4. GRUP Murat ERDEM İsa ALKAN Mehmet YALVAÇ Muhammet YILMAZ
Yöneticiler için Ulusal Teknoloji Standartları ve Performans Göstergeleri (2009) 1.Vizyoner Liderlik 2. Dijital Çağ Öğrenme Kültürü: 3.Mesleki Uygulamalarda Uzmanlık: 4. Sistemin Geliştirilmesi : 5. Dijital Vatandaşlık:
CUMHURİYETİN İLK YILLARINDA YÖNETİCİ PROFİLİ 1-Okulları gelişmenin ve uyanışın merkezleri haline getirmek.( Vizyoner Liderlik) 2-Yeni Cumhuriyet Neslini Yetiştirmek.( Sistemin Geliştirilmesi) 3-Bütün vatandaşları üretici hale getirmek,.( Dijital Çağ Öğrenme Kültürü)
4-Yeni cumhuriyetin ideal insan tipini belirleme ve bu insanların yetiştirilmesi ( Dijital Vatandaşlık) "Mektep ile hayat arasındaki Çin Seddi kalkmalıdır" cümlesinde ifadesini bulan bu düşünce doğrultusunda, daha şahsi ve tüketime yönelik olduğu belirtilen Osmanlı eğitiminin aksine, cumhuriyet eğitiminin sosyal, katılımcı ve doğrudan üretime yönelik olması planlanmıştır.
5- Talebelerin okul çevresine tenezzühlerde (inceleme gezileri) bulunması, okulda mevcut laboratuarlarda ders yapmaları ve özellikle köy okullarında, ziraat, hayvancılık, tamirat gibi işlere yönelik çalışmalarda bulunmaları, okulda öğretilen bilgilerin günlük hayatla birleştirilmesinin en güzel örnekleridir. ( 3.Mesleki Uygulamalarda Uzmanlık)
6- Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren öğretim materyalleri olarak nesnelerin bizzat kendisi veya temin edilemediği durumlarda el yapımı basit örnekleri kullanılmıştır. ISTE bağlamında ise, nesnelerin ve olayların dijital örneklerinden yaralanılma eğilimi öne çıkmıştır.
CUMHURİYETİN İLK YILLARINDAN BUGÜNE YÖNETİCİ PROFİLİNDEKİ DÖNÜŞÜM 1-Toplumdaki değişimler ve gelişimler yeni ihtiyaçları ortaya çıkarmıştır Okul yöneticisinin rolünü de değiştirmiştir lı yıllarda Program Yöneticisi 3-80 li yıllarda Eğitimsel Lider 4-90 lı yıllarda Değişim ve Dönüşümcü Lider
TEŞEKKÜR EDERİZ