UCK 421 TEPKİ İLE TAHRİK Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi İTKİ SİSTEMİ İLE HAVA TAŞITININ EŞLEŞTİRİLMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

ÇARPIŞMALAR VE VE İMPULSİF KUVVETLER
Çıkış katmanındaki j. nöron ile gizli katmandaki i. nörona ilişkin ağırlığın güncellenmesi Ağırlığın güncellenmesi Hangi yöntem? “en dik iniş “ (steepest.
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
SACLARIN VE PROFİLLERİN ŞEKİLLENDİRİLMESİ

Hatırlatma Ortogonal bazlar, ortogonal matrisler ve Gram-Schmidt yöntemi ile ortogonaleştirme vektörleri aşağıdaki özeliği sağlıyorsa ortonormaldir: ortogonallik.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
SULAMA MEKANİZASYONU Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN. SU MAKİNALARI.
AKIŞKAN STATİĞİ.
- BASİT MAKİNELER -  .
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.
Biçimbilimsel Özniteliklerin Eş-Oluşumlarına Dayalı Doku Betimleme Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / İstanbul İzzet Özen Erchan Aptoula.
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
DEPREME DAYANIKLI BETONARME YAPI TASARIMI
BİR ZAMANLAR…. BUGÜN (beton çağı) 2022.
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
K UVVET VE H AREKET. K UVVET VE H AREKET İtme ÇekmeBükme Sıkışma Kuvvet ve Hareket KUVVET UYGULUYARAK.
MKM 308 Makina Dinamiği D’alembert Prensibi
Prof. Dr. M. Tunç ÖZCAN Tarım Makinaları Bölümü
TEMELLER.
f:(a,b)==>R fonksiyonu i)  x 1,x 2  (a,b) ve x 1  x 2 içi f(x 1 )  f(x 2 ) ise f fonksiyonu (a,b) aralığında artandır. y a x 1 ==>x 2 b.
Bölüm 4 EĞİLME ELEMANLARI (KİRİŞLER) Eğilme Gerilmesi Kayma Gerilmesi
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
TİTREŞİM VE DALGALAR Periyodik Hareketler:
ÇEMBER VE DAİRE YUNUS AKKUŞ-2017.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Hasta Taşıma Aracı Kavramsal Tasarımı
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
Uçak Bileti Değiştirme
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
KUVVET, MOMENT ve DENGE 2.1. Kuvvet
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
ANALİTİK KİMYA DERS NOTLARI
Manyetik Alanın Kaynakları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYARI Lütfen masalarınıza yazı yazmayınız.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SIVILAR Sıvıların genel özellikleri şu şekilde sıralanabilir.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sıcaklık Meyve ağaçlarının gelişmesi ve verimliliği sıcaklık ile yakından ilgilidir. Sıcaklığın yüksekliği veya düşüklüğü metabolik olayları farklı şekillerde.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5 Esneklik BÖLÜM İÇERİĞİ Talebin Fiyat Esnekliği
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Newton’un Hareket Yasaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
D(s): Kapalı sistemin paydası H(s)  N(s)
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

UCK 421 TEPKİ İLE TAHRİK Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi İTKİ SİSTEMİ İLE HAVA TAŞITININ EŞLEŞTİRİLMESİ

İtki Yüklemesi Kanat Yüklemesi

(Sivil Uçaklar)

İtki Yüklemesi Kanat Yüklemesi (Savaş Uçakları)

Hız vektörü V yönünde Hız vektörüne dik yönde İlk denklemi hız ile çarparak, İrtifa değişim hızı, P s : Özgül artık güç “specific excess power” Enerji yüksekliği

Eş Enerji Yüksekliği Eğrileri

Kaldırma ve sürükleme kuvveti arasındaki ilişkiden, İtki Ağırlık

I. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Seyir (P s =0) Bu koşul minimum itkiye, minimum sürüklenme kuvvetine ve maksimum menzile karşılık gelir. Eğer q çok büyük ise,

II. Sabit Hızda Tırmanma (P s =dh/dt) Son terim sabittir!!!

III. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Dönüş (P s =0)

IV. Yatay İvmelenme [P s =(V/g)(dV/dt)] Yeniden düzenlersek, Gerçek değeri bulmak için yukarıdaki denklemin ilk hızdan son hıza kadar integrali alınmalıdır. Fakat, aşağıdaki yaklaştırmayı kullanmak daha pratik olacaktır. Bu durumda kısıt eğrisi yukarıdaki yeşil denklemden hesaplanır. i.Kinetik enerjideki eşit aralıklara ayırıp, her aralık için P s =0’a karşılık gelen maksimum itki yüklemesini hesaplayın. ii.Minimumdan daha yüksek bir itki yüklemesi seçip ivmelenme süresini hesaplayın. Elde edilen süre ile aynı olana dek iterasyona devam edin.

Kalkış Terminolojisi (h TR <h obs )

Kalkış Terminolojisi (h TR >h obs )

V. Kalkış Rulesi (s G ) (T SL >>D+R) Havacılık kuralları tarafından belirlenir.

VI. Kalkış Rulesi (s G )

Rotasyon (burun kaldırma) mesafesi, Teker kesip tırmanma açısına geçme mesafesi, Eğer h TR <h obs ise bu durumda, Eğer bir engel “transition” yani tırmanış açısına geçme sırasında aşılıyorsa bu durumda s G ve s R aynı olur.

VII. İniş Rulesi Yön değiştirme tertibatı (thrust reverser) açık

Toplam iniş mesafesi,

VIII. İrtifa Tavanı (P s =dh/dt)

IX. Kalkış Tırmanma Açısı

Sivil Uçak Görev Profili

Savaş Uçağı Görev Profili

Özgül Artık Güç Hesabı