Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
Advertisements

COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Mısır danatında resim ve heykel
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
$1,000,000 $500,000 $100,000 $50,000 $10,000 $5000 $1000 $500 $200 $100 Ülkemize Müzeciliği gerçek anlamda getiren kişi kimdir? SORU 1? Osman Hamdi Hoca.
ERZURUM KONGRESİ (23 Temmuz-7 Ağustos 1919) TOPLANIŞ AMACI
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
D E V L E T Y Ö N E T İ M İ OSMANLI DEVLETİ KÜLTÜR VE UYGARLIĞI.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Italya. İ talya, 1861 yılında birli ğ ini sa ğ layana dek tek bir ülke de ğ ildi. İ talya topraklarındaki küçük devlet ve krallıklar birbirleri arasında.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Biraz Sonra Göreceğiniz Resimler 10 Kasım saat 09:05’te çekilmiştir…
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
ŞOK HABER YAZILARI M.ŞAHİN. Haber Yazıları ile ilgili bazı terimler: Gazete: Politika kültür, ekonomi ve daha başka konularda haber ve bilgi vermek için.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
İşlev Açısından Kelime Türleri
Metinlerin Sınıflandırması
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Doç. Dr. Melike KAPLAN Sağlık ve Kültür.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEVFİK FİKRET (
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
RESİMLER VE SOSYOLOJİ.
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Karşılaştırmalı Eğitim
MEZOLİTİK ÇAĞ Mezolitik (mesos =orta lithos=taş) Çağ adı verilen bu dönem Neolitik Çağ'a geçişi hazırlayan bir ara evredir.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Yazı Sistemleri.
TOPLUMSAL HAREKETLER I
Osmanlı’da Sanat ve Mimarlık Kültürü
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
4. ÜNİTE : ÜRETTİKLERİMİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OSMANLI TARİHİ Osmanlı Ekonomisi.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
...sınırlar çizilmeden, duvarlar örülmeden...
Işığın Kırılması.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da doğmuştur.Turgut Zaim’in küçük yaşlarda resime yönelmesinde,İtalya’da resim öğrenimi görmüş olan dayısının büyük katkıları vardır.

1932 yılından başlayarak Anadolu’nun çeşitli köşelerini gezerek, Yörüklerin ve Avşarlar’ın yaşantılarıyla yakından ilgilenen Zaim’in üslubu da bu yıllarda biçimlenmiştir.

Zaim, eserlerinde çoğunlukla Anadolu’yu ele alan düzenlemelere yer vermiştir. Zaim’in bu yönelişi, batıdan uzaklaşmasına bir neden sayılarak batı estetiğinden uzak, yerli konuları seçen ve halk resimlerini hatırlatan, minyatürvari çalışmaları ile gerçekçi sayılabilecek, yaşamı boyunca yürüteceği kendi üslubunu oluşturmasına katkı sağlamıştır.

Akademik sanat disiplinlerine ilgi göstermediği gibi kendi döneminin akımlarına da yakınlık duymayarak, kaynağını geleneksel Türk tasvir sanatlarında bulan, ancak bunu çağdaş bir anlayışla değerlendiren görüşü benimsemiştir.

Onun sanatındaki yöresellik, bu bakımdan aynı anlayışın daha önce öncülüğünü yapmış olan Osman Hamdi Bey, Ruhi Arel, Hoca Ali Rıza gibi sanatçıların yöreselliğinden ayrılır.

Turgut Zaim’in ilk bakışta minyatürleri akla getiren bu anlayışı, figürlerin ve nesnelerin ışık gölge kavramına açık görünümleri, boşluk içinde yer alan sağlam konumlarıyla, geleneksel tasvir kalıplarının dar sınırını aşar, doğa ve çevre gözlemine öncelik veren tutumuyla gerçekçi bir tabana oturur. Bu gerçekçi anlayış, bir yandan da iyimserlik ve mutluluk mesajına ağırlık tanır.

Turgut Zaim, bir figür ressamıdır. Doğa ise, bu figürleri kucaklayan ve çevreleyen tamamlayıcı bir öğedir. Ondaki figür ressamlığı bir örneğini daha önce Osman Hamdi Bey’ in gerçekleştirdiği kompozisyon türüne girebilecek anıtsal niteliklerle ilgilidir.

Ancak Turgut Zaim’in yöresel Anadolu tiplerini sergileyen figürleri, Osmanlı-Arap tiplerini konu alan Osman Hamdi Bey’in “oryantalist” kökenli eğiliminden oldukça uzaktır.

Turgut Zaim, kendi kaleminden yazdığı özgeçmişini anlatırken Anadolu ve Anadolu İnsanına neden yöneldiğini şöyle anlatmıştır: “Fırsat buldukça yurdun çeşitli yerlerini dolaştım. Yörükleri, Avşarları ziyaret ettim. Bundan böyle bozkır benim hocam olmuştu. Bu toprağın ressamı olmak istiyordum. Yurt özelliği de olan bir üslup sahibi olmaya çabalıyordum. Bozkırın dilini sezmeye uğraştım. Köylü figürlerini tablolarımın en seçkin yerlerine oturttum. Melankolik, mütevekkil bakışları, tavırları beni çok duygulandırdı”

Bir folklor ressamı olan Turgut Zaim sanatı,sanatçı kişiliği,felsefi ve sanatsal içeriği ile Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği ve D Grubu içinde öne çıkan bir ressamdır.

Türk resim sanatı içinde özgün ve ilginç çalışmalarıyla tanındı. Çizgileri yuvarlak arabesk tarzda, figürleri geleneksel kalıplardadır. İlk bakışta minyatürleri çağrıştıran figürler boşluk içinde sağlam bir yapıya sahiptirler.Sanatçının eserleri Ankara Etnografya Müzesi ile İstanbul Resim ve Heykel Müzesi`nde sergilenmektedir.

 Doğu ve Batı Halkının Atatürk’e Arz-ı Şükranı  Orta Oyunu  Halı Dokuyan Kadınlar  Yörükler Köyü  Yaylada Yörükler  Yemişçi  Beşik  Türbeli Kompozisyon  Hamur Açan Kadın  Erciyes`e Tırmanış