Sözsüz İletişimin Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME

5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Bölüm I Hüseyin İlhan.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
BEDEN DİLİ (Sözsüz İletişim)
Benzetim 11. Ders İmalat Yönetimde Benzetim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ÖĞRENME STİLLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

Sözsüz İletişimin Özellikleri _PaPiLLoN_

Sözsüz iletişimin kendine özgü bazı özellikleri vardır. Bunlar; Sözsüz iletişim etkilidir. Sözsüz iletişim duyguları belirtir. Sözsüz iletişim çift anlamlıdır. Sözsüz iletişim belirsizdir. İletişim eyleminin yokluğunu olanaksız kılar. İnsanlar arasındaki ilişkileri tanımlar ve belirler. Sözel içerik hakkında bilgi verir. Sözsüz iletişim kültüre göre farklılık gösterir. _PaPiLLoN_

1)Sözsüz iletişim etkilidir 1)Sözsüz iletişim etkilidir. Bazı tür anlamları özellikle duyguları sözsüz iletişimle daha etkili ve dolaysız biçimde ifade etme olanağı vardır.   Albert Mehrabian beden, ses ve sözcüklerin iletişimi ne kadar etkilediğini belirlemek için bir araştırma yapmıştır. Araştırmanın sonuçları ise şöyledir: Beden %55, ses %38, sözcükler %7. Aynı amaçla gerçekleştirdiği araştırmasında Ken Cooper iletişimde bedenin %60, sesin %30, sözcüklerinse %10 oranında etkili olduğunu bulmuştur. Sesin de sözsüz iletişim bütünü içinde yer aldığı düşünüldüğünde günlük iletişimimizde sözcüklerin yerinin sadece %10 olduğu gerçeği ortaya çıkmaktadır. _PaPiLLoN_

2)Sözsüz iletişim duyguları belirtir. Düşünceler sözlü iletişimle, duygular sözsüz iletişimle en rahat ifade edilirler. Mutluyum Yorgunum Doğu Anadolu’da sanayi yatırımları yapılmalıdır. Yukarıdaki düşünce ve duyguları ifade ederken sözlü ya da sözsüz mesajlardan hangisinin uygun olacağını düşünelim… Yorgunluk ve mutluluğu en etkili olarak sözsüz mesajlarla, sanayi yatırımları konusunu ise en rahat sözlü mesajlarla ifade edebileceğimizi görürüz. Konuşmandan hiddetlendiğini anlıyorum. Fakat konuşmalarını anlamıyorum. Shakespeare (Othello: Perde 4) _PaPiLLoN_

3)Sözsüz iletişim çift anlamlıdır. Hayır kızgın değilim… Kızdın mı? Çoğu kez kişinin sözlü ve sözsüz mesajları farklı anlamları vurgular. Sinirli olan kişinin yüz ifadesi, sesinin tonu kızgınlık dolu mesajlar gönderdiği halde sözleri bu kızgınlığı saklamaya çalışabilir. Bu kişiye “Kızdın mı?” diye sorduğunuzda size bağıra çağıra “Hayır, kızgın değilim! Niçin kızacakmışım?” diye cevap verebilir. Ne var ki siz onun sözlü ya da sözsüz mesajlarından hangisine inanacağınızı bilirsiniz. Karşınızdaki kişinin sözlü ya da sözsüz mesajları birbiriyle çeliştiğinde hemen her zaman sözsüz olanlar gerçek mesaj olarak algılanır ve ona göre tepki verilir. _PaPiLLoN_

ABD eski başkanlarından Franklin Roosevelt’in de sözsüz iletişimle özelikle ilgilendiği söylenir. Başkan Roosevelt, bir akşam sıkıcı bulduğu bir kabul töreni sırasında biraz eğlenmeye karar verir. Her konuk önüne gelip “İyi akşamlar Sayın Başkan, nasılsınız efendim?” dediğinde hoş bir gülümseme ile sıcak bir biçimde “İyiyim, teşekkür ederim. Az önce kaynanamı öldürdüm” der. Kabul sırasında tek bir kişi bile bu söze tepki göstermez. Hatta bunu işittikleri bile kuşkuludur. _PaPiLLoN_

4)Sözsüz iletişim belirsizdir 4)Sözsüz iletişim belirsizdir. Sözsüz iletişimde belirsizlik derecesi yüksektir. Sözsüz mesajlar birden çok anlama gelebilir. Örneğin; beraberce gülüp eğlendiğiniz bir geziden sonra arkadaşınızın sessizliğini nasıl yorumlarsınız? Bu sessizliğin tek bir anlamı mı vardır? Yoksa bunu birkaç türlü yorumlama olanağı var mıdır? Örneğin;   Arkadaşınız yorulmuş olabilir. Farkında olmadan onu kızdırmış olabilirsiniz. Gezi bittiği için üzgün olabilir.   _PaPiLLoN_

5)İletişim eyleminin yokluğunu olanaksız kılar 5)İletişim eyleminin yokluğunu olanaksız kılar. Aynı ortamda bulunan iki birey sözlü olarak bir iletişime girmeseler de giyim kuşamlarıyla, oturuş duruş biçimleriyle birbirlerine mesaj iletirler ve birbirlerine ilişkin bazı ipuçları yakalarlar. Bu durumda suskunluk da bir iletişim biçimi olmaktadır. _PaPiLLoN_

6)İnsanlar arasındaki ilişkileri tanımlar ve belirler 6)İnsanlar arasındaki ilişkileri tanımlar ve belirler. İnsanlar arası iletişimde ses tonu, mesafe, giyim kuşam gibi öğeler ilişkilerin nasıl anlaşılması gerektiğini belirler. Örneğin; bir şirketin çalışanını koridorda patronun omzuna yaslanmış olarak yürürken düşünemeyiz ya da bir iş görüşmesine abartılmış bir kıyafetle gitmeyi uygun bulmayız. _PaPiLLoN_

7)Sözel içerik hakkında bilgi verir 7)Sözel içerik hakkında bilgi verir. Sözsüz işaretler genel olarak sözcüklerle iletilen mesajların daha iyi anlaşılmasına ve yorumlanmasına katkıda bulunur. Öğretmen örneklerini sunarken sözsüz işaretleri de ustaca kullandığında daha iyi öğrenmeye yol açabilecektir.   _PaPiLLoN_

Yaşları 9 ile 16 arasında değişen ve önemli ölçüde davranış bozukluğu gösteren 24 öğrenci üzerinde yapılan bir araştırmada öğretmen tarafından kullanılan beş tür uyarı (emir) biçiminin etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada yer verilen uyarılar şunlardır:   Sözlü uyarı Sözsüz uyarı Fiziksel uyarı ile birlikte sözlü uyarı Fiziksel uyarı ile birlikte sözsüz uyarı Fiziksel uyarı Araştırmada davranış bozukluğu gösteren öğrencilerde istenen tepkiyi en çok uyandıranların sözsüz uyarılar olduğu sonucuna varılmıştır. _PaPiLLoN_

kızgınlık mutluluk tiksinme şaşkınlık üzüntü hayret _PaPiLLoN_

8)Sözsüz iletişim kültüre göre farklılık gösterir 8)Sözsüz iletişim kültüre göre farklılık gösterir. İlk insanlarda sözsüz iletişim öğeleri benzer özelik gösterirken insanlar çoğaldıkça, toplumlar ve kültürler oluştukça kültürel farklılıklar da ortaya çıkmıştır. _PaPiLLoN_

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim… _PaPiLLoN_