OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623
Genel Bakış Modern bilgisayar oyunlarının oluşturulmasında belgeler önemlidir. Tasarımcının işi; belgelerin korunmasını, yaratılmasını ve etkili kullanılmasını sağlamaktır. Oyun geliştirirken tekrarlayan belgelerin çok olması kesinlikle faydalı değildir. Geliştirme ekipleri büyüdükçe projenin odak sorunu daha da artar.
Oyununuzu Belgelendirme Bir oyun tasarımcısı olarak tasarımın belgeleri ile ilgili olmak gerekir. Farklı şirketlerde ya da farklı durumlar da farklı insanlar dökümanlar geliştirmektedirler. Belgelerin türleri oyun geliştirme endüstrisinde oldukça yaygındır
Kavram Belgesi, Pitch Belge veya Teklif Genellikle bir yayımcı için bir oyun fikrini satmak için yazılır. Kavram belgeleri çoğunlukla kısadır. Genel olarak proje hakkında en ilgi çekici noktalarına odaklanır.
Rekabet Analizi Oyun satmaya çalışırken kullanılan bir belgedir. Genellikle kavram belgelerin daha kısa, daha yoğun bir sürümünü içerir. Rekabet analizi önerilen oyuna benzer diğer oyunları listeler ve inceler.
Tasarım Belgesi Oyunun işlevselliği ve nasıl tarif edildiğini tanımlamak amacıyla ve oyunun nasıl çalıştığını açıklamak amacıyla yapılan belgelerdir. Tasarım belgesinde teknik bilgiye ya da pazarlama konusunda tartışmalara ve satış projeksiyonlarına yer yoktur.
Akış Şemaları Oyun geliştirme, akış grafiklerinin iki temel kullanım alanı vardır. İlki; Oyun içi menü seçenekleri: Oyuncunun navigasyonunu izlemek Bu yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek İkincisi; Özellikle düzey tabanlı oyunlarda oyuncunun geldiği veya gideceği yerleri grafiklendirmektir. Akış şemaları el yapımı veya Visio gibi araçlarla da yapılabilir.
Hikaye Kural Kitabı Oyunun hikayesinin detaylı bir şekilde anlatıldığı belgedir. Oyunda kısmen anlatılan hikayenin arkasındaki genel hikayedir. Algılanan derinliği ve bütünlüğü sağlamak için kolay bir yoldur.
Senaryo Eğer oyunun bir hikayesi varsa bir noktada oyunu oynayan kişi yaklaşan görevler hakkında görevler hakkında konuşan karakterler duymak isterler. Oyunun içeriğine bağlı olarak farklı şekilde senaryo olabilir.
Sanat Kural Kitabı Genellikle konsept çizimlerden ve diğer kaynaklardanüretilen sanat kural kitabı oyun için farklı görsel varlıkları yaratmaya çalışırlar. Sanat kural kitabı genellikle tasarımcı tarafından değil takımın başındaki sanatçı tarafından oluşturulur.
Oyun Anı Genellikle ayrıntılı olarak oyunun kısa bir bölümünü anlatan üç sayfalık belgedir. Düz yazı şeklinden yazılır. Oyun geliştirme sürecinde takım içerisinde iletişimi sağlamada çok yararlıdır. Belge fonksiyonlarından tüm takım elemanları farkında olursa da faydalı bir araçtır.
Storyboard Tv ve film sektöründe filmden önce sahnelerin çizilmesidir. Storyboardlar filmden önce yapıldığından filmden sonra doğabilecek problemlerin önüne geçilmesini sağlar
Teknik Tasarım Belgesi Tasarım dökümanına benzerdir. Tasarım dökümanın da oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken teknik tasarım belgesi bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçiriceğinden bahseder. Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır. Diğer programcılara da refarans olabilir.
Standart Belgeler Yoktur Farklı şirketler farklı standart ve adlara sahip olsalar da yukarıda verilen belge tipleri genel olarak çoğunu kapsar. Yayıncılar oyun geliştirme ekibinin yaptıklarının çok iyi bir fikir olduğuna dair kanıt beklerler.
Belgelerin Faydaları Tek başına veya daha fazla geliştirici ekip ile çok daha iyi bir oyun yapmaya yardımcı olabilir. Farklı dökümanları ekibin farklı üyeleri yapıyor olsa da grubun başındaki lider tasarımcının tüm belgeler ile ilgili olması zorunludur.