Uğur TABUR. 9 1 2 3 45 6 7 8 ENNEGRAM 9 1 2 3 45 6 7 8 Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
STRES YÖNETİMİ.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
BENLİK ALGISI.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
SAYILAR ve RAKAMLAR.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
Teröre maruziyet sonrası krize müdahale
It’s My Life It’s My Choice
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Olgu Yönetimi Standartları
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SINAV KAYGISI.
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
Bilişsel Gelişim.
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Rastgele Nesneler Dersi
Sağlık Ortamında Şiddet
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Işığın Kırılması.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
FELSEFE İLE DÜŞÜNME 2. ÜNİTE.
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Uğur TABUR

ENNEGRAM

Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü, Girişken

MİZAÇ + KARAKTER KİŞİLİK

MİZAÇ 1-Duygusal alan 2- Zihinsel alan 3-Fiziksel alan

1- DUYGUSAL ALAN * Kalp merkezine bağlı duygularla hareket eder *Sevgi*Buğz *Merhamet*Şefkat *Havas *Ünsiyet*Gurur *Kuruntu*Aşk *Kin *Nefret *Adavet

DUYGUSAL ALAN *Duygu yoğunluğu içindedirler *Hisleri düşüncelerine yansır *Kırılma fayları sıktır *Beden dilini aktif kullanırlar *Duygusal bağları güçlüdür *Fiziksel yakınlıktan hoşlanırlar *Sezgileri güçlüdür *Değer verilme ve kabullenme istemi içindedirler

2-ZİHİNSEL ALAN *Beyin Merkezlidirler *Mantık *Hafıza *Zeka *Muhakeme *Muhasebe *Fehim *İdrak *Zihin

ZİHİNSEL ALAN *Sayısal zeka vardır *Bilgiyi kaynağından öğrenir *Duygularının etkisinde kalmaz *Felsefe ve metafiziğe önem verir *Tabiatla iyi geçinir *Ayrıntıya önem vermez, bütüncüdür *Kararlarını birikimleri ile verirler *His ve duygularını gizlerler

3- FİZİKSEL ALAN *Beden merkezlidirler *Görme *İşitme *Tatma *Koklama *Yapma *Gayret *Şehvet *Haz *Nefs

FİZİKSEL ALAN *Sessiz düşünürler *Olayları ayrıntılı anlatırlar *Dışa dönüktürler *Tabiatı olduğu gibi anlarlar *Fikir ve projelerini pratiğe dönüştürürler *Kendilerini ifade edemezler *İletişime açıktırlar

KARAKTER (VERİLERLE OLUŞUR) 1-Eğitim(İnanç, bilgi,ahlak,örf,ailevi değerler) 2-Fiziki şartlar(Coğrafi yapı, alınan gıdalar,iklim) 3-İrsiyet(soya çekim) 4-Sosyal çevre(ailenin içinde bulunduğu toplum) 5-Burçlar

Kişilik sınıflandırmasının durumu *Dünyaya gelen insan bu 3 alanla gelir. Baskınlık çekiniklik ve yardımcı karakter oluşur zihinselfiziksel duygusal

DUYGUSAL ALAN *YARDIMSEVER *Yardım etme *Tesekkür bekleme Cömertlik Baba iletişim sorunu Bağımlılık

DUYGUSAL ALAN *BAŞARILI *Mutlak başarı *görev adamı * İşine karışılmasın *kendi doğruları *Kuralcı *Çok hedef *Pek gülmez * İmaj

DUYGUSAL ALAN *ROMANTİK *Özelim farklıyım *Hayal kurar *Hayatı sorgular *Yalnızlığı sever *Aileye bağlılık *Mide ağrısı

ZİHİNSEL ALAN *GÖZLEMCİ *Bilgiye aç *Ayrıntı önemsiz *Hedef *Yalnızlık *Mereklı *Endişeli

ZİHİNSEL ALAN *GÜVEN ARAYAN *sorgulayıcı *Korku düzeyinde endişe *iyilik *Rehber arar *Koruyucu *Aşırı tedbir *Kararsız İçe kapanıklık Saldırganlık

ZİHİNSEL ALAN *KAŞİF *Gelecek *Hareketlilik *Farklılık *Dahi *Proje *Egoist *iletişim *Bol arkadaş

FİZİKSEL ALAN *GÜÇLÜ *Herşeyi yaparım *Enaniyet *otorite *lider *somut kavrama *proje-işlem

FİZİKSEL ALAN *BARIŞÇI *Hayır yok *Huzur *Bardağın dolusu *Görev adamı *somut kavrama *Kırılma sınırı *Sıkışınca panıkler

FİZİKSEL ALAN *MÜKEMMELLİYETÇİ *Mükemmellik *Kusursuzluk *Özenti *süslenme *hassas *iş bitmezse ugrasır * Kuralcı

*MÜKEMMELLİYETÇİ : Kurallar, ayrıntı *YARDIMSEVER :Dikkat azlığı,kibir,terkedilmişlik *BAŞARILI :Ferdi çalışma, imaj, sabit fikir *ROMANTİK :Duygular, hayal *GÖZLEMCİ : Merak,yalnızlık,endişe,bilgi açlığı, *GÜVEN ARAYAN :Rehber arayışı, endişe, kararsızlık, tedbir *KAŞİF : İrade zayıflığı,ego,hayal,dikkat azlığı *GÜÇLÜ : Bedensel işler, erteleme, aşırı güven,yönetme *BARIŞÇI : Hayır diyememe, yılgınlık,panikleme

Sözel,içsel görsel Bireysel,dilsel,ki nestetik Görsel,sosyal, dilsel,doğa Sayısal, doğa,içsel Sayısal,içsel Sosyal,sayısal,kinest etik dilsel Görsel,kinestetik,so syal dilsel,sosyal kinestetik Sözel,görsel,kinestetik

Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü, Girişken

Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü, Girişken

Uğur TABUR