Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı Mehmet Salih CANBAL Daire Başkanı Eylül 2016
Amaç: Mesleki ve teknik eğitim okullarında kalitenin artırılması için ulusal ve uluslararası alanda kabul gören kalite kriterlerine göre kalite uygulamalarını izlemek, değerlendirmek ve bu okullara kalite geliştirme danışmanlığı hizmeti sunmaktır. Kapsam: KGDB’nin görev ve yetki alanı, mesleki ve teknik eğitim okullarında kalite planlama, uygulama, izleme ve değerlendirme ile sınırlıdır. 2 KGDB KURULMA AMACI VE KAPSAMI
Okul ve kurumların akreditasyon faaliyetlerini yürütmek, Okullarda öz değerlendirme süreçlerini desteklemek ve okullara rehberlik yapmak, Okulları, belirli zaman aralıklarında kalite yönetim standartları doğrultusunda elde edilen izleme ve değerlendirme sonuçlarına göre, gerektiğinde sunulan kanıt belgelerini yerinde doğrulamak ve okullara bu yönde danışmanlık yapmak, Mesleki ve teknik ortaöğretimin kalitesinin geliştirilmesine yönelik süreçleri, usul ve esasları belirlemek, Öğretmen, yönetici ve diğer hizmet personelinin eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve bu doğrultuda hizmet içi eğitim faaliyetlerini yürütmek, 3 KGDB GÖREVLERİ
4 Mesleki ve teknik ortaöğretimde kalite uygulamalarına ilişkin iyi örnekleri toplamak, paylaşıma açmak ve yaygınlaştırmak, Okullara kalite uygulamalarına ilişkin yıllık raporları hazırlatmak ve kamuoyu ile paylaşmak, Ulusal Referans Noktası ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, Diğer ülkeler, Avrupa Birliği Kalite Güvence Referans Çerçevesi (EQARF) ve Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kalite Güvencesi Referans Çerçevesi (EQAVET) ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, KGDB GÖREVLERİ
5 Atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin alan yeterlilikleri ile ilgili çalışmaları Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü koordinesinde gerçekleştirmek, Mesleki Yeterlilik Kurumu işbirliğinde mesleki ve teknik eğitime yönelik çalışmaları planlamak ve yürütmek, Genel Müdürlüğün web sayfası ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, Genel Müdürlük görev alanına giren konularda yazılı ve görsel basında çıkan yayınlarla ilgili olarak Genel Müdürü bilgilendirmek, KGDB GÖREVLERİ
En çok kullanılan kalite güvencesi yöntemleri: öz değerlendirme dış değerlendirme akreditasyondur. Bu üç yöntem birbiriyle oldukça ilişkilidir. Birçok ülkede kalite yönetim sistemleri özellikle kamu sektöründe eğitim kurumlarında öz değerlendirmenin geliştirilmesine odaklanmıştır. Öz değerlendirme genellikle kalite güvence/yönetim sistemi oluşturmada ilk aşamayı oluşturur. 6 ÖZ DEĞERLENDİRME
Amaç Öz değerlendirme uygulaması ile mesleki ve teknik eğitim veren okul/kurumların eğitim öğretime ilişkin temel ve destek süreçlerinin ulusal ve uluslararası kabul görmüş kalite ölçütlerine göre planlanması, sevk ve idaresi, bu süreçlerde elde edilen çıktıların izlenmesi, değerlendirilmesi ve sisteme kazanım olarak dönüşümünün sağlanmasıyla kurumsal kalite hafızasının oluşturulması ve iç kalite kontrol sisteminin kurulması amaçlanmaktadır. 7 ÖZ DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme Nedir? Planlamanın ve iyileştirmenin temelidir. Öz değerlendirme sonuncunda bir okul yeterliklerini gösteren güçlü yönlerinin yanı sıra; iyileştirmeye ihtiyaç duyulan yönlerini de ortaya çıkartarak bu bilgilerle okulun stratejik planına geri bildirim sağlar ve sürekli gelişimi destekler. Kendini gözden geçirme sürecinin okulun ayrılmaz bir parçası olması hedeflenmektedir. Okuldaki herkesi kapsayan, personeli sürece dâhil ederek görüşlerini almayı ve başarılarının da takdir edilmesini hedefleyen bir süreçtir. 8 ÖZ DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme Nedir? Amaç değildir, sürekli gelişimi ve mükemmeli yakalamayı sağlayan bir araçtır. Mevcut kanıtları kullanarak okulun performans düzeyinin belirlenmesini sağlar. Öz değerlendirme, iç değerlendirme ve rehberlik ölçütleri, tek bir kalite geliştirme ve güvence sistemi oluşturmak için, Avrupa Mesleki Eğitim Kalite Güvencesi (EQAVET) kalite göstergeleri ile Avrupa Kalite Yönetim Çerçevesi (EFQM) ile bağlantılıdır. 9 ÖZ DEĞERLENDİRME
10 ÖZ DEĞERLENDİRME İçerik Öz değerlendirme çerçevesi, özellikle eğitime yönelik olarak tasarlanmış etkin Kalite Yönetim Sisteminin temel öğeleri esas alınarak geliştirilir ve Avrupa Kalite Yönetim Vakfı modeline dayalı 9 bileşeni kapsar. (EFQM)
Yöntem Öz değerlendirme çalışmaları, hazırlanan öz değerlendirme web portalı üzerinden yürütülmektedir ( Öz değerlendirmede oluşturulan çerçeve; alan, zümre, rehberlik ve destek birimleri gibi okuldaki tüm kademelere uygulanır. Ayrıca öğrenci temsilcisi, alanlara yönelik sektör temsilcisi ve öğrenci velisinin de görüşleri alınır. 11 ÖZ DEĞERLENDİRME
12 ÖZ DEĞERLENDİRME Her bir soru kanıt temelli şekilde yorumlanmaktadır.
Kurum Düzeyinde Öz Değerlendirme Soruları 1-Liderlik (Eğitim Yönetimi) 2-Strateji (Eğitim Faaliyetlerinin Planlanması) 3-Personel (Yöneticiler, eğitimciler ve destek personeli) 4-Ortaklıklar ve Kaynaklar 5-Süreçler, Ürünler ve Hizmetler 6-Çıktılar veya Sonuçlar Öğrenci Çıktıları 7-Personel Çıktıları 8-Ortaklık Çıktıları 9-Kurumsal Çıktılar 13 ÖZ DEĞERLENDİRME
Münferit Birim Öz Değerlendirme Soruları 1-Liderlik 2-Strateji (Eğitim faaliyetlerinin planlanması) 3-Personel Politikası 4-Kaynakların kullanımı 5-Süreçler,ürünler, Hizmetler 6-Çıktılar ve Sonuçlar 14 ÖZ DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme rapor ve eylem planları yılda bir kez Haziran ayı sonunda hazırlanır ve onaylanan raporlar ve eylem planları Ağustos ayı sonunda Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından sistemden alınır. Okullar, belirli zaman aralıklarında, MEB uzmanlarınca kalite yönetim standart alanlarına göre izlenerek değerlendirilir, gerektiğinde sunulan kanıt belgeleri yerinde doğrulanarak okullara bu yönde rehberlik yapılır. 15 ÖZ DEĞERLENDİRME
16 ÖZ DEĞERLENDİRME
17 ÖZ DEĞERLENDİRME Gerçekleştirilen Çalışmalar (2015) 2015 yılı içinde öz değerlendirme pilot uygulama kapsamı 40 mesleki ve teknik ortaöğretim kurumundan 176’ya çıkarılarak örneklem genişletilmiştir. Örneklem belirleme çalışmalarında daha önceki pilot uygulama sürecine katılan mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının yanında, tüm okul türlerini temsil edecek şekilde 81 ilden ortalama 2 okul rassal olarak belirlenmiştir. 81 ilde belirlenen 176 e pilot okuldan, 34 ilde 73’ü ziyaret edilerek uygulamaya ilişkin bilgilendirme ve rehberlik yapılmıştır.
18 ÖZ DEĞERLENDİRME Gerçekleştirilen Çalışmalar (2015) Ziyaret edilemeyen illerdeki pilot okullara ve il millî eğitim müdürlüklerinde mesleki ve teknik eğitimden sorumlu şube müdürlerine yönelik bilgilendirme faaliyetleri e-posta ve telefon yoluyla yapılmıştır. Okullarda ziyaretler sırasında sürecin işleyişinde destek verecek olan il milli eğitim müdürlüklerinde mesleki ve teknik eğitimden sorumlu şube müdürlerinin ekibiyle birlikte sürece dâhil olarak toplantılara katılmaları, kalite sistemi ve öz değerlendirme uygulaması konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır.
19 ÖZ DEĞERLENDİRME Gerçekleştirilen Çalışmalar (2015) Uygulamaya katılan pilot okullar bu süreçte Öz değerlendirmelerini yaparak rapor ve eylem planlarını hazırlamışlardır. Uygulama kapsamındaki okullara ilişkin Kurumsal ve Münferit Birimler Düzeyinde gönderilen yaklaşık 2600 rapor, soruları yorum/gözleme dayalı şekilde ve rasyonel kanıtlar kullanılarak yanıtlanma durumları ve eylem planlarının uygunluğu kapsamında incelenmiştir. Belirtilen ölçütlere uygun olan raporlar onaylanmış, uygun olmayanlar gerekçelendirilerek reddedilmiştir. Onaylanmayan raporlar, okul tarafından yeniden düzenlenmesi sağlandıktan sonra tekrar değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda eğitim öğretim yılı içinde onaylanan eylem planları okullar tarafından uygulanmaya başlanmıştır.
Gerçekleştirilen Çalışmalar (2016) Mart 2016 tarihleri arasında, Ankara Başkent Öğretmenevinde Öz Değerlendirme web portalındaki soruların güncellenmesine yönelik olarak yapılan çalıştay yapılmıştır Eğitim öğretim yılında okul/kurumlar tarafından hazırlanan rapor ve eylem planlarının ne ölçüde uygulandığının takip edilmesi amacı ile “İl MEM Eylem Planı Takip Formu” oluşturularak İl Milli eğitim Müdürlüklerine gönderilmiştir. Pilot okul/kurumların hazırlayacakları Eğitim öğretim yılı rapor ve eylem planlarının İl Mem’ler tarafından incelenmesi için “İl Mem Kontrol Formu “hazırlanmış ve portala yüklenmiştir eğitim öğretim yılı öz değerlendirme rapor/eylem planlarının sonuçları değerlendirilerek öz değerlendirme soruları güncellenmiş ve portalda düzenlemeler yapılmıştır. ÖZ DEĞERLENDİRME
Gerçekleştirilen Çalışmalar (2016) Devam eden öz değerlendirme uygulaması hakkında pilot okul/kurumlara ve İl MEM’lere yönelik bilgilendirme amaçlı “Öz Değerlendirme Uygulaması Rehberi” yeniden düzenlenerek gönderilmiştir. Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında kalite sisteminin kurulmasına yönelik olarak yapılan öz değerlendirme uygulamasına ilişkin pilot uygulama çalışması, 2016 yılı içinde 81 ilde belirlenen 176 mesleki ve teknik ortaöğretim kurumunda devam etmektedir yılı ilk altı aylık dönemde (Ocak-Haziran) okullarda öz değerlendirme portalı üzerinden veri girişi yapılarak öz değerlendirme raporları ve eylem planları oluşturulmuştur. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurum müdürlerine yönelik olarak Ocak-Haziran 2016 arasında Balıkesir’de düzenlenen beşer günlük “Eğitim Yönetimi Seminer”lerinde okul müdürlerine kalite ile ilgili çalışmalar hakkında bilgilendirme yapılmıştır. ÖZ DEĞERLENDİRME
Planlanan Çalışmalar MTE okul ve kurumlarına kalite sistemi ile ilgili bilgilendirmeler yapılacaktır. Öz değerlendirme uygulamasının tüm MTE okul/kurumlarında yaygınlaştırılabilmesi için öz değerlendirme soruları ve rehber revize edilerek web portalı yeniden düzenlenecektir. Ayrıca Öz Değerlendirme uygulamasının tüm MTE okul/kurumlarında yaygınlaştırılarak uygulanabilmesine yönelik Yönerge hazırlanacaktır. Yönerge kapsamında Okul Müdürlüklerinin ve İl Kalite Koordinatörlerinin asgari görev tanımları belirlenerek MTE okul ve kurumlarına kalite sistemi ve öz değerlendirme web portalı ve Kalite Yönetim Sistemi (ISO-9001) ile ilgili 81 İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde kurulmuş AR-GE biriminde kalite değerlendirme uzmanlarına, okul kurumlarında müdür / kaliteden sorumlu müdür yardımcılarına / münferit birim sorumlularına bilgilendirme ve eğitim faaliyetleri düzenlenecektir. ÖZ DEĞERLENDİRME
Planlanan Çalışmalar 2016 yılı ilk altı aylık dönemde (Ocak-Haziran) okullarda öz değerlendirme portalı üzerinden veri girişi yapılarak oluşturulan öz değerlendirme raporları ve eylem planları aynı portal üzerinde il milli eğitim müdürlüklerince Temmuz ayında incelenerek onaylanmıştır. İl Milli Eğitim Müdürlüklerince onaylanan okul öz değerlendirme rapor ve eylem planları 2016 Ağustos ayında bakanlığımızca incelenecek ve onaylanacaktır. Öz değerlendirme pilot uygulaması kapsamında 81 ildeki 176 pilot okuldan gelen öz değerlendirme raporlarına ilişkin bir genel değerlendirme raporu oluşturulacaktır. ÖZ DEĞERLENDİRME
24 AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarına yönelik olarak yürütülen/yürütülecek olan akreditasyona çalışmalarında, uluslararası tanınırlığa ilişkin en yüksek öneme haiz iki alan olan “denizcilik” ve “uçak bakım” alanlarına öncelik verilmiştir. Bu alanlarda akreditasyona yönelik uluslararası standartların olması ve UDHB’nin uluslararası yükümlülükleri kapsamında çalışmalar yürütülmektedir. Diğer alanlarda ise akreditasyon çalışmalarına başlanacaktır.
25 AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI Denizcilik Alanı Denizcilik Alanının İzleme ve Değerlendirme faaliyetlerine yönelik olarak MEB ile UDHB arasında değişen “Gemiadamları Eğitim ve Sınav Yönergesi” doğrultusunda düzenlenerek “Denizcilik Eğitimi Veren Ortaöğretim Okul/Kurumlarının STCW Sözleşmesi Kapsamında Sürekli İzlenmesine ve Değerlendirilmesine Yönelik İşbirliği Protokolü” 26 Şubat 2016 tarihinde imzalanmıştır. İlgili protokol hükümleri doğrultusunda Denizcilik Alanı bulunan MTE Ortaöğretim kurumları okul müdürlerine ve alan şeflerine Nisan 2016 tarihleri arasında bilgilendirme toplantısı düzenlenmiştir. Toplantıya paydaş olarak UDHB Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürlüğü ve MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü katılım sağlamıştır.
26 AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI Denizcilik Alanı Toplantıda değişen “Gemiadamları Eğitim ve Sınav Yönergesi”, imzalanan protokol hükümleri, okul yetkilendirme, okul izleme ve değerlendirme faaliyetleri, belgelendirme ve alan öğrencilerinin yetki belgeleri vb. konularında bilgilendirme yapılmıştır. Ayrıca tarihli ve sayılı yazısı doğrultusunda Denizcilik ve Uçak Bakım Alanlarında akredite olan/olacak MTE okul/kurumlarına donanım desteği sağlanması konularında bilgilendirme yapılmıştır. Mesleki ve Teknik Eğitim veren okul/kurumlarımızın denizcilik alanında nitelikli işgücü yetiştirilmesi için, bireylerin, eğiticilerin ve eğitim ortamlarının kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmaların planlanması ve yol haritasının belirlenmesi için “Denizcilik Alanı Komisyonu” oluşturulmuştur.
27 AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI Uçak Bakım Alanı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’ne bağlı ve uçak bakım alanı bulunan ortaöğretim kurumlarından Eskişehir Sabiha Gökçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Bağcılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, SHY-147 Tanınan Okul Statüsü Genelgesi kapsamında yetki alarak “Tanınan Okul Onay Sertifikası” almaya hak kazanmışlardır. Uçak bakım alanı bulunan diğer mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları ise SHY-147 Tanınan Okul Statüsü Genelgesinde belirtilen şartlar doğrultusunda çalışmalarını devam ettirerek “Tanınan Okul Onay Sertifikası” almak için başvuru işlemlerini yürütmektedirler. İlgili faaliyetler kapsamında UDHB Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün de katılımı ile Uçak Bakım Alanı bulunan MTE okul/kurumlarına da bilgilendirme toplantısı planlanmaktadır.
28 HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren mesleki ve teknik öğretim okul ve kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlere; işe uyumlarını sağlamak, işte verimliliklerini, bilgi ve becerilerini arttırmak, teknolojideki gelişmelere uyumlarını ve üst görevlere hazırlanmalarını sağlamak üzere, çeşitli kurs ve seminerler düzenlenmektedir. Bu kurs ve seminerlerin düzenlenmesinde; Teftiş raporlarının değerlendirilmesi sonucu ortaya çıkan hizmet içi eğitim ihtiyaçları, Okullarımızda çeşitli konu ve branşlarda eğitim verilmesi konusunda gelen istekler,
29 HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ Yönetmelik ve mevzuatta meydana gelen değişiklikler sonucu ortaya çıkan hizmetiçi eğitim ihtiyacı, Bakanlığımızın, okullarımızın makine teçhizat gereksinimlerini karşılamak üzere yaptığı ihaleler sonrasında, bu makine ve teçhizatların kullanılmasına yönelik oluşan eğitim ihtiyaçları, İkili anlaşmalar çerçevesinde gerçekleştirilen projeler ve protokoller, Projeler ve protokoller doğrultusunda eğitime alınan öğretmenlerin bilgi ve becerilerinin diğer öğretmenlere de aktarılması ihtiyacı göz önünde bulundurulmaktadır.
30 HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ 2016 yılı hizmetiçi eğitim planında 97 faaliyet planlanmış olup, bu faaliyetlere 7224 yönetici ile atölye ve laboratuvar öğretmeninin katılması hedeflenmiştir tarihli ve sayılı yazı ile 81 İl Müdürlüğüne, illerinde bulunan üniversitelerin mühendislik ve teknoloji fakülteleri ile mesleki ve teknik eğitim okullarında görev yapan atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin hizmetiçi eğitimleri hususunda işbirliği yapmalarının önemi belirtilerek, il milli eğitim müdürlüklerinin illerinde bulunan üniversiteler ile protokol yapmaları ve yapılan protokollerin bir suretinin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi istenmiştir. 81 İl Müdürlükleri, Üniversitelerle protokol yaparak eğitimlere başlamışlardır. 13 Sektör ile öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin artırılmasına yönelik hizmetiçi eğitim protokolleri yapılmış buna bağlı olarak 22 faaliyet planlanmıştır. Yapılan faaliyetlerle eğiticilerin işbaşında eğitim almaları amaçlanmıştır.
31 HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ Milli Eğitim Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) arasında Mesleki ve Teknik Eğitim okul ve kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlere yönelik olarak tarihinde; ''Öğretmenlik, Girişimcilik ve Liderlik Eğitimleri İşbirliği Protokolü ” imzalanmıştır tarihinde ‘‘Ek Protokol’’ imzalanarak süre uzatılmıştır yılı için planlanan 31 faaliyetten, 13 ‘‘Öğretmenlik ve Girişimcilik Eğitimi Semineri’’ gerçekleştirilmiş olup, 1269 atölye ve laboratuvar öğretmenimiz katılmıştır. İşbirliği Protokolü çerçevesinde toplam eğitim alan yönetici ve öğretmen sayısı 13688’e ulaşmıştır. Ocak-Haziran 2016 tarihleri arasında yapılan 39 hizmetiçi eğitim faaliyetine 3120 öğretmen/yönetici katılmıştır. Temmuz-Aralık 2016 tarihleri arasında 58 hizmetiçi eğitim faaliyetinin gerçekleştirilmesi ve bu faaliyetlere 3441 öğretmen/yöneticinin katılması planlanmaktadır. TÜBİTAK-TÜSSİDE’de (Türkiye Sanayi Sevk ve İdaresi Enstitüsü) eğitimlere katılan yönetici ve öğretmen sayısı olana kadar eğitimlere devam edilecektir.
32 HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ 2016 yılında düzenlenecek faaliyetler ve bu faaliyetlere alınacak yönetici ve öğretmen sayılarının aşağıdaki gibi gerçekleşmesi beklenmektedir. SIRA NOFAALİYET TÜRÜ FAALİYET SAYISI KATILIMCILAR ATÖLYE VE LABORATUVAR DERSİ ÖĞRETMENLERİ YÖNETİCİLER (MÜDÜR-MÜD.YRD.)GENEL TOPLAM 1Meslek Kursları Eğitim Yönetimi Semineri (Müdürlere Yönelik) TÜBİTAK Seminer (Öğretmenlere Yönelik) TOPLAM
33 DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün koordinesinde yürütülen DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi, ortaöğretim okullarında eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlamıştır eğitim-öğretim yılında ise sistemdeki teknik sorunlardan dolayı güncelleme ve sisteme giriş işlemleri ikinci dönemden itibaren mümkün olabilmiştir. DynEd kapsamında, Genel Müdürlüğümüze bağlı okullarımızdan gelen sistemin kullanımı, giriş ve güncelleme işlemleri ile ilgili sorular e-posta ve telefon aracılığı ile yanıtlanmaktadır. Önceden yapılan çalışmalar arasında, okul ve öğretmenlerimize rehberlik etmek amacıyla hazırlanan ve sistemin kullanımı, giriş, şifre alma, sınıf güncelleme işlemlerinin açıklandığı video anlatımlar bulunmaktadır.
34 ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ - MBS Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün uhdesinde iken Müsteşarlık talimatı gereği Genel Müdürlüğümüze devredilen ve 1 Mart 2016 tarihinden itibaren tekrar kullanıma açılan Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi 13 yaş ve üstü öğrenci ve yetişkinlere kendini tanıma, yeteneklerini fark etme, meslek seçimi ve iş değiştirme gibi konularda rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. (
35 OKUL UYGULAMALARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü internet sitesinde bulunan Okul uygulamaları sadece Genel Müdürlüğümüze bağlı okul/kurumların kullanımına açıktır. Okul uygulamalarında, okullarımız bilgilerini güncellemekte, okul bütçesi ve ödenekler ile ilgili işlemleri takip etmektedir. Okul uygulamalarının kullanımı ile ilgili olarak adresinden veya numaralı telefondan yardım alınabilir. Şifrelerini unutan veya henüz şifre almamış okullarımızın şifre taleplerini okullarına ait resmî e- posta adresinden (meb.k12.tr) iletmeleri gerekmektedir.
Arz Ederim Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı