Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Hayat boyu öğrenme programı
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Dr. Eda Yaşa Özeltürkay, Çağ Üniversitesi
Orta nokta bitaraf cevap mıdır? Bihaber cevap mıdır?
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Fatih Projesi ALT PROJELER Altyapı Donanım
Sosyal Medya ve Türleri
BİLİŞİM SUÇLARI ve ALINACAK TEDBİRLER
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARı MERT AKDOĞAN 9-A. INSTAGRAM Ekim 2010 da kuruldu Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf paylaşma uygulamasıdır 75 milyon.
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
HOŞGELDİNİZ .
Tehditler Taklit Hesap Spam ya da Bot Enfeksiyonları
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
İletişim Araçları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarına Göre Değişim Süreci: Akademisyenler ve Öğrenciler Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi) Prof. Dr. Süleyman BARUTÇU Doç. Dr. Selçuk Burak HAŞILOĞLU Pamukkale Üniversitesi, İİBF Denizli

Sosyal Medya İkinci medya çağı (Poster, 1995) Sınırlı bir sistemde kamusal ya da yarı kamusal bir profil kurmak, kurdukları bu iletişim ile diğer kullanıcılar ile düşüncelerini paylaştıkları ve sistemde diğerleri ile kurdukları ilişkiye bakıp dikkatlice inceleyebildikleri veri tabanlı servistir (Boyd ve Ellision, 2007). İçeriği kullanıcı tarafından oluşturulan ve paylaşılan sanal topluluklardır (Kim vd., 2010).

Sosyal Medyanın Kapsamı Dijital iletişim kanalı olarak sosyal medaya (Mangold ve Faulds, 2009) : Şirket ve kullanıcı destekli bloglar, tüketici forumları, sohbet odaları, tartışma panellerini ve forumlar, ticari topluluklar, iş ağı siteleri, fotoğraf, video ve müzik paylaşım siteleri ve sosyal ağ siteleri.

Araştırmanın Amacı Örneklem Akademisyen ve öğrencilerin sosyal medya uygulamalarını; Kullanım amaçlarına göre dağılımı Kullanım sıklıklarının değişim süreci Örneklem Evren: Pamukkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencisi (9005) ve akademisyenler (142) Öğrenci:120 Akademisyen:80

Araştırma Soruları S1: Sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarına göre; öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların kullanım amaç dağılımları nedir? S2: Sosyal medya uygulamalarını sosyallik ve ek fayda amaçlı kullanılmasına göre öğrenci ve akademisyen cevaplayıcılar arasında farklılık var mıdır? S3: Öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarına göre; bu uygulamaların birbirleri arasındaki uzaklık haritaları nedir? S4: Öğrenci ve akademisyen cevaplayıcıların sosyal medya uygulamaları kullanım düzeylerinin yıllara göre değişimi nedir?

4 Önemli SMU (Sosyal Medya Uygulamaları) Kaynak: www.statista.com (2016 Yılı 2. Çeyreği) SMU Aktif Kullanıcı Sayısı (Milyon) Facebook 1.712 Instagram 500 Twitter 313 Linkedin 106

SMU Kullanım Amaçları Maddeleri Sosyallik 1. Yeni arkadaş edinmek için kullanırım (Wang vd.,2010). 2. Mevcut arkadaşlarımı takip etmek için kullanırım (Boyd ve Ellison,2007). 3. Bilgilerimi paylaşmak için kullanırım (Heinonein,2011). 4. Görüşlerimi paylaşmak için kullanırım (Woodall ve Colby,2011). 5. Fotoğraflarımı paylaşmak için kullanırım (Kim vd.,2010). 6. Başkalarının hayatlarını takip etmek için kullanırım (Wang vd.,2010). Ek Fayda 7. Ünlü olmak için kullanırım. 8. Ürün satmak için kullanırım. 9. Alışveriş yapmak için kullanırım. 10. İş ilanlarını takip etmek için kullanırım.

SMU Kullanım Amaçlarının Dağılımı ORTALAMA Facebook Linkedin Instagram Twitter Yeni arkadaş edinmek   Akademisyen 2,72 2,70 3,51 3,05* Öğrenci 2,57 2,28 3,55 2,39* Mevcut arkadaşları takip etmek 5,76* 4,50* 5,60 4,93 4,93* 3,00* 5,89 4,47 Bilgileri paylaşmak 4,43* 5,26* 3,44 4,02 3,49* 3,12* 3,91 3,62 Görüşleri paylaşmak. 4,76* 2,96* 2,84 4,66 3,78* 2,04* 3,40 4,77 Fotoğrafları paylaşmak 4,77* 1,78 5,88 2,53 3,89* 1,92 5,37 2,68 Başka kişilerin hayatlarını takip etmek 3,20 2,20 2,73 2,98 2,16 3,90 3,24 Ünlü olmak için kullanmak 1,33 1,38 1,33* 1,28* 1,56 1,36 1,88* 1,73* Ürün satmak için kullanmak 1,25 1,26 1,21* 1,13* 1,63 1,60 1,70* 1,47* Alışveriş yapmak için kullanmak 1,67 1,22 2,89 1,50 2,54 İş ilanlarını takip etmek için kullanmak 1,61* 2,80 1,19* 1,43 2,33* 3,48 1,75* 1,64

SMU Sosyallik ve Ek Fayda Dağılımı Kullanım amaçları N Ort. S.S. p Facebook SOSYALLİK Akademisyen 76 4,28 1,23 0,00*   Öğrenci 108 3,61 1,37 EK FAYDA 1,46 0,85 0,04* 1,79 1,20 Linkedin 50 3,23 1,17 25 2,42 1,67 0,88 0,17 2,00 1,18 Instagram 57 4,22 1,11 0,63 104 4,34 1,73 1,66 0,82 0,09 1,97 1,26 Twitter 60 3,65 1,38 0,62 74 3,53 1,29 1,34 0,69 0,21 1,55

Öğrencilerin Kullanım Amacına Göre Sosyal Medya Uygulamalarının Öklid Uzaklıkları Haritası

Akademisyenlerin Kullanım Amacına Göre Sosyal Medya Uygulamalarının Öklid Uzaklıklarının Haritası

Facebook Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:

Twitter Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:

Instagram Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:

Linkedin Kullanım Düzeylerinin Gösterimi:

SONUÇ Facebook ve Linkedin sosyallik açısından akademisyen cevaplayıcıların daha fazla kullandıkları; öğrenci cevaplayıcıların ise Facebook’u ek fayda sağlamak amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir. Her iki cevaplayıcı grubun Facebook kullanım düzeyleri azalırken; Linkedin’de artış beklenmektedir. Facebook: Öğrenciler daha fazla Linkedin: Akademisyenler daha fazla Öğrenci cevaplayıcıların sosyal medya uygulamalarını kullanım amaçlarında Facebook, diğer sosyal medya uygulamalarının merkezindedir. Kısıt: Örneklem büyüklüğü ve süreci Ağırlıklı genç akademisyenler Sosyal Medya Uygulamaları

Sosyal Medya Uygulamalarının Kullanım Sıklıklarının Değişim Süreci: Akademisyenler ve Öğrenciler Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi) Prof. Dr. Süleyman BARUTÇU Doç. Dr. Selçuk Burak HAŞILOĞLU DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. Pamukkale Üniversitesi, İİBF Denizli