ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Advertisements

Siyaset Bilimine Giriş
MUSTAFA YEŞİLADA
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
Olumlu Disiplin Yöntemleri
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Mali İstatistik Kullanım Alanları
PARÇADA ANLAM.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
Uzaktan Eğitim Kuramları
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
+ YA Ş Lı BAKıM GÜVENCE SISTEMINDE FINANSMAN MODELLERI III. ÇALI Ş MA GRUBU.
BÖLÜM 8 DİJİTAL PAZARLAMA.
Çocuk Müzesi Projeler Hedefler Finansman kayna ğ ı olu ş turmak Bilinirli ğ i artırmak Farkındalık yaratmak Ba ğ lılık yaratmak.
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
HAFTA I.
Armand Vallin Feigenbaum
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Internet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın olan ve sürekli büyüyen bir ileti ş im a ğ ıdır. Internet, insanların.
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
İNOVASYON.
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
ÖRGÜTLER VE AĞLAR.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İ K. KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İĞİ N B İ Ç İ M İ Dünya Bankası ülkeleri ki ş i ba ş ına dü ş en gayri safi milli gelirlerine (GSMH) göre.
DOSYA MENÜSÜ.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO.
ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO

2. BÖLÜM: ÖRGÜTSEL (KURUMAL) İLETİŞİM

Örgütsel ileti ş im kavramı ve yönetim çerçevesi, son on yılın en önemli de ğ i ş im alanlarından birine i ş aret ediyor. De ğ i ş en ko ş ullara göre ileti ş im yönetimi anlayı ş ve felsefelerinde ortaya çıkan gereksinimlere bütünlüklü bir cevap niteli ğ i ta ş ıyor. Geleneksel halkla ili ş kilerin ötesinde stratejik yönetime ba ğ lı olarak daha etkin bir ileti ş im yönetimi gerçekle ş tirme konusundaki arayı ş ların bir sonucu günümüzde ticari mal, hizmet üreticileri kadar siyasal ve toplumsal ba ğ lamda yer alan her tür kurumun en temel i ş levi ileti ş imini yönetmek olmu ş tur.

Bu nedenle ileti ş im ça ğ ının ötesine geçmekte oldu ğ umuz bu zamanın ruhunda temel gereklilik etkin bir ileti ş im yönetimidir. Örgütsel ileti ş im kavramı ve ona ba ğ lı yönetim çerçevelerini örgütsel marka özelinden tanımlamaya çalı ş ıyoruz. 90’lı yıllarla birlikte adını sıklıkla duymaya ba ş ladı ğ ımız ve bazı kurumların ba ş arılı uygulamalarına tanık oldu ğ umuz örgütsel ileti ş im kavramı hızla yükselen bir ileti ş im yönetim anlayı ş ı olma yolunda ilerliyor. Örgütsel ileti ş im yönetiminin gördü ğ ü ilgi ve benimsenme hızının bütünle ş ik pazarlama ileti ş imiyle do ğ rudan ilgili oldu ğ unu söylemek yanlı ş olmayacaktır. Son yıllarda örgütsel ileti ş im kavramı ve yönetimi çerçevesi hem akademik hem de sektör bazında önemli bir yer edindi.

Sonuçta, bütünle ş ik pazarlama ileti ş iminin ba ş lattı ğ ı de ğ i ş im reklam ajanslarının ardından halkla ili ş kiler mesle ğ i ve ajans hizmet yapılarını da etkisi altına aldı. Reklam ajansları adlarını entegre ileti ş im, ileti ş im hizmetleri gibi de ğ i ş tirirken, aynı süreçte halkla ili ş kiler disiplini ve ajanslarının da ileti ş im danı ş manlı ğ ı nitelendirmelerine gittiler. Halkla ili ş kilerin dilimizdeki anlam boyutundan zaten uzun süredir bir ş ikâyet söz konusuydu. Bu fırsatla birlikte örgütsel ileti ş im kavram ve yönetiminin benimsenmesi ve içselle ş tirilmesi hız kazanmı ş oldu.

Reklamcılık ve halkla ili ş kiler geleneksel olarak sahip oldukları konumu bu süreç içerisinde de ğ i ş tirmek, dönü ş türmek ve yeniden konumlandırmak zorunda kaldılar. Bu e ğ ilim yalnızca ülkemizde de ğ il, tüm dünyada gözlemleniyor. Sürekli yeni kavramlar, yönetim modeli ve anlayı ş ları üretilen bir dönemde örgütsel ileti ş imin sektörü etkileyerek, kalıcı ve güçlü bir yere sahip oldu ğ unu rahatlıkla söyleyebiliriz.

İ leti ş im ça ğ ını ya ş adı ğ ımız günümüzde kurumlar ve markaları açısından en önemli sorun hedef kitleleriyle ba ş arılı temas noktaları yaratarak, ileti ş imlerini do ğ ru yönetebilmek. İ leti ş imin do ğ ru yönetilmesi demek kurumunuz ya da markanız hakkında hedef kitlenizde yaratmak istedi ğ iniz algının sizin istedi ğ iniz biçimde, olumlu yönde olu ş turulması, uzun vadede kurumunuzun imaj ve itibarına katkı sa ğ layan bir sürecin ba ş latılmasıdır. Ancak örgütsel ileti ş im uzun soluklu, planlı, programlı, stratejik karar ve uygulamaları kapsayan bir yakla ş ımı temel aldı ğ ı sürece istendik yönde sonuçlar do ğ urabilir.

Güven üzerine in ş a edilen örgütsel itibar tek bir mesajla yaratılabilir, kurumun ya da markanın tüm faaliyetlerini içerir, hayat boyu devam eder ve yine, tek bir mesajla itibarınızı yok edebilir. Yaratmak, yönetmek ve devamlılı ğ ı sa ğ lamak ancak etkili ileti ş im stratejisi ve faaliyetleriyle sa ğ lanabilir. Örgütsel ileti ş imi do ğ ru yönetmek, bir marka ya da kurum için en temel görevlerden biridir. Ciddi bir ş ekilde ele alınmalı, güven yaratma temelinde, sürekli ve tutarlı bir ileti ş im tasarlanmalıdır.

ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ M Kurumları, birbirleriyle ileti ş im kuran insanların olu ş turdu ğ u a ğ lar olarak görebiliriz. Tüm kurumlarda ileti ş im yatay ve dikey, resmi ve gayri resmi, içsel ve dı ş sal olarak gerçekle ş ebilir. Bu ileti ş imler aracılı ğ ıyla kurum çalı ş anlarının arasında, yönetimin çe ş itli katmanları arasında ve kurumun dı ş çevreyle arasında ba ğ lantı kurulur. Kurumdaki bu ileti ş imlerin tümü i ş amaçlı veya kurumun amaçlarını gerçekle ş tirmeye yönelik olmak zorunda de ğ ildir. Tüm bu ileti ş imler, katılımcılar ve izleyicilerin kurum ve kurumun faaliyetleri hakkındaki algılarını, dolayısıyla kurumun kimlik, imaj ve itibarını etkiler. Bu noktadan hareketle örgütsel ileti ş imi, payda ş ların kurumun kimli ğ i, imajı ve itibarının olu ş umunu algıladı ğ ı süreç olarak görebiliriz.

Örgütsel ileti ş im, yönetim disiplini içinde geli ş en ve örgütsel mesajların tutarlılı ğ ını ve ş effaflı ğ ını sa ğ lamaya yönelik bir yakla ş ımdır. Kurumun tüm ileti ş imlerinin tutarlı bir ş ekilde yönetilmesi, kurum kimli ğ inin geli ş tirilmesi, ilgili çevrelere etkili ş ekilde iletilmesi ve arzulanan örgütsel imaj ve örgütsel itibarın elde edilmesini içerir. Bu ba ğ lamda örgütsel ileti ş im, bir kurumun içsel ve dı ş sal tüm ileti ş im çabalarının bütünle ş ik bir yakla ş ımla yönetilmesidir. Özetle örgütsel ileti ş im, kurumun iç ve dı ş sosyal payda ş larıyla ilgili tüm ileti ş im, politika ve uygulamaları kapsayan bir yönetim biçimidir.

Kurumsal ileti ş im; yönetimsel ileti ş im, pazarlama ileti ş imi ve örgütsel ileti ş im olarak üç alt ba ş lıkta toplanabilir. Yönetimsel ileti ş im, üst yönetimin amaç ve hedeflerinin (vizyon) içsel payda ş larla ileti ş imini üstlenir. Yönetimsel seviye, kurumdaki kilit kaynakların edinimi ve elde tutması üzerinde yetkisi olan tüm çalı ş anları kapsar. Di ğ er bir deyi ş le yönetim, sadece üst düzey yöneticileri de ğ il kurumdaki di ğ er çe ş itli birimleri ve birim yöneticilerini de kapsar. Yönetimsel ileti ş im sadece kurumun üst yönetimle ilgili de ğ ildir. Kurumun tüm seviyeleri: Kurumun tamamında payla ş ılan bir vizyon geli ş tirmesi Kurumun bütününde güven ortamının sa ğ lanması De ğ i ş im sürecinin ba ş latılması ve yönetilmesi Çalı ş anların kurum içindeki kimliklerinin güçlendirilmesi açısından ileti ş ime ba ğ lıdır.

Pazarlama ileti ş imi özellikle ürün, hizmetler ve markaların satı ş ını destekleyen reklamcılık, sponsorluk, satı ş promosyonu gibi ileti ş im biçimlerinden olu ş ur. Kurumların bütçelerindeki en büyük payı genellikle pazarlama ileti ş imi, özellikle reklamcılık olu ş turur yılında dünya çapındaki toplam reklam harcamalarının ortalama 464 milyar dolar oldu ğ u tahmin ediliyor. Birçok yazar, pazarlama ileti ş imi karmasının en önemli bile ş eninin reklamcılık oldu ğ unu kabul ediyor. Reklamcılık; kayna ğ ı belli olan, ücreti ödenen, ki ş isel olmayan bir ileti ş im biçimidir ve ş imdi ya da gelecekte tüketicileri bazı eylemlerde bulunmaları için ikna etmek üzere hazırlanır. Kurumların ço ğ unda bütçeden en büyük payı alan pazarlama ileti ş imi; reklamcılık, satı ş promosyonu ve sponsorluk gibi aktivitelerden olu ş ur.

Örgütsel ileti ş im ise, halkla ili ş kiler, kamu i ş leri, yatırımcı ili ş kileri, çevre ileti ş imi, örgütsel reklamlar ve çalı ş anların ileti ş iminden meydana gelir. Yönetimsel ileti ş im, pazarlama ileti ş imi ve örgütsel ileti ş im tarafından desteklendi ğ inde çok daha etkili olur. Bu durum iki sonucu getirir. Birincisi, yöneticiler ileti ş im süreci içerisindeki olanakları ve limitlerinin farkında olmalıdırlar. İ kincisi, tüm ileti ş im alanlarındaki uzmanlar ileti ş im çabalarıyla yönetimi nasıl destekleyebileceklerini anlamalıdırlar. Uzmanlar, yönetime danı ş manlık yaptıklarının ve kurumun amaçlarının yerine getirilmesinde profesyonel ve kritik katkılarda bulunduklarının farkında olmalıdır.

Örgütsel ileti ş im, halkla ili ş kiler, kamu ili ş kileri, yatırımcı ili ş kileri, kurumsal reklamcılık, çevre ileti ş imi, kurum içi ileti ş im gibi ileti ş im biçimlerini kapsar. Bu birbirlerinden farklı ileti ş im biçimlerinin ortak özellikleri ş öyle sıralanabilir: Örgütsel ileti ş im, hissedarlar, finansal gazeteciler, yatırım analistleri, düzenleyiciler ve kanun koyucular gibi kurumsal izleyicilere yöneliktir. Örgütsel ileti ş imler uzun dönemli perspektife sahiptir ve do ğ rudan satı ş ları arttırmaya yönelik de ğ ildir. Örgütsel ileti ş imde pazarlama ileti ş imine kıyasla daha farklı stilde bir ileti ş im söz konusudur. Abartı ve a ş ırı övgü daha sınırlıdır ve ileti ş im daha resmi yapıdadır. Örgütsel ileti ş im genellikle dı ş gruplar tarafından ba ş latılır. Dı ş gruplar genellikle kurumları zorlayarak di ğ er türlü payla ş ılmayacak olan bilgilerin ortaya çıkmasını sa ğ larlar. Örgütsel ileti ş imde genellikle, kurumun payda ş larla nasıl ileti ş im kuraca ğ ına payda ş lar karar verir. Pazarlama ileti ş iminde kurumun ileti ş imi seçim gücü daha fazlayken, örgütsel ileti ş imde payda ş lar daha belirleyicidir.

Örgütsel İ leti ş imin Amaçları Örgütsel ileti ş imin amacı, örgütün çe ş itli departmanlarında görev yapan çalı ş anlar arasında etkile ş imi sa ğ layarak örgüt amaçlarının ve politikalarının tüm çalı ş anlar tarafından benimsenmesini sa ğ lamak, çalı ş ana önemsendi ğ i duygusunu vermek ve bu ba ğ lamda personelin i ş doyumunu arttırmak, o örgütün i ş leyi ş ini sürdürmek ve örgütü ba ş arıyla hedeflerine ula ş tırmaktır. Örgüt içinde kurulan sa ğ lıklı bir ileti ş im, o örgütün veya ş irketin verimlili ğ ini ve ba ş arısını arttırır. Ayrıca, örgüt içinde kurulan samimi ve etkili ileti ş im stili çalı ş anların örgütün amaçlarını ve kurallarını da benimseyerek, o örgütle bütünle ş mesini sa ğ lar. Böylece bu ortam içinde çalı ş an ki ş inin i ş e ba ğ lılı ğ ı artar ve i ş verimlili ğ inin önemli ölçüde yükselmesiyle i ş çi, örgüt ba ş arısının artmasına da önemli katkılarda bulunur.

örgütsel ileti ş imin asıl amacı “örgütsel amaçların ba ş arılmasıdır”(1998: 113). Örgütsel amaçların ba ş arılması, örgütte i ş birli ğ inin, ekip çalı ş masının, kolektif ruhun, biz duygusunun ve dayanı ş manın olu ş umu engelleyen örgüt içi ve dı ş ı faktörleri ortadan kaldırabilecek nitelikte etkili bir örgütsel ileti ş imin gerçekle ş mesine ba ğ lıdır. Sözü edilen örgütsel ileti ş imin amaçları ş u ş ekilde özetlenebilir. Örgütsel politika ve kararların örgüt üyelerine duyurulması ve anlatılması, örgütte dedikodu ve söylentilerin önünü keserek üye ve örgüt bütünle ş mesi sa ğ lanmaktadır. Örgütün bütçesi, gelirleri, faaliyetleri ve projelerinin ilgililere duyurulması örgütün tanınmasına ve örgüte güvenin sa ğ lanmasına zemin hazırlamaktadır. Yeni teknoloji ve yönetim anlayı ş a ili ş kin bilgiler ilgili taraflara aktarılarak bunlara uyum sa ğ lanması hedeflenmektedir. İş güvenli ğ ine yönelik bilgilerin devamlı tekrar edilmesi üyelerin i ş güvenli ğ ine ili ş kin tedbirleri almalarına imkan vermektedir. Örgütle ili ş kisi bulunan kimselere sürekli bilgi verilerek örgüt içerisinde bir aile ortamının ve danı ş manın yaratılması, dostluk, ba ğ lılık ve sevgi ili ş kilerinin geli ş tirilmesine olanak sa ğ lamaktadır.

Örgütün faaliyet alanlarına ili ş kin her türlü mevzuat, örgüt üyelerine duyurularak bu konudaki olası hataların önüne geçilmektedir. Örgüt üyelerinin örgütsel amaçlara yönelik olarak güdülenmesi sa ğ lanmaktadır. Yönetenler ve yönetilenler (ast-üst) arasındaki iki yönlü kar ş ılıklı ileti ş im özendirilmektedir. Üyeleri gelece ğ e ili ş kin beklentiler, ilerleme olanakları, ücret ve ödüllendirme vb. konularda bilgilendirilmektedir. Görevlerinin ne oldu ğ u, nasıl, ne zaman ve nerede yapılaca ğ ı konusunda üyeler bilgilendirilmektedir. Etkili kararların alınabilmesi, e ş güdümün sa ğ lanabilmesi ve kontrollerin yapılabilmesine katkı sa ğ lamaktadır. Örgütsel sorunların açı ğ a çıkmasına yardımcı olmaktır.

Örgütsel ileti ş imin temel amaçları: Kurumun amaçları, hedefleri ve politikası konusunda çalı ş anları bilinçlendirmek, İş ve i ş lemler hakkında çalı ş anları bilgilendirmek, de ğ i ş iklikleri anında e ğ itim çabaları ile çalı ş anlara aktarmak, Yenilik ve yaratıcılı ğ ı özendirmek, çalı ş anlar arasında bilgi akı ş ını düzenlemek, geri bildirimi sa ğ lamak, olarak sıralanabilir. Bütün bu amaçlar, örgütte i ş görenlere (çalı ş anlara) yeterlilik kazandırmak ve onların çalı ş ma azmini (moralini) arttırmaya yardımcı olabilmek için ileti ş imin gereklili ğ ini göstermektedir.

HALKLA İ L İŞ K İ LERDEN ÖRGÜTSEL İ LET İŞİ ME Daha önceleri, payda ş larla ileti ş im “halkla ili ş kiler” olarak tanımlanıyordu. Ancak halkla ili ş kilerin odaklandı ğ ı payda ş grupları oldukça sınırlıydı. Kurumun içinde ve dı ş ındaki di ğ er payda ş grupları kurumlardan daha fazla bilgi talep etmeye ba ş layınca, geleneksel halkla ili ş kiler yakla ş ımı payda ş ların beklentilerini kar ş ılamada yetersiz kaldı. İş te bu de ğ i ş imle birlikte örgütsel ileti ş imin temelleri atılmı ş oldu.

Halkla ili ş kiler geleneksel olarak sahip oldu ğ u konumu son 20 yıl içinde de ğ i ş tirmek, dönü ş türmek ve yeniden konumlandırmak zorunda kalmı ş tır. Bu e ğ ilim tüm dünyada gözlemleniyor. Sürekli yeni kavramlar, yönetim, model ve anlayı ş ların üretildi ğ i bu dönemde örgütsel ileti ş im kalıcı ve güçlü bir konuma gelmi ş görünüyor.

Örgütsel ileti ş im belirli özellikleriyle geleneksel anlamda halkla ili ş kilerden ayrılır; Yönetimin karar verme a ş amasına dı ş perspektif katmanın öneminden dolayı örgütsel ileti ş im üst yönetimle ba ğ lı olmalıdır. Etkili bir örgütsel ileti ş im genellikle payda ş larıyla çift yönlü simetrik modele dayalı bir ileti ş im kurar. Halkla ili ş kiler uzmanları ise genellikle kamuyu bilgilendirmeye dayalı, tek yönlü ileti ş ime ba ş vururlar. Halkla ili ş kiler açısından da çift yönlü ileti ş im ideal olarak görülse de gerçek hayatta uygulama alanı çok bulamamı ş tır. Örgütsel ileti ş im açısından stratejik planlama proaktif planlama ile e ş de ğ erdir. Örgütsel ileti ş imin hedefindekiler payda ş lar olarak tanımlanır. Payda ş lar, kurumun faaliyetlerinden çe ş itli ş ekillerde etkilenen ve farklı beklentileri olan birçok grubu kapsar.