XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Lideri Olma Durumlarıyla İlgili Bir İnceleme Tuğçe ÇOBAN & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Zehra ASLAN AYDOĞDU KTÜ Aile Hekimliği AD
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Türkiye Atıf Dizini nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Poster Başlığı Birinci YAZAR Bulunduğu eğitim düzeyi (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora), Lisans için bulunduğu sınıf, öğrenim gördüğü kurum, lisansüstü öğrenciler.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU İLKOKUL DÜZEYİ YABANCI DİL EĞİTİMDE KULLANILAN DERS KİTAPLARINDAKİ SORUNLAR Öğretmen Zafer GÜLEBİ Yrd. Doç. Dr. Adem BAYAR Yüksek lisans Öğrencisi Nurcihan ZEHİR GÜLEBİ Amasya Üniversitesi, Amasya, 2016

GİRİŞ Türkiye’de yabancı dil eğitimde birçok sorun bulunmaktadır. Yabancı dil eğitim materyallerinin nitelik ve kalite bakımından yetersiz olması bu sorunların en önemlilerinden bir tanesidir. Sağlanan materyaller, öğretmenin işini kolaylaştırıcı değil tam aksine ayağına vurulan bir prangadır.

GİRİŞ İngilizce eğitiminde materyal denilince ilk akla gelen ders kitabıdır. Ders kitaplarının öğrencilerin farklı duyu organlarına hitap etmesi gerekmektedir. Öğretmen ve öğrencilerin ana materyali olan ders kitaplarının, ihtiyaçları karşılayıp karşılamadığı tartışılması gereken bir konudur.

ÇALIŞMANIN AMACI Bu çalışmanın amacı, ülkemizde ilkokul düzeyinde yabancı dil eğitiminde kullanılan ders kitaplarındaki sorunları belirlemektir.

ARAŞTIRMA SORULARI Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar aşağıdaki sorulara yanıt aramışlardır: İlkokul düzeyi yabancı dil kitapları içerik olarak yeterli midir? İlkokul düzeyi yabancı dil kitapları biçim olarak yeterli midir? İlkokul düzeyi yabancı dil kitapları ihtiyaçları karşılayabilmekte midir?

YÖNTEM Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni seçilmiştir. Veri toplamak amacı ile çalışmaya katılan öğretmenlerle yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel bakış açısı ile analiz edilmiştir.

BULGULAR Elde edilen verilerin analizinde araştırmacılar aşağıdaki sonuçlara ulaşmışlardır: İngilizce kitaplarında ‘içerik ve biçim’ bakımından birçok eksiklik olduğu görülmüştür. İngilizce kitaplarındaki dinleme metinlerinin anlamsız olması, metin ve konuların güncel olmaması ve dinleme-okuma-dil bilgisi etkinliklerinin birbiriyle uyum sağlamaması gibi içerik eksiklikleri olduğu tespit edilmiştir.

BULGULAR 3. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmenler; ders kitaplarının ara yüzlerinin iç açıcı olmaması, görsellerin yeterli olmaması, var olan görsellerin ise ilgi çekici ve merak uyandırıcı olmaması gibi biçim eksiliklerinin olduğunu dile getirmişlerdir. 4. Bunun yanı sıra öğretmenler MEB’in kullandığı yayınların, akıllı tahtayı verimli bir şekilde kullanılmasına imkân sağlamadığını söylemişlerdir.

BULGULAR 5. Öğretmenler, MEB’de kullanılan yayınlar ile yabancı dil yayınlarını karşılaştırdığında aralarında ciddi manada farklılıklar olduğunu dile getirmişlerdir. 6. Öğretmenler, yabancı dil eğitiminde ders kitaplarının iyileştirilmesi ve daha kaliteli olması için yaşa ve seviyeye uygun olma, oyunlaştırılmış dil etkinlikleri, kaliteli görsellik, ilgi çekici görsellik ve konu seçimi, ana dili gibi doğal konuşmacıların seslendirdiği dinleme metinleri ve günlük ifadelere daha çok yer verme’ gibi önerilerde bulunmuşlardır.

TARTIŞMA VE SONUÇ Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda MEB’in kullandığı ders kitaplarının yabancı dil eğitiminde yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu anlamda yabancı dil kitaplarının öğretmelerin de içinde bulunduğu uzman bir kadro ve yabancı yayınlarla işbirliğinde bulunularak daha kaliteli ve verimli hale getirebilir.

KAYNAKÇA