Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Bilgisayar Temelli Materyaller Arş. Gör. Esin ERGÜN Dr. Ümmühan AVCI YÜCEL Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
Bireysel Entegrasyon Ödevi Hayrunnisa Demirci.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
WEBQUEST (WEB MACERASI)
WEB TABANLI ÖĞRENME.
Fatih YAZICI, Şeyda GÜL, Mustafa SÖZBİLİR
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Kaynak Gösterme Teknikleri
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KAVRAM HARİTALARI.
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
UZAKTAN EĞİTİM.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Buket TAŞKIN & Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dersi Planlama.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Kavram Haritaları ve Çalışma Yaprakları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

Kavram Haritaları

Kavram Haritaları Belli bir konudaki kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkileri grafiksel yapılar içinde özetlemeyi sağlayan görsel yapılardır. Öğretmen tarafından, bir konuyu açıklamak için önceden hazırlanıp sınıfa getirilebileceği gibi; öğrencilere de hazırlatılabilir. Öğrencinin kavram haritası yapması, O’nun konuyu kavraması açısından son derece etkili bir yol olabilir.

Kavram Haritaları-2 Konuyla ilgili temel çerçeveyi veren, şema, tablo, çizelge ve matrisler bilginin yapılandırılmasında, örgütlenmesinde dolayısıyla da bilgiyi anlamlandırmada önemli bir yere sahiptir. Örneğin; somut kavramlardan soyut kavramlara doğru ilerlemeyi sağlayan hiyerarşik bir biçimde örgütlenen “kavram şemaları (haritaları)” bilginin anlamlı bir biçimde öğrenilmesini sağlar.

Bilginin Sunum Yolları Yakınlık derecesi Annesi Babası Kız kardeşi Erkek kardeşi Anne Anneanne Büyükbaba Teyze Dayı Baba Babaanne Hala Amca Bilgi, tablolar ve matrisler halinde verilerek ya da öğrencinin bilgiyi tablolara, matrislere dönüştürmesi sağlanarak bilgiyi örgütlemesine, diğer bir deyişle anlamlı öğrenmesine yardım edilebilir.

Kavram Haritalarına Örnekler

Kaynak: http://www.alomaliye.com/sorularla_ist_7.gif

Kaynak: http://cmap. ihmc

Kaynak: http://ecrp.uiuc.edu/v8n2/birbili/images/fig2conceptmap.gif

Kaynak: http://www. uwstout

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Kaynak: http://www. k8accesscenter

Çalışma Yaprakları

Çalışma Yaprağı Öğrencilerin, belli bir konuyla ilgili öğrenmelerini tekrarlamalarını ya da öğrendiklerini yeni durumlarda kullanmalarını sağlayan öğretim materyalleridir. Ödev olarak ders dışında kullanılabileceği gibi, ders içinde alıştırma ya da değerlendirme amacıyla da kullanılabilir.

Çalışma Yaprağı Örnekleri

1. Soru ………………………………… 2. Soru 3. Soru Konu: Ailedeki bireyler, rolleri ve sorumlulukları? 1. Soru ………………………………… 2. Soru 3. Soru

? Yukarıdaki resimlere bakarak bir hikâye yazınız. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Teşekkürler!!! 