem veren anaokulları 2. dünya savaşı öncesinde açılmıştır. Özel grup, dernek veya yerel yönetimler de kurum açabilmektedir. İki farklı eğitim kurumu vardır: 3-6 yaş arasındaki çocukları ilkokula hazırlamayı amaçlayan genellikle “özel ve yarım günlük kurumlar” ve devlet destekli olan “tam günlük kurum”. Çocukların % 90’ından fazlası ilkokula gitmeden önce bu programlardan birine gitmektedirler.

Avusturya’da 3-5 yaşlarındaki çocukların % 32’si yarım günlük okul öncesi eğitim kurumuna, % 20’si ise çocuk bakım merkezlerine gitmektedir. Anaokulları 1820’den itibaren görülmeye başlanmış ve Montessori, Pestalozzi ve Frobel’in fikirlerinden etkilenerek programlar oluşturulmuştur. Okuma-yazma çalışmaları, konuşma, çevre, aritmetik, müzik, sanat, beden eğitimi ve trafik eğitimine önem verilmektedir. 6 yaş zorunlu okula başlama yaşıdır. Her sınıfta bir öğretmen ve bir de yardımcı bulunur. Öğretmenler en az önlisans mezunu olmak zorundadırlar ve tam gün olarak haftada 40 saat çalışmaktadırlar. Her sınıfta 25-28 çocuk olabilmekte, sınıflar “aynı yaş” ve “karma yaş” gruplarından oluşmaktadır.

İsviçre, 26 bölgeye ayrılmış olduğu ve her bölge özerk bir şekilde yönetildiği için ulusal bir aile eğitimi politikası yoktur. Her bölge kendi ihtiyacını belirleyip ona göre politikasına yön vermektedir. İsviçre’de annelerin % 74’ü çalışmaktadır ve büyük çoğunlukla yarı zamanlı olarak çalıştıkları için okul öncesi dönem çocukların büyük çoğunluğu yarım günlük okullara gitmektedir. Çocuk bakımı özel organizasyonlarca yürütülmektedir.

Kore’de anaokulları 4, 6 ve 8 saatlik programlarla 3 farklı hizmet verirken gündüz bakım merkezleri 12 saat hizmet vermektedir. 3-4 yaşındaki çocukların anaokuluna gitme oranı % 16,2 iken, 5 yaşındaki çocukların oranı % 42,8’e ulaşmıştır. Anaokullarının büyük çoğunluğu özeldir. Öğretmenlerinin 4 yıllık üniversite, 2 yıllık kolej veya ulusal açık üniversite mezunu olmaları gerekmektedir.

Irak’ta 4-5 yaşlarındaki çocuklar anaokullarına gitmektedir ve bu çağdaki çocukların ancak % 5,7’si okula gidebilmektedir. 1991 yılından 2003’e kadar ülkede yaşanan olumsuz koşullar nedeniyle hem bu oranda hem de anaokulu sayısında düşme kaydedilmiştir (Bu oran 1990’larda % 7 iken, son yıllarda % 5,7’ye düşmüştür).

Çin Halk Cumhuriyeti, nüfusu çok olan bir ülkedir ve 0-6 yaş arasındaki çocukların sayısı 200 milyon civarındadır. Ancak % 20-25’i okul öncesi eğitime devam edebilmektedir. Bu oran kentlerde % 60-70 olurken, kırsal kesimde % 20-30 oranındadır. Okul öncesi eğitim hizmeti veren üç tür kurum bulunmaktadır: “Yuva”, “anaokulu” ve “anasınıfı”. Genellikle yarım gün hizmet veren anasınıfları ilkokullara bağlıdır ve bilgiyi ön planda tutan akademik amaçlı okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Öğretmenler, öğretmen okullarında yetişmektedir. Okul öncesi eğitim kurumlarında ahlâk eğitimi ve aile eğitiminin önemli bir yeri vardır.

Hong Kong’da okul öncesi eğitim kurumları kreş (0-2 yaş) ve gündüz bakımevi (2-6 yaş) diye ikiye ayrılmaktadır. 3-6 yaş arasındaki çocuklar anaokullarına devam edebilmektedirler. Birkaç uluslararası okul da vardır. Öğretmenlerden biri başöğretmen diğerleri yardımcı öğretmen olarak çalışmaktadır. Başöğretmen olmak için bir yıllık yarı zamanlı bir eğitim programından geçmek gerekmektedir. Hong Kong’taki yer darlığından dolayı okulların çoğunluğu ikili eğitim yapmakta ve dolayısıyla öğretmenlerin çoğu da günde iki ayrı grupla çalışmaktadır.

Yeni Zelanda’da anaokulları, yerli halkın dili ve kültürünün eğitiminin verildiği merkezler, oyun merkezleri, çocuk bakım merkezleri, Pasifik adaları erken çocukluk eğitimi merkezleri, ev temelli servisler, toplum oyun grupları ve hastanelerdeki oyun odaları gibi eğitim kurum veya ortamları vardır. 5 yaşın altındaki çocukların yaklaşık % 56’sı bu eğitime katılmaktadır. 3-5 yaşlarındaki çocukların gittiği anaokullarında küçükler haftanın üç günü öğleden sonra okulda olurken büyükler haftada beş sabah okula gelirler.

Filipinler’de 3183 özel anaokulunda 269 Filipinler’de 3183 özel anaokulunda 269.273 çocuk; 5464 resmi anaokulunda ise 256.174 çocuk kayıtlıdır. Özel ve resmi anaokullarının yanı sıra din eğitimi veren, hıristiyan aile yaşamını öğreten okullar, öğretmen enstitülerine bağlı uygulama anaokulları ve Montessori okulları bulunmaktadır.

Almanya’da anaokulları 1840’lı yıllarda görülmeye başlanmış, gerçek bir okul öncesi eğitim anlayışı ise Frobel ile birlikte yaygınlaşmıştır. 6 yaşla birlikte zorunlu eğitim başlamaktadır. “Oyun ile eğitim”in öneminin vurgulandığı bu ülkenin batısında okullaşma oranı % 73, doğusunda ise % 96’dır. Kurumlar günlük bakımevleri (0-3 yaş), anaokulları (3-6 yaş), tam gün okulları (0-12 yaş), 5 yaş grubu çocuklar için ilkokullar içindeki anasınıfları, aile bakım merkezleri (0-3 yaş) ve engelli çocuklar için özel anaokulları şeklinde gruplandırılmaktadır. Öğretmenler meslek yüksekokulu veya üniversite mezunudur.

Belçika’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır Belçika’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. Öğretmenler mesleki yüksek eğitim enstitülerinden mezun olmak zorundadırlar. Okul öncesi dönemdeki çocukların okullaşma oranı yaklaşık % 95’tir. Anaokulları ücretsizdir ve isteğe bağlıdır. Sınıflar genellikle yaş gruplarına göre ayrılır.

İngiltere’de okul öncesi eğitim hizmeti, resmi kurumlar, gönüllü kuruluşlar ve özel sektör tarafından verilir. Resmi kurumlara bağlı okul öncesi eğitim kurumları ücretsizdir. Diğerlerinde ise verilen hizmete ve ailenin durumuna göre ücret alınır. Anaokulları, anasınıfları, gündüz bakımevleri, oyun grupları, birleşik okul öncesi merkezleri, aile merkezleri, bebek ve ebeveyn kulüpleri bulunur. Oyuncak kütüphanelerinin en yaygın olduğu ülkedir. Zorunlu okula başlama yaşı 5’tir. Öğretmenler dört yıllık üniversite veya yüksekokul mezunudur. 3-5 yaş arası okullaşma oranı % 53’tür.

Hindistan’da okul öncesi eğitim, devlet ve gönüllü sektör tarafından günlük bakım, kreş ve anaokulları ile gezici kreşler aracılığıyla gerçekleştirilir. Ancak şehirlerin yoksul varoşlarında yaşayan, tarım ve ev işlerinde çalışmak zorunda kalan, kırsal kesimde yaşayan, geçici mevsimlik işçilerin çocukları bu eğitimden yeterince yararlanamamaktadır. Üst sınıflara hizmet eden kurumlar dışındaki özel okul öncesi eğitim kurumlarında çocuğun anadili kullanılır.

Danimarka’da 0-10 yaşlarında çocuğu olan annelerin % 76’sı ev dışında çalıştığı için ülkede aile ve çocukların yararına kanunlar çıkarılmış ve imkanlar sağlanmıştır. Yerel yönetimler çocuk bakımını sağlamak, yürütmek ve kontrol etmekle yükümlüdürler. Tam gün anaokulları farklı yaş grupları için merkezler, okul sonrası programlar ve gündüz bakımevleri vardır. Zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 3-6 yaş arası okullaşma oranı ise yaklaşık % 100’dür. Öğretmenlerin mesleki yüksek eğitim enstitülerini bitirmeleri gerekmektedir. Danimarka’da bu dönemde okuma-yazma ve matematik öğretilmemektedir.

Finlandiya’da zorunlu okula başlama yaşı 7’dir Finlandiya’da zorunlu okula başlama yaşı 7’dir. Öğretmenlerin üniversite mezunu olması gerekmektedir. 3-6 yaş arası okullaşma oranı % 63’tür.

Fransa’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır Fransa’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 5 yaşındaki çocukların % 100’ü okula giderken, 3 yaşın altındakiler için bu oran % 20’dir. Öğretmenler üniversite mezunu olmak zorundadırlar. Bu ülkede okul öncesi eğitimin asıl amacı yetersiz koşullarda bulunan ve annesi çalışan çocukların ilkokula hazırlanmalarına yardımcı olmak olduğu kadar, özel eğitim gerektiren çocukların erken teşhis ve tedavisini de sağlayabilmektir.

İtalya’da 1827’lerde ilk çocuk bakım merkezinin kurulmasıyla başlayan eğitim çalışmaları, çıkarılan ve düzenlenen yasalarla tüm çocukların eğitilmeleri gerektiği vurgulanarak devam etmiştir. Zorunlu eğitim yaşı 6’dır. 6 ay - 3 yaş arası çocuklar çocuk bakım merkezlerine, 3-6 yaş arası çocuklar ise anaokullarına verilmektedir. İtalyan kültürünü yansıtan, sanat ve estetik konuları ile çevreye önem veren Reggio Emilio okulları yaygındır. Oyuncak kütüphaneleri de hızlı bir gelişim göstererek yaygınlaşmıştır. Öğretmenler üniversite mezunu olmak zorundadırlar. Devlet okullarında çalışanların iki yılda bir sınavdan geçmeleri gerekmektedir. 3-6 yaş arası okullaşma oranı % 92’dir.

İsveç’de okula başlama yaşı 7’dir İsveç’de okula başlama yaşı 7’dir. 3-6 yaşta okullaşma oranı ise yaklaşık % 100’dür. Belediyeler, özel sektör, kooperatif ve aile birlikleri okul öncesi eğitim kurumu açabilmektedirler. İsveç’te de bu dönemde okuma-yazma ve matematik öğretilmemektedir. Dil gelişimine çok önem verilen bu ülkede erken çocukluk eğitimi yaklaşımı benimsendiği için öğretmenler hem okul öncesi , hem de ilköğretim birinci kademede öğretmenlik yapabilecek şekilde öğrenim görmektedirler.

Yunanistan’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır Yunanistan’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 3-6 yaş arasında okullaşma oranının % 64 olduğu bu ülkede öğretmenlerin Meslek Yüksek Eğitim Enstitülerinden mezun olmaları gerekmektedir. Okul öncesi eğitim kurumlarının sayısı yeterli değildir.

Portekiz’de zorunlu okula başlama yaşı 6, 3-6 yaş arası okullaşma oranı ise yaklaşık % 40’dır. Öğretmenlerin Meslek Yüksek Eğitim Enstitüleri mezunu olmaları gerekmektedir. Çok çeşitli kurumlar açılmış (gündüz bakımevleri, anaokulları, farklı projeler) daha sonra eğitimin diğer kademeleri ile de paralelleşerek daha merkezi bir yönetim sistemi kazanmıştır.

İspanya’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır İspanya’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 4-5 yaşları için okullaşma oranı % 90, 5 yaş için % 100 , 3 yaş için ise yaklaşık % 55’dir. Öğretmenler üniversite mezunu olmak zorundadır.

İrlanda’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır İrlanda’da zorunlu okula başlama yaşı 6’dır. 4-5 yaşlar ilkokulların bünyesindeki anaokullarına devam etmektedirler. 5 yaş grubu çocuklarda okullaşma oranı % 100 iken, 4 yaş için bu oran % 50’ye düşmektedir. Öğretmenlerin üniversite mezunu olmaları gerekmektedir.

Nepal’de yaygın okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların % 90’ının ilkokula başladığını, buna karşılık okul öncesi eğitim kurumlarına gitmeyenler arasında bu oranın % 70’e düştüğünü göstermiştir.

Çocuklarımızın erken yaşlarda doğru eğitimi alabilmeleri için yapılması gereken; sivil bir birey, özel sektör veya kamuda çalışan bir yurttaş olarak elimizden gelenin en iyisini yapmak üzere harekete geçmektir.