Öğretmen Merkezli Egitim : Bugüne kadar alışa geldiğimiz yani öğretmenin öğrenilecek konuyu, dersin sonunda ulaşılacak hedefleri, konunun öğretim yöntemini, değerlendirme şeklini daha önceden belirlediği, ders planları hazırlayarak derste uygulanacak adımları tek tek yazdığı ve derse girip konunun içeriğini çoğunlukla sözel olarak öğrencilere aktardığı eğitimdir.
Geçmişten günümüze yapılan eğitimlerin genellikle bu yönde olması bu eğitimin adını “KLASİK” yada “GELENEKSEL” yapmıştır. Bugüne kadar olan eğitim yaşantımızı şöyle bir gözden geçirdiğimizde bu tür eğitimlerin ağırlıkta olduğunu çok rahatlıkla görebiliriz.
Geleneksel anlayış: Öğrencileri hazıra alıştırır Ezbere yöneltir Merak duygusunu azaltır Sorgulamayan, dolayısıyla üretmeyen bireylerin yetişmesine neden olur.
Öğretmen merkezli eğitimde örgenci pasiftir. Öğretmen merkezli eğitim sadece zihinsel gelişimin üzerine odaklanan anlayıştır. Öğretimin merkezinde öğretmen vardır. Esasicilik ve daimicilik akımının izleri görülür.
Öğretmen Merkezli Egitim denilmesinin temel nedeni; bütün kararların öğretmen tarafından alınması, uygulanması ve öğrencinin kendisine sunulan içeriği pasif bir şekilde dinlemesi ve izlemesidir.
Öğrenci-merkezli öğrenmenin öğretmen-merkezli öğretmeye göre birçok üstün yönünün olmasına karşılık, öğretmen-merkezli öğretim çeşitli nedenlerden dolayı birçok eğitim kurumunda sınıflarda hâlâ yaygın olarak kullanılmaktadır. Bunun en başta gelen nedeni, öğretmenlerin kendilerinin öğretmen-merkezli öğretim yaklaşımıyla yetişmiş olmaları ve öğrenci-merkezli öğrenme yaklaşımı ile ilgili yeterli bilgi ve deneyime sahip olmamalarıdır