Bilim nedir? Hazırlayan= Mihriban Harmancı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİM VE TEKNOLOJİ DERSİ
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
Felsefe ile bilimi konu, amaç ve yöntem bakımından karşılaştırma
ANTROPOLOJİ.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
FİZİĞİN DOĞASI.
GENEL BİYOLOJİYE GİRİŞ
Bilim ve Teknoloji haftası
BİLİM,FEN VE TEKNOLOJİ HAFTASI 8-14 MART HAZIRLAYAN ÖZLEM BAYRAM
BİYOLOJİ BİLMİNE GİRİŞ VE BİLİMSEL YÖNTEM BASAMAKLARI
Bilim ve Bilimsel Düşünce Nedir?
BİLİM NEDİR? Dünyaya ve bu dünyada yer alan olgulara ilişkin tarafsız gözlem ve deneye dayalı zihinsel etkinliklerin ortak adına ‘bilim’ diyebiliriz.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
Bilim ve Bilimsel Araştırma
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÜNİTE: BİLİM. ARAŞTIRMA ve PROJE
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
B İ L İ M Bilim: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
ISL314 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL YAZIM
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
AYSE EDA TARAKCI BIYOLOJI.
Bilim Eğitimi ve Bilimin Yeri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
TARİH BİLİMİ.
BİYOLOJİNİN ALT BİLİM DALLARI
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreci II
Bilim:"Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi." "Genel.
BİLİM NEDİR? BİLİMİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlayan= Meslina ÖZER.
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
İnşaat Mühendisliği Bölümü
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Kurgusal Tarih Tasarımları
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
MEDİKAL BİYOLOJİ.
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
MEDİKAL BİYOLOJİ.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Sağlık sosyolojisi Bireyin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapı ile birlikte sağlık ve hastalık olgularına yüklenen anlamların, hastalığa.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kurgusal Tarih Tasarımları
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
Bilimsel araştırma türleri
GRS751 ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
B İ L İ M FELSEFES İ 10.Sınıf Bilim felsefesi; genel olarak bilimin doğasını, yapısını ve işleyişini özel olarak da onun kavramlarını, ilkelerini ve.
Sunum transkripti:

 Sözlüklerde ve ansiklopedilerde bilimin değişik tanımları vardır.Fakat bu tanımlar bilimi eksiksiz olarak açıklayamaz. TDK sözlüğünde bilim şöyle tanımlanıyor: Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkar- maya çalışan düzenli bilgi.

 Bilimin asıl uğraşı alanı doğa olaylarıdır. Yalnızca fiziksel olguları değil, sosyolojik, psikolojik, ekonomik, kültürel vb. bilgi alanlarının hepsi doğa olayıdır. Özetle insanla ve çevresi ile ilgili olan her olgu bir doğa olayıdır.

 Bilim yüzyıllar süren bilimsel bilgi üretme sürecinde kendi niteliğini,geleneklerini ve standartlarını koymuştur. Bu süreçte çağdaş bilimin dört önemli niteliği oluşmuştur: çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma.

 Bilimsel çalışma hiç kimsenin tek elinde değildir, hiç kimsenin iznine bağlı değildir. Bilim herkese açıktır. İsteyen her kişi ya da kurum bilimsel çalışma yapabilir. Dil,din, ırk, ülke tanımaz.Böyle olduğu için, ilğilendiği konular çeşitlidir; bu konulara sınır konulamaz. Hatta bu konular sayılamaz, sınıflandırılamaz.

 Bilimsel bilgi üretme süreci hiçbir zaman durmaz. Her zaman devam eder.

 Bir evrim süreci içinde her gün yeni bilimsel bilgiler, yeni bilim alanları ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla, bilime, herhangi bir anda tekniğin verdiği en iyi imkanlarla gözlenebilen, denenebilen ya da var olan bilgilere dayalı olarak usavurma kurallarıyla geçerliği kanıtlanan yeni bilgiler eklenir.

 Bilimsel bilginin geçerliği ve kesinliği her an, isteyen herkes tarafından denetlenebilir. bu denetim sürecinde, yanlış olduğu anlaşılan bilgiler kendili- ğinden ayıklanır; yerine yenisi konur.

 Bilim mantıksal ve metadolojik olarak tutarlı bir önermeler yığını olarak tanımlanabilir. Bilim, iç bağlantılarla kendi aralarında birbirine bağlı olan bir önermeler sistemidir. Sınıflandırma ise konular ve kavramları sistemli olarak bölümleme ve sıraya koyma işlemidir. Bilimlerin sınıflandırılması, bilimleri belli açılardan hareketle tasnif etmektir; konulan, amaçlan, yararlan, sadelik veya karmaşıklıkları, edinme yolları vb. dikkate alınarak bilimler sınıflandırılmıştır.

 Bilimler gelişerek birbirlerinden ayrılmaya başladıktan, birer özel bütün halinde ortaya çıktıktan sonra, bilim adamları bunları sınıflara ayırmak, bir tasnif ve düzene tabi tutmak ihtiyacını duymuşlardır.  Bilimlerin sınıflandırılması konusunda ortaya atılan ayrımlar iki bölümde sıralanabilir:

 Keyfi olarak (rastgele) seçilmiş, bir takım ayırdedici vasıflara dayalı ve ancak herşeyi yerli yerinde bulmak amacına yönelik olan sınıflandırmalar.

 Aralarında en fazla doğal benzerlik bulunan nesneleri karşılaştırmak ve bu yöntemle bir takım kanunların keşfedilmesine yol açmak amacına dayalı sınıflandırmalar.

 Aristoteles bilimleri tasnif eden ilk filozoftur.

 Astronomi  Fizik  Kimya  Biyoloji  Sosyoloji

 Gök bilim olarak da bilinir.  Gökcisimlerinin uzaydaki durumlarını, hareketlerini, fiziksel, kimyasal yapılarını inceleyen bilim dalıdır.

 Madde ile enerji arasındaki etkileşimi inceleyen ve doğada gerçekleşen olaylarla ilgili mantıklı açıklamalar yapan uygulamalı bir bilim dalıdır.

 Doğada mevcut olan bütün maddeleri, maddelerin yapılarını ve birbirleri ile etkileşimlerini inceleyen bilim dalıdır.

 Yaşayan ya da fosil canlıları, canlıların yaşamını ve bütün fizikokimyasal yönleri ile yaşamı inceleyen bilim dalıdır.

 Toplum bilimi olarak da bilinir.  Toplum ve insanın etkileşimi üzerinde çalışan bilim dalıdır.

 BİLİM NEDİR?  ÇAĞDAŞ BİLİMİN NİTELİKLERİ NELERDİR?  BİLİMLERİN SINIFLANDIRILMASINDA ORTAYA ATILAN AYRIMLAR NELERDİR?  BİLİMİNİN SINIFLANDIRILMASINDA GENEL BAŞLIKLAR NELERDİR?  FİZİK BİLİMİ NEDİR?

 Bilim, evrenin veya olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneye dayanan yöntemler ve gerçeklikten yararlanarak sonuç çıkarmaya çalışan bilgi edinme ve yöntemli araştırma sürecine denir.  Çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma.  Keyfi sınıflandırma ve tabii sınıflandırma.  Astronomi, fizik, kimya, biyoloji, sosyoloji.  Madde ile enerji arasındaki etkileşimi inceleyen ve doğada gerçekleşen olaylarla ilgili mantıklı açıklamalar yapan bilim dalı.

 MİHRİBAN HARMANCI