KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3 Boyutlu Çizim.
Advertisements

GEOMETRİK CİSİMLER.
Layer (katman)larla Çalışmak
GEOMETRİK CİSİMLER.
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
Kazanımlar : Geometrik Cisimler
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Bu slaytımızda PİRAMİT hakkında bilgiler izleyeceğiz.
ÜÇ BOYUTLU DÜNYAYA HOŞGELDİNİZ
GEOMETRİK CİSİMLER.
KARE, DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİN ÖZELLİKLERİ
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
PRAMİTLER KARE DİK PRAMİT KONİ DÜZGÜN DÖRTYÜZLÜ DÜZGÜN SEKİZYÜZLÜ
GEOMETRiK CiSiMLER.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Geometrik Cisimler.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
Uzayda Kapalı Yüzeyler
Neler öğreneceğiz Temel Çizimler Üçgen Çizimleri
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
ÜÇGEN, KARE, DİKDÖRTGEN VE ÇEMBER MODELLERİ sibelogretmen.com.
FATMA ALTAY Matematik A
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
Pİramİtler.
PİRAMİT, KONİ VE KÜRE Bu slayt 8.sınıf düzeyindeki öğrencilere, matematik dersi ünite 4 konusu anlatımı için düzenlenmiştir.
KARE.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK
Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özge Kurtgöz
KATI CİSİMLERİN ALAN VE HACİMLERİ
GEOMETRİK CİSİMLER.
Geometrik cisimler Semboller: cm2, m2 Emine çil
GEOMETRİK CİSİMLER.
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
GEOMETRİK ŞEKİLLER KARE
GEOMETRİK ŞEKİLLER VE ÖZELLİKLERİ Küre PRİZMA Küp Silindir Koni.
TEKNİK RESİM Perspektifler.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
PRİZMALAR VE PİRAMİTLER
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
BENZERLİKLE İLGİLİ PROBLEMLER
GEOMETRİK CİSİMLER VE ÖZELLİKLERİ
BENZERLİKLE İLGİLİ PROBLEMLER
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Pergel Yardımıyla Dik Doğru Çizmek
KARE.
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MOHR DAİRESİ DERS NOTLARI M.Feridun Dengizek.
Kural – 1 Oyun Alanı.
İLKER ALPÇETİN FL 11-A 68.  Alt ve üst tabanları daire olan dik silindire dik dairesel silindir denir.  Silindirin altında ve üstünde oluşan kesitlere.
KATI(GEOMETR İ K) C İ S İ MLER MATEMATİK PROJE SLAYTI M.AŞKIN ERDOĞAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN 11. HAFTA

Katmanlarla Çalışma AutoCAD, Çizim yaparken farklı özellikli nesneleri farklı katmanlarda saklayarak kullanım kolaylığı, çizim organizasyonu ve proje yönetimi rahatlığı sağlamaktadır.

3 Boyutlu Katı Nesnelerin Modellenmesi Standart Nesneler Box: Dikdörtgen Prizma  Corner of box: bir başlangıç noktasının ardından iki karşılıklı köşe ve ardından yükseklik tanımlanır.  Center: belirlenen bir merkez çevresinde merkezden (center of box) karşılıklı köşelerden birinin uzaklığını belirleyip daha sonra yükseklik verilmesi gerekir.  Cube: box komutunun oldukça sık kullanılan bir alt seçeneğidir. Herbir kenara eşit uzunluk vererek altı yüzlü bir birbirine eşit boyutta bir küb (Cube) elde edilir.  Lenght: prizma, uzunluk (Length) seçilerek, genişlik ve yükseklik boyutlarıyla çizim yapılır. Draw>Modelling>Box Command: box

Cylinder: Silindir Command: cyl Specify center point of base or [3P/2P/Ttr/Elliptical]: p1 Specify base radius or [Diameter] : p2 Specify height or [2Point/Axis endpoint] : p3 Draw>Modelling> Cylinder Command: Cyl

Cone: Koni Cone komutu verilir. Konin merkezi işaretlenir. Konin çap yada yarı çapı girilir. Enter ile onaylanır. Koninin yüksekliği girilir. Enter ile onaylanır. Draw>Modelling> Cone Command:Cone

Sphere: Küre Draw>Modelling> Sphere Command: sphere Specify center point or [3P/2P/Ttr]:p1 Specify radius or [Diameter]:p2

Pyramid: Piramit Edge: piramit kenar uzunluğu girilerek çizilir. Sides: Piramidin kaç kenarlı olacağına bu parametre ile karar verilir. 2 Points: pramidin yüksekliği iki nokta işaretlenerek tanımlanır. Axis Enpoint: Piramit çiziminde yüksekliği verirken tepe noktasının uzaydaki konumunu belirtmek mümkündür. Bu sayede piramidin yüksekliği de zeminle yaptığı açıda kendiliğinden ayarlanmış olacaktır. Top Radius: piramidin yüksekliğini belirlerken, kesik piramit oluşturmamıza olanak tanır. Bunun için kesik piramitin tabanı yanında tavanının da yarıçapını belirtmek gerekecektir. Draw>Modelling> Pyramid Command: pyr

Wedge: Kama Command: we Specify first corner or [Center]: p1 Specify other corner or [Cube/Length]: p2 Specify height or [2Point]: p3 Draw>Modelling> Wedge Command: we  Corner of Wedge: bir başlangıç noktasının ardından iki karşılıklı köşe ve ardından yükseklik kullanılır.  Center: kullanıcının belirlediği bir merkezin çevresinde, merkezden karşılıklı köşelerden birinin uzaklığını belirleyip daha sonra yükseklik verilir.  Cube:alt bir seçenektir aynı uzunluk kullanılarak çizilir.  Length: üçgen pirizmayı Length seçip, genişik ve yükseklik bauyutlarını girerek çizmek için kullanılır.

Torus: Halka-Simit Command: tor Specify center point or [3P/2P/Ttr]: p1 Specify radius or [Diameter]: p2 Specify tube radius or [2Point/Diameter]: p3 Draw>Modelling> Torus Command: tor AutoCAD’in Torus aracı kullanılarak bir rugby veya Amerikan futbolu topu benzeri bir nesne çizilebilinir. Bunun için Torus yarıçapını eksi (-) bir değerle yanıtlamak ve daha sonrada tüp çapına da artı (+) değer girmek gerekmektedir. Tüpün çap/yarıçap değeri, eksi olarak verilen torus değerinin artı olanından büyük olmalıdır. Örnek: Simidin toplam yarıçapını eksi değer olarak 190 (-190) girin. Daha sonra halkanın kendi yarıçapını “200” den büyük bir + değer 450 olarak girin

Polysolid: Bileşik Katı Draw>Modelling> Polysolid Command: psolid Object: daha önceden çizilmiş olan iki boyutlu nesneyi, son yapılmış boyut ve hizalama ayarlarını dikkate alarak duvar nesnesine dönüştürür. Height: duvarın yüksekliğini ayarlar Width: duvarın kalınlığını ayarlar Justify: duvarın çizim hattı üzerinde hangi konumda yer alacağını düzenler.

2 Boyutlu Çizimden 3 Boyutlu Katı Nesne Oluşturma Extrude: Yükselt Draw>Modelling> Extrude Command: ext Heigght of extrusion: Bir profili kendi yüksekliği boyunca yükseklik vererek yükseltir. Direction: Bir profili iki noktayla tanımlanmış bir hat boyunca yükseltmeye yarar. Bu iki nokta taban düzlemine paralel olmadıkça üç boyutlu uzayda işlem gerçekleştirilir. Path: bir çizgisel yol ( tabanı çalışma düzleminde açı oluşturan çizgisel yol) tanımlanarak profil yükseltilir. Taper Angle: Yükseklik verilen nesnenin genişleyen veya daralan biçimde yani yan yüzeylerin dışa doğru açılarak mı yoksa içe doğru kapanarak mı ilerleyeceğini belirten açısal değeri vererek yükseltme yapılır.Eğim açısının verilişinde (-) ve (+) değerlerinin getirdiği sonuçlar farklıdır. Yüzden yükseltme: Extrude komutu yeri geldiğinde katı veya yüzey modellerin düzlemsel yüzeylerinde uygulanabilir. Komutun kullanılabilmesi için parça tek yüzey halinde olmalıdır. Bunun için region komutu kullanılabilir.

Revolve: Etrafında Döndür Draw>Modelling> Revolve Command: rev

Sweep: Süpür/Sürükle Draw>Modelling> Sweep Command: sweep

Loft: Kesit modeli Draw>Modelling> Loft Command: loft

Prespull: Tut Çek Draw>Modelling> Prespull Command: Ctrl+Alt (Tut Çek)

Uygulama_1 Genişliği 10 ve yüksekliği 150 olan aşağıda gösterilen biçim ve boyutta bileşik katıyı modelleyin

Uygulama_2 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.

Uygulama_3 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.

Uygulama_4 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.

Uygulama_5 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.

Uygulama_6 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.

Uygulama_7 Aşağıdaki şekli çizerek katı modelini oluşturunuz.