Herkese Eşit Hizmet Meltem Hepsağ. Kaynakça Atılgan, D. (2003). Demokratikleşme sürecinde halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(4), 381- 385. Demir,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
Advertisements

TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
UNI-SET Toplantı Notları
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
Spor tesis işletmesi-2.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN H.YUSUF POLAT. İnsanların geçimlerini sağlamak için sürekli yaptıkları işe meslek denir.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
ENGELLİLERİN İSTİHDAMINA YÖNELİK DENEYİMLER Prof.Dr.Kamil Ufuk BİLGİN
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
GÖRME ENGELLİLERİN BASILI KAYNAKLARA ERİŞİMİ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUN ve OYUNCAK.
NÖROLOJİK HASTALIKLARA SAHİP BİREYLERİN VE BAKIM VERENLERİNİN AKTİVİTE YÖNÜNDEN TEDAVİ HEDEFLERİNE BAKIŞ Özge Buket Cesim*, Burcu Semin Akel*, Çiğdem Öksüz*
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bando Astsubay Meslek Yüksekokulu Komutanlığı
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Temel Bilgisayar Bilgileri
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRENME STİLLERİ.
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
EBSCOadmin Genel Bakış
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İstihdam Seferberliği 2019
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Herkese Eşit Hizmet Meltem Hepsağ

Kaynakça Atılgan, D. (2003). Demokratikleşme sürecinde halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(4), Demir, G. (2013). Ceza İnfaz Kurumu Kütüphanelerinin Normalleştirme Sürecindeki Rolü. Türk Kütüphaneciliği, 27(1), Sağlamtunç, T. (2010). Görme Engelliler ve Kütüphanecilik Hizmetleri. Bilgi Dünyası, 11(1), Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği ( yonetmeligi.html) yonetmeligi.html

Sunum Akışı «Herkese eşit hizmet» nedir? Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği’nde Herkese Eşit Hizmet Dezavantajlı gruplar Ceza İnfaz Kurumu Kütüphaneleri Görme Engelli Kullanıcılar Herkese eşit hizmet sunmak için ne yapmalı?

Herkese Eşit Hizmet ●Toplumun her bireyine eşit hizmet (demokratik) ●Halk kütüphanelerinin temel işlevi

Halk Kütüphaneleri Yönetmeliği Kütüphanelerin görevleri MADDE 7 – (1) Kütüphaneler aşağıda belirtilen görevleri yerine getirir: h) Yerleşik kütüphane hizmetinden yararlanamayan yerleşim birimlerine gezici kütüphane aracı ile hizmet götürür. ı) Engelli, hasta, yaşlı ve eve bağımlı kişiler için uygun hizmetler sunar. MADDE 11 – (1) Kütüphane bina ilke ve standartları şunlardır: e) Kütüphane binaları, engelli kullanıcıların kütüphane hizmetlerinden tam olarak yararlanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanır. Geçici derme oluşturulması MADDE 30 – (1) İnsanların belirli zamanlarda yoğun olarak bulunduğu dinlenme kampı, gençlik kampı, yayla, kaplıca ve benzeri mekânlar ile hastane, cezaevi, yurt, huzurevi, askeri kurum gibi toplulukların bulunduğu yerlere valilik onayı ile geçici dermeler aracılığıyla hizmet götürülür. Engelli, eve bağımlı ve kadınlara verilen hizmetler MADDE 31 – (1) Kütüphaneler, engelli, hasta, yaşlı ve eve bağımlı kişiler ile ev kadınlarına yönelik özel hizmetler sunar.

Dezavantajlı Gruplar ●Düşük gelir düzeyi ●Kırsalda yaşayanlar ●Yaşlılar ●İşsizler ●Yüksek öğrenim almamış olanlar ●Göçmenler ●Engelliler ●Çocuklar ●Dil yönünden azınlıkta olanlar ●Hastanede ya da ceza infaz kurumunda olanlar

Ceza İnfaz Kurumu Kütüphaneleri ●Storybook Dads ●Avustralya Ceza İnfaz Kurumu Kütüphaneleri: Minimum Standart İlkeleri/Kılavuzu ●Kütüphane ceza infaz kurumu içinde ‘normal’ olanın elde edildiği bir mekân olduğu için ‘çölde bir vaha’, Lehmann (Schneider, 2003, ss )

Görme Engelli Kullanıcılar ●Teknik olanaklar o Yazılı metinleri dijital hale getiren, seslendiren, yardımcı teknik araç-gereç o Braille kitaplar o ekran büyütücüler (az görenler için), ekran okuyucular, ●Kütüphane binaları! ●ABD’de 1931 yılında Kongre Kütüphanesi’nin (Library of Congress) Körler ve Bedensel Engelliler Bölümü, Körler ve Bedensel Engelliler için Ulusal Kütüphane Hizmeti Birimi ●1955’te Milli Kütüphane Görme Engelliler Bölümü & Milli Kütüphane Konuşan Kitaplık ●“Bitmeyen gece” yi sonsuz gündüze çevirmek

Ne yapmalı? ●Halk kütüphanesini kullanmayan grubun bilgi gereksinimlerinin belirlenip, halk kütüphanelerini kullanmalarını sağlayacak projeler gerçekleştirmek ●Kütüphanelerin kullanıcı profilini genişletmek için yeni hizmet politikaları ●Özel kullanıcı grupları için standartlar ●Halkla ilişkiler konusunda gerekli çalışmaların yapması

Ne yapmalı? ●Görevlilere belirli aralıklarla özel kullanıcı gruplarına yönelik hizmetiçi eğitim ●Kullanıcılara da hizmetlerden yararlanma yolları gösterilerek, kullanıcı eğitimi

Teşekkürler