OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

Fotoğraflar: Fotoğrafların anlattığı hikayeler
Algoritma ve Akış Diyagramları
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI SEVIL YAŞAR GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL.
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Algoritma ve Akış Diyagramları
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
ALGORİTMA ve PROGRAMLAMA
ROL OYNAMA.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Nesneye Dayalı Programlama
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
Tasarım Aşamaları.
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
1 Tasarım Belgesi Bölüm 19 Tasarım Belgesi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi Bahar Dönemi.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Grafik ve Animasyon.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
GGJ 2016 Oyun Yükleme GGJ Takımı. Bir GGJ kullanıcısı olmalısınız. Bir oyunu sisteme yüklemek için: 1. Bir GGJ hesabınız olmalı. 2. Bir jam merkezini.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
SAHA GÜVENLİK BELGELENDİRMESİ Dr. Gökhan ŞENGÜL.
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Algoritmanın Hazırlanması
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Algoritma ve Akış Diyagramları
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Sunum transkripti:

OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623

Genel Bakış  Modern bilgisayar oyunlarının oluşturulmasında belgeler önemlidir. Tasarımcının işi; belgelerin korunmasını, yaratılmasını ve etkili kullanılmasını sağlamaktır.  Oyun geliştirirken tekrarlayan belgelerin çok olması kesinlikle faydalı değildir.  Geliştirme ekipleri büyüdükçe projenin odak sorunu daha da artar.

Oyununuzu Belgelendirme  Bir oyun tasarımcısı olarak tasarımın belgeleri ile ilgili olmak gerekir. Farklı şirketlerde ya da farklı durumlar da farklı insanlar dökümanlar geliştirmektedirler.  Belgelerin türleri oyun geliştirme endüstrisinde oldukça yaygındır

Kavram Belgesi, Pitch Belge veya Teklif  Genellikle bir yayımcı için bir oyun fikrini satmak için yazılır.  Kavram belgeleri çoğunlukla kısadır.  Genel olarak proje hakkında en ilgi çekici noktalarına odaklanır.

Rekabet Analizi  Oyun satmaya çalışırken kullanılan bir belgedir.  Genellikle kavram belgelerin daha kısa, daha yoğun bir sürümünü içerir.  Rekabet analizi önerilen oyuna benzer diğer oyunları listeler ve inceler.

Tasarım Belgesi  Oyunun işlevselliği ve nasıl tarif edildiğini tanımlamak amacıyla ve oyunun nasıl çalıştığını açıklamak amacıyla yapılan belgelerdir.  Tasarım belgesinde teknik bilgiye ya da pazarlama konusunda tartışmalara ve satış projeksiyonlarına yer yoktur.

Akış Şemaları  Oyun geliştirme, akış grafiklerinin iki temel kullanım alanı vardır.  İlki; Oyun içi menü seçenekleri: Oyuncunun navigasyonunu izlemek Bu yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek  İkincisi; Özellikle düzey tabanlı oyunlarda oyuncunun geldiği veya gideceği yerleri grafiklendirmektir.  Akış şemaları el yapımı veya Visio gibi araçlarla da yapılabilir.

Hikaye Kural Kitabı  Oyunun hikayesinin detaylı bir şekilde anlatıldığı belgedir.  Oyunda kısmen anlatılan hikayenin arkasındaki genel hikayedir.  Algılanan derinliği ve bütünlüğü sağlamak için kolay bir yoldur.

Senaryo  Eğer oyunun bir hikayesi varsa bir noktada oyunu oynayan kişi yaklaşan görevler hakkında görevler hakkında konuşan karakterler duymak isterler.  Oyunun içeriğine bağlı olarak farklı şekilde senaryo olabilir.

Sanat Kural Kitabı  Genellikle konsept çizimlerden ve diğer kaynaklardanüretilen sanat kural kitabı oyun için farklı görsel varlıkları yaratmaya çalışırlar.  Sanat kural kitabı genellikle tasarımcı tarafından değil takımın başındaki sanatçı tarafından oluşturulur.

Oyun Anı  Genellikle ayrıntılı olarak oyunun kısa bir bölümünü anlatan üç sayfalık belgedir.  Düz yazı şeklinden yazılır.  Oyun geliştirme sürecinde takım içerisinde iletişimi sağlamada çok yararlıdır.  Belge fonksiyonlarından tüm takım elemanları farkında olursa da faydalı bir araçtır.

Storyboard  Tv ve film sektöründe filmden önce sahnelerin çizilmesidir.  Storyboardlar filmden önce yapıldığından filmden sonra doğabilecek problemlerin önüne geçilmesini sağlar

Teknik Tasarım Belgesi  Tasarım dökümanına benzerdir.  Tasarım dökümanın da oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken teknik tasarım belgesi bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçiriceğinden bahseder.  Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır. Diğer programcılara da refarans olabilir.

Standart Belgeler Yoktur  Farklı şirketler farklı standart ve adlara sahip olsalar da yukarıda verilen belge tipleri genel olarak çoğunu kapsar.  Yayıncılar oyun geliştirme ekibinin yaptıklarının çok iyi bir fikir olduğuna dair kanıt beklerler.

Belgelerin Faydaları  Tek başına veya daha fazla geliştirici ekip ile çok daha iyi bir oyun yapmaya yardımcı olabilir.  Farklı dökümanları ekibin farklı üyeleri yapıyor olsa da grubun başındaki lider tasarımcının tüm belgeler ile ilgili olması zorunludur.