Motivasyon Dürtüler Güdüler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
MOTİVASYON.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
MOTİVASYON.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
GÜZEL YAŞAMIN 10 ANAHTARI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
Davranış Bilimleri Hafta II.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Davranış Bilimleri Hafta III.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Maslow’un Teorisi Dr. Alper Engeler
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
İhtiyaçlarımız.
Bilgi Gereksinimi BBY 254-3
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
MOTİVASYON.
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
. Hafta.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
MOTİVASYON.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
DİĞER TUTUMLAR.
GÜDÜLER.
Kişisel Rehberlik.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MOTİVASYON.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
MOTİVASYON.
MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Spor ve MOTİVASYON Prof Dr Süheyla Ünal.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
İKNA SÜRECİ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Motivasyon Dürtüler Güdüler Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı

Motivasyon? Motiv: Güdü Motivasyon (Güdülenme): Kişilerin belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere kendi arzu ve istekleri ile davranmaları şeklinde tanımlanabilir.

BAŞARI BİR SONUÇ DEĞİL BİR TERCİHTİR... İNANÇ Karar Hedef Program Eylem BAŞARI

ODAKLANMANIN GÜCÜ İlgi ALANI Etki ALANI

HEDEFİNİZİ BELİRLEYİN İlgi ALANI İlgi ALANI Etki ALANI Etki ALANI Pozitif Odak Negatif Odak

GELECEK HEDEFLERİM 1- 2- 3- 4- 5-

GÜDÜLER 1) Periyodik Güdüler: Açlık, uyku gibi giderildikten bir süre sonra tekrar ortaya çıkan güdüler olup; temel ve doğal güdüler olarak tanımlanmaktadır. Bunlar bireyin dünyaya gelmesi ile aynı anda beliren ve biyolojik hayatın devamı için giderilmesi zorunlu olan güdülerdir. Eksikliği organizma tarafından çeşitli yollarla hissettirilerek giderilmesi amacıyla birey uyarılır.

GÜDÜLER 2) Periyodik Olmayan Güdüler: Bu güdüler bireyin fizyolojik gelişme sürecine paralel olarak ortaya çıkmakta ve giderildikten sonra genellikle pek etkileri kalmamaktadır. Bireyin başta aile olmak üzere daha çok toplumsal çevrede kazandığı güdülerdir. Örnek olarak yeteneklerini ortaya koyma, başarı güdüsü ve saygınlık güdüsü verilebilir.

MOTİVASYON TEORİLERİ Abraham Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi X,Y Teorisi Z Teorisi

Abraham Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi   Kompleks Üstü Ben Üstü İhtiyaçlar Ben PSİKOLOJİK Ait olmak İHTİYAÇLAR Kompleks Fırsat Emniyet Takdir Ümit etmek Basit Temel Sinir Sisteminin Normal Çalışması Gururunu Korumak Yükselmek Çevreye Uymak SOSYAL Sosyal Emniyet Meslek ve İş Sahibi Olmak Aile Kurmak Korunmak FİZYOLOJİK Cinsel Tatmin Uyumak Yemek Yemek

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi Fizyolojik İhtiyaçlar Güvenlik İhtiyaçları Sevme ve Sevilme İhtiyaçları Aile Kurma Takdir Edilme İhtiyacı Yetenekleri Ortaya Koyabilme

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 1- Fizyolojik İhtiyaçlar: Bunlar, insanın yaşayabilmesi için mutlaka karşılanması gereken, hayat boyu çeşitli aralıklarla ortaya çıkan ihtiyaçlardır. Bu ihtiyaçlar diğer ihtiyaçlara nazaran öncelik taşır. Örneğin, açlık endişesi içinde olan bir insan için yemek ihtiyacını gidermeyen davranışlar ikinci planda kalır.

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 2- Güvenlik İhtiyaçları: Birey fizyolojik ve biyolojik ihtiyaçlarını yeterli oranda giderdikten sonra güvenlik ihtiyaçlarını gidermeye yönelir. Örneğin sağlık güvencesi, geleceğe yönelik sosyal güvence vb.

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 3- Sevme Ve Sevilme İhtiyaçları: Sevme ve sevilme insanın doğasından kaynaklanan evrensel bir ihtiyaçtır. İnsanlar sosyal bir varlık olmaları itibarı ile diğer insanlarla gruplar halinde bir arada yaşamak, birileri tarafından sevilirken, birilerini de sevmek ister.

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 4- Aile Kurma: Her insan normal şartlar altında eşi ve çocukları ile beraber bir ailesinin olmasını, kendisiyle dertleşeceği ve gerektiğinde yardımlaşabileceği, sevinçlerini ya da sıkıntılarını paylaşabileceği yakınlarının olmasını ister.

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 5- Takdir Edilme İhtiyacı: İnsanlar kendi kendilerini takdir etmeden önce özellikle çevrelerindeki dikkat ve ilgisini çekerek, onların takdirini kazanmayı isterler. Statü ihtiyacı, farkına varılma ihtiyacı, takdir edilme ve iş arkadaşlarından daha üstün bir başarı sağlama ihtiyacı örnek olarak verilebilir.

Maslow’un İhtiyaçlar Teorisi 6- Yeteneklerini Ortaya Koyabilme İhtiyacı: insanların kendi kişilik yapılarında doğal ve potansiyel olarak mevcut olan maharetlerini, yeteneklerini analiz ederek, pratik olarak uygulamaya yönelmesidir. Örneğin birey müzik sahasında kendini yetenekli buluyorsa, imkân bulup bunu sergilemeye yönelebilir.

Mc Gregor’un X ve Y Teorisi X Teorisi: İnsanlar sıkça uyarılarak denetim altında tutulması esasına dayanır. Y Teorisi: İnsanlar doğal olarak verimli olunması sağlanır.

Z Teorisi İnsanlar arasında arkadaşça bir tutum ve fedakarlık beklenir.

GÜDÜLENMEYİ ETKİLEYEN KİŞİSEL ETKENLER 1. Uyarılma ve Kaygı 2. İhtiyaçlar 3. İnançlar 4. Amaçlar

1- Uyarılma ve Kaygı Genelde uyarılmışlık hali, organizmanın verimli bir öğrenme sağlayabilmesi için hazır ve tetikte bulunmasıdır. “Canım ders çalışmak istemiyor” diyen öğrenciler aslında yeterli uyarılmışlık seviyesine ulaşamamıştır.

2- İhtiyaçlar İhtiyaç arzulanan veya gerekli olan bazı şeylerin eksikliğidir. Eksiklik algılanan ya da gerçek olabilir. İhtiyaçlar basit ve somut olabileceği gibi karmaşık ve soyut da olabilir.

3- İnançlar Kişilerin güdülenmesini etkileyen üçüncü kişisel faktör, onların inançlarıdır. Yeteneklerin bazılarının doğuştan olduğunu bilmemize rağmen yeteneklerin çabayla geliştirilebileceğini biliyoruz.Diğer yandan yetenekle ilgili inançlarda gelişimsel farklılıklar vardır.

4- Amaçlar Güdülenmenin en temel bileşenlerinden biri de kişinin ulaşmak istediği amaçlardır ki biz buna hedef de diyoruz. Hedefi belli olmayan birinin motive edilmesi çok zordur.