Benim Yerim Neresi? Hikmet SIRMA
Yavru karga artık büyümüş, ilk defa uçmak üzere uçsuz bucaksız gökyüzüne kanat çırpmaya başlamıştı.
Arkadaşları ona Kırık Kanat adını vermişlerdi. Henüz uçmayı bile bilmezken yuvasından aşağı kendini atarak bir an önce uçmak istemiş ama kanatlarından birini kırmıştı.
İşte bugün artık uçmaya başlamıştı. Şaşkın şaşkın etrafa bakıyor bir yandan da uçmanın keyfini çıkarıyordu.
Sizce Kırık Kanat neden çok şaşırmış olabilir?
Kırık Kanat aşağıya baktığında neler görüyor olabilir?
Aşağıda iken bakıp gördükleri ile yukarıdan bakıp gördükleri arasında nasıl bir fark vardır?
Siz Kırık Kanat’ın yerinde olsaydınız aşağıyı nasıl görürdünüz?
Kendinizi bir sokak lâmbası yada evinizdeki, sınıfınızdaki lâmba yerine koyarak düşünün bakalım aşağıdaki her şey nasıl görünürdü acaba?
Sizce Kırık Kanat aşağı baktığında yerdekiler böyle görünüyor olabilir mi?
Her şey ne kadar da küçük görünüyor değil mi?
İnsanlar nerede olabilirler acaba?
Bir yerin yukarıdan bakıldığında görünen bu haline kuşbakışı görünüş adı verilir.
İstersek bu görünüşü gerçek şekillerle değil de geometrik şekiller olan kare, dikdörtgen gibi şekillerle küçülterek kağıt yüzeyine çizebiliriz.
Bir yerin, bir semtin kuş görünüşünün kağıt üzerine kabataslak bir şekilde çizimine ne ad verilir biliyor musunuz?
Geçen yılda öğrenmiştiniz. Bu tür çizimlere KROKİ adı verilir. Peki krokiler ne işe yarar acaba?
Krokilerin pek çok yararı vardır. Örneğin birisine adresimizi tarif etmek istiyoruz. Hemen bir kağıt ve kalem bularak evimizi, sokağımızı, etrafında bulunanları kağıt üzerine şekillerle basitçe çizersek evimizi arayan kimseler çabucak bulabilirler.
Sizin elinize böyle bir kroki çizip verseler gideceğiniz adresi bulmakta zorluk çeker misiniz? Yoksa kolaylıkla bulabilir misiniz?
Karacaağaç Köyü’ne gitmek istersek sizce bu kroki işe yarar mı?
Turistler ülkemizi şehirlerimizi bilmedikleri halde nasıl böyle kaybolmadan dolaşabiliyorlar sizce?
Sınıfımızın krokisini de çizebilir. Bunun için gerekli olan kalem, cetvel bir de kâğıt.
Haydi hemen başlayalım. Sınıfımızın krokisini çizelim oturduğumuz yeri kroki üzerinde işaretleyelim.