Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Pazarlama Çevresi.
amaçlar İnsanın kendi dinini iyi öğrenmesi, başka kişilerce din konusunda istismar edilmemesi ve dini hakkında yanlış fikir ve yorumların farkına varabilmesi.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bütünleştirme uygulamaları
OKULLARDA GÜÇ VE POLİTİKA
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
BÜRO YÖNETİMİ.
İSTASYON YÖNTEMİ.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Gelişim ve Temel Kavramlar
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Liderlik.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK

KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle payla ş ma e ğ ilimi temeline dayanan demokratik liderlik tarzıdır. Bu tarzda amaçlar, politikalar belirlenirken, i ş bölümü yapılırken her grup üyelerinin fikirlerini dikkate almaya çalı ş ır. Bu anlayı ş ı belirleyen liderler ki ş ilerin iç unsurlar ile motive olduklarına inandıklarından daha az kontrol etme taktiklerini kullanırlar. ve ba ş arılı i ş leri taktir etme davranı ş ı gösterirler Katılımcı Liderlik Modelinin Ba ş lıca Yararları -Grup üyelerinin de kararlara katılımı ile daha etkin ve sa ğ lıklı kararlar alınması - İş lerine de ğ er verilen üyelerin i ş lerinden tatmin sa ğ laması -Etkin ve ba ş arılı verimli çalı ş an bir grup elde edilmesi. Bu liderlik tarzının en önemli sakıncası karar sisteminden kaynaklanan zaman kaybıdır.

Acil durumlarda bu tarz ba ş arılı olamamaktadır. Karar vermede katılımcılı ğ ın dereceleri en azdan ço ğ a ş u ş ekilde sıralanabilir -lider kendisi mümkün olan bilgilerin ı ş ı ğ ında problemi çözer yada karar verir Lider gerekli her tür bilgiyi astlarından aldıktan sonra kendisi problemi çözer yada karar verir Lider astlarına problem hakkında danı ş ır, fikirlerini alır karar verir Lider problemi astlarıyla grup ortamında tartı ş ır ve kendi karar verir

Katılımcı Liderli ğ in Boyutları Payda ş yönetimi Takım ruhu ve i ş birli ğ i Esnek ileti ş im Aktif dinleme Saygı, diyalog ve i ş birli ğ i Demokrasi ve katılımcılık Toplantı moderatörlü ğ ü Sosyal sorumluluk

Japon Yönetim Modeli Japon yönetim ilkeleri ve kurum kültürleri Türk yöneticileri açısından incelemeye de ğ er zenginlikte özellikler içeriyor. Örne ğ in yönetici herkesle beraber büyük bir salonda çalı ş ır, çalı ş anlarından biriymi ş gibi davranır. Biraz geride durur, harmoni olu ş turur ve takım ruhunu herkese yaymaya çalı ş ır. Yönetimde ya ş, bilgelik ve tecrübe önemlidir ve kıdeme saygı gösterilir.Karar verme a ş amasında yönetici tam katılımı te ş vik eder, ancak herkes olur dedikten sonra karar kabul edilir. Bu ilkeye “konsensus” denir.

Sosyal ve toplumsal sorumluluk Gelecekte üç tane E konusunda duyarlılık önem kazanacak 1) Enviroment = Çevre ekoloji sa ğ lık konusunda duyarlılık 2) Education = E ğ itim konusunda duyarlılık 3) Ethics = İş ahlakı ve etik ilkeler konusunda duyarlılık Katılımcı liderli ğ i kısaca özetleyecek olursak Herkese söz hakkı vermeyi, farklılıklara saygı duyarak bunları zenginli ğ e dönü ş türmeyi, aktif ve ko ş ulsuz dinlemeyi,konsensus ile karar vermeyi esas alan liderlik anlayı ş ı. Katılımcı liderlik anlayı ş ında ikna yöntemi ve diplomasi yo ğ un olarak kulanılır alınan kararda tüm partilerin ve payda ş ların memnun edilmesi için u ğ ra ş ılır.

TE Ş EKKÜRLER