Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
DÜŞÜK PREVALANS HEKİMLİĞİ
Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Kaynaklar 1- Aile Hekimliğinin Kilometre Taşları, Millis Ve Willard Raporları, Aktürk Z., Dağdeviren N. (Çeviri Editörleri). Türkiye Aile Hekimliği Uzmanlık.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 12 Aralık 2000
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Sağlık Ortamlarında İletişim
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İletişimin Temelleri.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
Hekim-Hasta İletişimi
Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE SORUNLU DURUMLAR
Bilgilendirme Teknikleri
Kapsamlı Sağlık Bakımı
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Yrd. Doç. Dr. Elif Ateş KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
İletişim Araş. Gör. Dr. Çağatay Haşim YURTSEVEN KTÜ Tıp Fakültesi Aile hekimliği AD
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
Sunum transkripti:

Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı

AMAÇ Bu oturumun sonunda katılımcıların, iletişimin, özellikle aile hekimliği/birinci basamak pratiğindeki önemini kavraması amaçlanmaktadır.

HEDEFLER  İletişimin tanımını yapabilmek  İletişimin temel ögeleri sayabilmek  İletişim engellerini söyleyebilmek  İletişim tiplerini sayabilmek  Aile hekimliğinde önerilen iletişim modelini açıklayabilmek  İletişimin aile hekimliğinde yerini ve önemini açıklayabilmek

İLETİŞİM Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir.

İLETİŞİMİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKEN ÖGELER ORTAM GERİBİLDİRİM

İLETİŞİM ENGELLERİ GÜRÜLTÜ: İletişimi engelleyen tüm durumlar TANIM: Mesajın kaynaktan alıcıya ulaşmasını, ve/veya alıcı tarafından doğru anlaşılıp yorumlanmasını engelleyen her şey. Fiziksel Psikolojik Sosyokültürel

İLETİŞİM TİPLERİ İletişim çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir ancak biz burada iki türünden söz edeceğiz: İletişim sürecine katılan kişi sayısına göre: Birey-birey Birey-toplum Toplum- toplum Mesaj tipine göre: Sözlü Sözsüz

HASTA-HEKİM İLETİŞİMİNDE GÜÇ VE İLİŞKİ Koruma Paylaşma GÜÇ İLİŞKİ İş görme Ortaklık Görüşmeci AçıklayıcıAtaerkil Bilgilendirici

İLETİŞİM MODELLERİ Ataerkil Model: Sağlık personeli karar verir ve hastayı zorlar (aşağıdakiler-yukarıdakiler)

İLETİŞİM MODELLERİ Bilgilendirici Model: Sağlık personeli hastaya teknik ayrıntıları verir. (öğretmen-öğrenci)

Açıklayıcı Model : Sağlık personeli olası müdahalenin yararları, tehlikesi vb konularda bilgi verir ve hasta onaylar (iki eşit taraf) İLETİŞİM MODELLERİ

Görüşmeci Model: Hekim ve hasta birlikte karar verirler (veto hakkı olan iki avukat). Bilgilendiren, danışmanlık veren ve seçimi hastaların yapmasını sağlayan, Gücü paylaşan, ilişkiyi ortaklık düzeyinde tutan, Aile hekimliğinde önerilen iletişim modeli.

HASTA-HEKİM İLETİŞİMİ Tüm hastaların yaklaşık % 70’inde ön tanının sadece görüşme ile konabildiği, İletişim yetenekleri yüksek hekimlerin hastaları tarafından daha az şikayet edildiği, Hekime tüm kaygılarını anlatmayı başaran hastaların memnuniyetinin daha yüksek olduğu görülmüş.

YÜZYÜZE İLETİŞİMİN PARÇALARI Sözlü iletişim (% 7) Ses tonu (% 38) Beden dili (% 55)

“Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir."

ETKİN DİNLEME İçten ve samimi bir ilgiyle dinleyin Kendinizi hastanın yerine koyun (Empati)

SÖZLÜ İLETİŞİMDE ÖNERİLMEYENLER Yargılayıcı Yönlendirici Kibirli Donuk Zorlaştırıcı olmayın Anlaşılmaz konuşmayın (Tıbbi terminoloji)

SÖZSÜZ İLETİŞİM Fiziksel özellikler (doktor, hasta ve mekana ait) Beden dili Kişiye ait özellikler (yaş, cilt rengi, özbakımı vb) Dış görünüm (giysiler, aksesuarlar vb)

SÖZSÜZ İLETİŞİMDE ÖNERİLENLER S (smile)gülümseyin O (open posture)ulaşılabilir oturun F (forward lean)eğilin, yakınlaşın T (touch) dokunun E (eye contact)göz teması kurun N (nod)başınızla dinlediğinizi belli edin

İLETİŞİM İÇİN İDEAL POZİSYON AÇIK İLERİ DURUŞ

KİŞİSEL ALAN İletişim için iki birey arasında olması gereken mesafe Sosyokültürel açıdan değişmekle birlikte bir kol mesafesi olması genel olarak kabul görmektedir.

KAPI KOLUNDAKİ EL Hastanın ayrılırken söyledikleri bazen esas hekime geliş nedenini içerir Hasta kapının önünde güvendedir. Stres oluşturacak bir ortam olursa her an uzaklaşabilir Hastanıza her görüşmede sorun: Değinmediğimiz veya dikkatimizden kaçan herhangi bir nokta var mı?

ÖZETLE Hastanıza ayırdığınız zamanın tamamını ona ayırın Hastanın sizi anlayıp anlamadığından emin olun Hastanıza ismiyle hitap edin Gerektiğinde espri yapın Açık uçlu sorular sorun Sonuç cümlesi kullanın

İşyerinizde sorun çözme şeması SAKIN KARIŞMA EVET HAYIR EVET SENİ APTAL HAYIR ÜSTÜNE Mİ KALACAK? HAYIR GÖRMEZDEN GEL KİMSE GÖRDÜ MÜ? OZAMAN AYVAYI YEDİN EVET HAYIR SAKIN SÖYLEME! SUÇU BAŞKASININ ÜSTÜNE ATABİLİR MİSİN? HAYIR SORUN YOK, RAHATLA! EVET HER ŞEY YOLUNDA MI? İŞİ SEN Mİ KARIŞTIRDIN?