Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA:
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir. Diğer pazarlama eylemleri ile birlikte uygulanır ve onların etkisi altındadır. Ürün, fiyat ve dağıtım arasında planlı ve programlı bir çalışma gerektirir ve sonuçta birlikte sinerjik etkiyi oluştururlar. İşletmelerin genellikle dış çevre ile olan iletişimini içerir. Genellikle fiyata dayalı olmayan bir rekabet aracıdır. Sadece tüketicilere yönelik değil, pazarlama kanalı üyelerine de yöneliktir.

TUTUNDURMANIN AMAÇLARI  BİLGİLENDİRMEK: Tutundurmanın ilk önceliğidir. İnsanların ürünün farkına varmalarını sağlamak  İKNA ETMEK: Ürünü kullanma konusunda alıcının inandırılması ve ikna edilmesi  HATIRLATMAK: Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak

yaratici-reklamlar htm

KİŞİSEL SATIŞ Satış yapmak amacıyla bir veya daha çok potansiyel alıcıyla karşılıklı konuşmak, görüşmek ve sonuca ulaşmaktır. KİŞİSEL SATIŞIN AMAÇLARI  Müşteriyi ikna ederek satışı gerçekleştirmek  İşletmeye pazarın durumu, rakipler ve alıcılar hakkındaki bilgilerin doğru ve zamanında ulaşmasını sağlamak  Alıcılara hizmetlerin istenen düzeyde sunulmasını sağlamak  Müşteri tatminini sağlamak ve geliştirmek KİŞİSEL SATIŞIN ÖZELLİKLERİ  Kişisel iletişime dayalı olduğundan esnektir  Diğer tutundurma şekillerine göre daha etkilidir  Ülkenin istihdam sorununa katkı sağlar  Yetenekli satış gücü oluşturmak zordur  Personel devir hızı yüksektir

SATIŞ GELİŞTİRME(promosyon) Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak promosyon (satış geliştirme); “Ne yaparsam daha çok satarım?”, “İşletmemin veya markamın bilinirliğini nasıl artırabilirim?” gibi sorunlara cevap olmaya çalışan faaliyetler topluluğudur Satış gücüne yardım etmek, ürünün satışında aracı firmaların desteğinin sağlanması ve tüketicilere yönelik satışların artırılmasıdır SATIŞ GELİŞTİRMENİN AMAÇLARI  Farkındalık yaratmak  Marka bağlılığı yaratmak  Tekrar satın almayı sağlamak  Rakip markalara yönelimi kırmak  Müşteri değeri yaratmak  Mevsimlik dengesizlikleri kırmak  Stok düzeyini geliştirmek