Öğretimde Kullanılan Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Araçlar
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Temel Bilgisayar Bilgileri
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
UZAKTAN EĞİTİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretimde Kullanılan Araçlar Görsel Araçlar İşitsel Araçlar Görsel-İşitsel Araçlar

Görse Öğrencinin etkin katılımı Öğrenmelerin somutlaştırılması Bireysel farklılıklar (farklı öğrenme düzeyi, ilgi, gereksinim, beklentiler…) Görsel, İşitsel, Görsel-İşitsel Materyallerin Önemi

GÖRSEL ARAÇLAR

Elde edilmesi ve taşınması kolaydır. Uygun tasarlanmış olanların kullanımı kolay ve etkilidir. Öğretime destek amacıyla yararlanılabilir. Tekrarlara olanak sağlar. Görsel Araçlar Yazılı Materyaller Yararları

Okur-yazarlık gerektirir. Ezberi destekleyebilir. Kavrama olmadan pasif şekilde kullanılabilir. Programı desteklemek yerine dikte edebilir. Gelişigüzel seçimi amaçlara yeterince ulaştıramayabilir. Görsel Araçlar Yazılı Materyaller Sınırlılıkları

Amaç ve davranışlara uygunluk Yazıların büyüklüğü ve okunaklılığı Uygun görsel kullanımı Gerekli bilgilerin yer alması Öğrenci düzeyine uygunluk Birden çok kaynak kullanımı Ekonomiklik Çağdaş bilgilerle donatma Görsel Araçlar Yazılı Materyaller

Tahtalar Görsel Araçlar Yazı Tahtası (Kara Tahta) Tebeşirle kullanılan geleneksel tahtalardır.

Birden fazla amaç için kullanılan beyaz tahtalardır. Tahtalar Görsel Araçlar Çok Amaçlı Tahta (Beyaz Tahta)

Manyetik alana sahip, öğretimsel materyallerin mıknatısla tutturabildiği tahtalar. Tahtalar Görsel Araçlar Manyetik Tahta

Tahtalar Görsel Araçlar Beyaz cam yüzeylidir. Hem yazı hem fotokopi makinesi işlevi vardır. Elektronik Tahta

Tahtalar Görsel Araçlar Büyük boy kağıtların dosya şeklinde ayaklı portatif bir tahtaya tutturulmasıyla geliştirilmiş bir tahta türüdür. Dosya Tahta (Dönen Levha)

Tahtalar Görsel Araçlar Pazen ya da çuha gibi kumaşlarla kaplanmış tahtalardır. Kumaş Kaplı Tahta

Tahtalar Görsel Araçlar Sınıf içinde ya da sınıf dışında genel duyurular ve kısa haberler asılmak üzere hazırlanan tahtalardır. Bülten Tahtası

Yazılacaklar önceden planlanmalı Kapsamlı çizim ya da yazılar önceden hazırlanmalı, kullanılıncaya kadar üstü kapatılmalı Yazı yazılırken konuşulmamalı Sürekli kullanılmamalı Yazı ve çizimler temiz, anlaşılır ve düzenli olmalı Vurgulamalar için renkli tebeşir/kalem kullanılmalı Yazılanların önü kapatılmamalı Tahtalar Görsel Araçlar

Resimler Görsel Araçlar Çizgisel, illüstrasyonlar, panolar, posterler, afişler, tablolaştırılmış resimler.

Resimler Görsel Araçlar İçeriği görselleştirme, Somutlaştırma, Sadeleştirme, Algıları güçlendirme, Mesajı basitleştirme, İfade gücünü artırma.

Resimler Görsel Araçlar İnsanları, yerleri, nesneleri gösteren fotoğraf benzeri resimler Çizgi Resimler Bir kişiyi, bir objeyi ya da bir olayı basit çizgilerle anlatan resimler Düz Resimler

Resimler Görsel Araçlar Bir kişiyi, bir objeyi ya da bir olayı sıra ile gösteren ufak tablolardan oluşan resimler dizisi Figürünler Bir kişi ya da obje figürünü kenarlarından keserek elde edilen resimler Şimşek Kartlar

Resimler Görsel Araçlar Her türlü canlı ve cansız varlıklar ya da yerleşim yerlerini gösteren büyük ya da küçük boy resimler Poster ve Afişler

Resimler Görsel Araçlar Kişileri, yerleri, nesneleri ve kavramları göstermede kullanılır. İlişkilerin gösterilmesi ya da süreçlerin açıklanmasında yardımcı olur. Çizimler

Resimler Görsel Araçlar Kronoloji, nicelik, hiyerarşi gibi soyut ilişkileri görsel olarak sunar. Çizelgeler (Şemalar)

Grafikler, sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranmasını kolaylaştırmak için kullanılır. Grafiklerin etkiliği amaca uygun seçimine ve tasarım kalitesine bağlıdır. Resimler Görsel Araçlar Grafikler

Resimler Görsel Araçlar Pasta (dilim) ve halka grafikleri verinin miktarını göstermek için kullanılır. Grafikler

Resimler Görsel Araçlar Çizgi ve alan grafikleri verideki eğilimleri ve dalgalanmaları göstermek için kullanılırlar Grafikler

Görsel Araçlar Resimler Sütun, çubuk ve resimli grafikler verileri karşılaştırmak için kullanılır. Grafikler

Çevremizde öğretme-öğrenme amaçlı kullanabileceğimiz her şey gerçek eşya olarak kullanılabilir. Gerçek Eşya ve Modeller Görsel Araçlar Modeller Modeller, gerçek eşyaların üç boyutlu temsilcileridir. Gerçek Eşyalar

-27- Gerçek Eşyalar ve Modeller Modeller Numuneler Basitleştirilmiş modeller Büyütülmüş modeller Küçültülmüş modeller Küre Kabartma haritalar

-28- Modeller Modeller gerçek cisimden daha büyük, küçük ya da aynı büyüklükte olabilen başka bir maddeden yapılmış örneklerdir. Soyut kavramların somutlaştırılarak öğrenilmesinde oldukça yararlı olan modeller, öğrencilerin dokunarak, yaşantı geçirmelerini sağlarlar.

-29- Numuneler Numuneler doğal ortamdan alınıp, sınıfa getirilmiş cisimlerdir. Somut kavramların öğrenilmesinde oldukça yararlı olan bu materyaller, öğrencilerin dokunarak, koklayarak, tadarak yaşantı geçirmelerini sağlarlar.

-30- Gerçek Eşyalar ve Modeller

-31- Gerçek Eşyalar ve Modeller-2

-32- Gerçek Eşyalar ve Modeller-3

-33- Gerçek Eşyalar ve Modeller-4

-34- Gerçek Eşyalar ve Modeller-5

-35- Gerçek Eşyalar ve Modeller-6

-36- Gerçek Eşyalar ve Modeller-7

-37- Gerçek Eşyalar ve Modeller-8

-38- Gerçek Eşyalar ve Modeller-9

Saydam bir madde üzerindekileri büyüterek yansıtmak amacıyla kullanılır. Görsel Araçlar Yansıtıcılar Tepegöz 35 mm’lik slayt filmlerini duvara ya da perdeye yansıtmak amacıyla kullanılır. Slayt Makinesi LCD Panel (Data Show) Tepegöz yardımıyla bilgisayar ekranındaki görüntüleri üzerindekileri büyüterek yansıtmak amacıyla kullanılır.

Görsel Araçlar Yansıtıcılar Opak Projektör Saydam olmayan materyallerin çok kuvvetli bir ışık kaynağı yardımı ile büyütülerek yansıtılmasını sağlayan cihazdır. Video Projektörü Bilgisayar ekranında yer alan görüntülerin büyütülerek yansıtılmasını sağlar.

İŞİTSEL ARAÇLAR

Manyetik ve elektromanyetik dalgalarla sesin iletimini ve dinlenmesini sağlayan uzaktan iletişim sistemidir. Belirli bilgileri anında yayma ve dinleme, bunların kasetlere alınıp daha sonra yayınlanmasına olanak sağlar. İşitsel Araçlar Radyo

Eğitim amaçlı radyo programları iki grupta toplanmaktadır.  Tamamlayıcı Eğitim Programları: Eğitsel işlevi olan, daha çok haber ve genel kültür veren programlarıdır.  Doğrudan Eğitim Programları: Ders vermek amacıyla yayınlanan programlardır. İşitsel Araçlar Radyo

Teyp, sesleri bir manyetik bant üzerine kaydeden ya da bir banda kaydedilmiş sesleri okuyan araçtır. Bu araçlar, öğrencilerin kendi konuşmalarını dinleyip değerlendirmelerine, dersler için hazırlanmış kaset/CD’lerin sınıf ortamında dinlenmesine, radyo programlarının kaydedilip arşivlenmesine ve daha sonra sınıfta dinletilmesine kaydedilmiş seslerin düzenlenmesine olanak sağlar. İşitsel Araçlar Teyp, Kaset ve CD

Hazırlanması ve kullanılması kolay ve ekonomiktir. Dil eğitiminde, okuma-yazma bilmeyenler ve özel eğitime gereksinim duyanların eğitiminde etkilidir. Doğrudan erişilemeyecek seslerin sınıf ortamına getirilmesini sağlar. Derste işlenen konuları pekiştirmede yararlıdır. Hem bireysel hem de gruplarla kullanılabilir. İşitsel Araçlar Teyp, Kaset ve Cd Yararları

İşitsel Araçlar Öğrencilerin dikkatini uzun süre canlı tutmak zordur. Dikkatli kullanım ve iyi bakım gerektirir. Çizilir ya da bozulursa onarımı olanaklı olmayabilir. Beceri veya konuyu derinlemesine kazandırmada çok etkili değildir. Tekrar dinlenilmesi gerektiğinde, ses kasetlerini doğru yerden tekrar başlatmak ve bitirmek kolay değildir. Teyp, Kaset ve Cd Sınırlılıkları

GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR

Hareketli ve sesli görüntü yansıtan makinelerdir. Öğrencilerin güdülenmelerini ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirir. Görsel-İşitsel Araçlar Film Makinesi

Eşya,olgu ve olayların bir ekranda iki boyutlu, sesli ve renkli görüntüler halinde izlenmesini sağlar. Eğitimde kullanılma amaçları; Temel eğitim sorunlarını çözme Eğitim hizmetlerini yaygınlaştırma Eğitimde maliyeti düşürme Eğitimin kalitesini yükseltme Öğretmenin yeni bilgilerden haberdar olmasını sağlama Görsel-İşitsel Araçlar Televizyon

Kablo ya da mikrodalga bağlantısıyla bir video yada bir stüdyodan doğrudan doğruya izleyiciye gönderilen yayınlardır. Çok sayıda sınıfı olan bir okulda aynı dersin aynı anda tüm sınıflarda izlenmesini sağlar. Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon

Öğretmen içerikten haberdar olmalı Farklı materyaller önceden hazırlanmalı Öğrenciler konuyla ilgili bilgilendirilmeli Öğretmen ana noktaları ve tartışma konularını not etmeli Ders sırasında öğrencilerin tepkileri gözlenmeli Gerektiğinde açıklama yapılmalı Öğrencinin katılımı sağlanmalı Ders sonunda öğrenmeler sınanmalı Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon Kullanımı

Bir kameradan aldığı görüntü ve sesi manyetik bir bant ya da disk üzerine kaydederek gerektiğinde bir alıcıya ileten araçtır. Hareketli görüntü ve sesin bir sentez içinde eşzamanlı sunumunda çok etkilidir. Video Görsel-İşitsel Araçlar

Video Görsel-İşitsel Araçlar Kullanımı Öğretim amaçları ve öğrenci özellikleri dikkate alınmalı Öğrenci amaçlardan haberdar edilmeli Ses sınıftaki herkes tarafından duyulabilmeli Kullanılacak film dersten önce incelenmeli ve hazırlık yapılmalı Bir ders saatinde 20 dakikadan fazla video izlenmemeli

Video Görsel-İşitsel Araçlar Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar sağlar. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Hareket,ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Gerçek hayatı sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. Yararları

Sayısal ve alfabetik verileri belirli yönergelere göre işleyen elektronik araç Bilgisayar Görsel-İşitsel Araçlar

İki veya daha fazla türden aracın bir araya getirilerek öğretimsel bir programın oluşturulmasıdır. Yararları;  Öğrenmeyi kolaylaştırır.  Öğrencinin ilgi ve güdülenmesini artırır.  Öğretme-öğrenme sürecini zenginleştirir.  Aktif ve etkileşimli öğretim sağlar.  Öğrencilerin farklı gereksinimlerini karşılar. Çoklu Ortamlar Görsel-İşitsel Araçlar

Mekan olarak birbirlerinden uzakta bulunan kişilerin aynı ortamda bulunuyormuş gibi bilgi alışverişinde bulunmasına olanak sağlayan sistemlerdir. Telefon hatları, televizyon yayını, uydular, mikrodalga, kapalı devre televizyon ve kablo yayıncılığı gibi yollarla gerçekleşmektedir. Konferanslar Görsel-İşitsel Araçlar

Öğretim Araçlarının Özellikleri

Çalışma Kaynakları Seferoğlu, S. Sadi. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: PegemA Yayıncılık (4-5. Bölümler) İşman, Aytekin. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık ( Bölümler). Kaya, Zeki. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık ( Bölümler)

Sunum Materyallerinin Hazırlanması Bir Sonraki Ders…