Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Program Tasarım Modelleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
GENEL MUHASEBE.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğrenme Kuramları Piaget Bruner Gagne Ausubel Çoklu zeka
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

Öğretme Stratejileri öğretmenin dersle ilgili gibi yönlerini kapsayan geniş bir kavramdır. 1 ……………………………………………………… 2..………………………………………………… ……………………………………………………... 4 ……………………………………………………... 5 ……………………………………………………... Bireyin öğrenme sürecinde kullandıkları yollardan her birine … denilmektedir Örnek olaydaki Ela Öğretmenin sıkıcı bir öğretmen olmasında kullandığı hangi yöntem etkili olmuştur? …………………… Okullarda Öğrencilere 1…………………….. 2…………………….. 3. Psikomotor alanlarda davranış kazandırılmaktadır. Bir derse yönelik belirlenen tüm amaçlara ulaşılması için gerekli olan planlamaya … denilmektedir Bilgi aktarmada, Kavram, ilkeleri genellemelerin açıklamasında Kullanılan Öğretme Yaklaşımı ………………………………………………… BU YÖNTEMİ GELİŞTİREN KİŞİ: ………………………………………………… Öğrencinin bir araştırmacı gibi davrandığı Öğretme Yaklaşımı ………………………………………………… BU YÖNTEMİ GELİŞTİREN KİŞİ: ………………………………………………… Problem çözme yönteminin aşamalarının uygulandığı Öğretme Yaklaşımı ………………………………………………… BU YÖNTEMİ GELİŞTİREN KİŞİ: ………………………………………………… Öğretim Stratejilerinden …………………………………………………………………….…… Tüme Varım metodunu esas alırken, …………………………………………………………………….…… Tümden Gelişi dikkate almaktadır. Sunuş Yoluyla öğretme stratejisinin doğru kullanılmasından maksat …………………………………… …………………………………… …………………………………… …………………………………… ………………………… Merak unsuru …………………… Öğretme stratejilerinde son derce önemlidir. ÖĞRETME STRATEJİLERİ …………………………………… …………………………………. …………………………………… Problem tanımlama, çözüm yollarını kurgulama, verileri toplama ve analiz aşamalarından oluşan ……………………………………………………… öğretme stratejisinde öğrenci tamamen aktif olup öğrenme içeriğini ilginç bulduğunda uygular. Johnson’un İşbirliğine Dayalı Öğretme Yaklaşımıyla ilgili BİLMEM gereken öz olarak şudur: ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………… …………………………… …..…………………..stratejisi ile Öğrencilere ek zaman ve öğrenme olanaklarının sağlanması durumunda istenilen davranışların kazandırılmasının daha kolay olacağını ileri süren ……………………. aynı zamanda ortaya koyduğu modelin üç ana değişkeni olduğunu, bunların; 1……………………………………………………………………………… 2……………………………………………………………………………… 3……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………….. deyince belli bir amaca yönelik öğrencinin gerçekleştirdiği davranış ve düşünceler, ya da öğrencinin öğrenme ile ilgili gerçekleştirdiği ve öğrenmeyi kolaylaştıran tekniklerin her biri olarak tanımlanabilmektedir. Öğrenme stratejileriyle ilgili en yaygın sınıflamayı ……………………………….… ve ……………………… yapmıştır. Küme ya da grup çalışmaları daima işbirliğine dayalı öğretim yaklaşımı içinde düşünülür, ne dersiniz? …………………………………

STRATEJİNİN ADI1 CÜMLE İLE BU STRATEJİDEN NE ANLAMALIYIM?BU STRATEJİNİN ÖZELLİĞİ NEDİR? B A Ş L I C A Ö Ğ R E N M E S T R A T E J İ L E R İ Öğrenme stratejileri her ne kadar eğitimciler tarafından farklı biçimlerde tasnif edilmiş olsa da yapılan ayrıştırmalar temel ve karmaşık gruplamalarına gidilmeden yukarıdaki şekilde sınıflandırılır.