Küresel Ticaretin Üç Elemanı Hammadde Üretim Pazar www.slaytyerim.com
Ticaret: Kazanç sağlamak amacıyla malların alınıp, satılmasıdır. Dünya nüfusunun ve ihtiyaçların artışı Ticaretin Küreselleşmesinin Sebepleri Ulaşımın Dünya çapında gelişmesi İletişim ve Teknolojinin gelişmesi Farklı bölgelerde farklı ürünlerin üretilmesi Refah düzeyinin yükselmesi www.slaytyerim.com
Herhangi bir ürünün üretiminde gerekli olan maddelerdir. Hammadde Herhangi bir ürünün üretiminde gerekli olan maddelerdir. Kaynağına göre; Tarımsal, hayvansal, ormancılık, madencilik, denizcilik gibi alanlardan elde edilebilir. Ülkelerin kalkınması için hammaddeye sahip olmak çok önemlidir. Üretim Hammaddelerden ürün elde etme işidir. Yetiştirme veya imalat yoluyla üretim yapılabilir. Sanayi ve enerji en önemli üretim faaliyet alanlarıdır. Kalkınma, üretim olmadan mümkün değildir. Pazar Üretilen ürünlerin tüketiciye sunulmasıdır. Nüfus miktarı ve İnsanların alım gücü, pazarın büyüklüğünü belirler. Ülkelerin ihracatları dünyadaki pazara ne oranda sahip olduklarını gösterir www.slaytyerim.com
ABD, Rusya, Çin , Hindistan Geniş ve verimli tarım arazilerine sahip ülkelerde tarımsal üretim fazladır: ABD, Rusya, Çin , Hindistan Toprak Ürünleri www.slaytyerim.com
ABD, Batı Avrupa, Avustralya, Orta ve Güney Afrika Geniş otlakları olan ülkelerde hayvan sayısı fazla, hayvansal üretim çoktur: ABD, Batı Avrupa, Avustralya, Orta ve Güney Afrika Hayvansal Ürünleri www.slaytyerim.com
Kanada, Rusya, Kuzey Avrupa, Kongo Havzası, Ülke yüzölçümünün önemli bir kısmı ormanlarla kaplı yerlerde ormancılık ürünleri üretimi fazladır: Kanada, Rusya, Kuzey Avrupa, Kongo Havzası, Amazon Havzası Orman Ürünleri www.slaytyerim.com
Kanada, Norveç, Peru, Japonya Okyanus kıyısında ve akıntıların karşılaşma bölgelerinde bulunan ülkelerde deniz ürünleri önemli bir kaynaktır: Kanada, Norveç, Peru, Japonya Deniz Ürünleri www.slaytyerim.com
ABD, Avrupa, Çin, Güneydoğu Asya, Japonya Teknolojiye yatırım yapmış, enerji sorununu halletmiş bölgelerde sanayi gelişmiştir: ABD, Avrupa, Çin, Güneydoğu Asya, Japonya Sanayi Alanları www.slaytyerim.com
ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya Nüfusun fazla, refah seviyesinin yüksek olduğu bölgelerde, bankacılık gibi hizmet sektörleri gelişmiştir: ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya Hizmet Alanları www.slaytyerim.com
ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya, Japonya Tüketimin fazla olduğu kalabalık ve zengin bölgeler önemli Pazar alanlarıdır: ABD, Avrupa, Güneydoğu Asya, Japonya Pazar Alanları www.slaytyerim.com
Enerji Alanları Yer altı kaynakları bakımından şanslı bölgeler: ABD, Rusya, Ortadoğu, Güney Afrika Enerji Alanları www.slaytyerim.com
Yapılan ticaretin büyüklüğüne göre ticaret ağı gelişmiştir. Ticaret Hacmi Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri, nüfus miktarları ve sahip oldukları kaynaklar, ticaret hacimlerini etkiler. Kuzey Amerika, Avrupa ve Güneydoğu Asya ülkeleri arasındaki ticaret hacmi çok fazladır. Yapılan ticaretin büyüklüğüne göre ticaret ağı gelişmiştir. www.slaytyerim.com
Ülkelerin dünya ihracat – ithalat faaliyetlerindeki payları: www.slaytyerim.com
Sorular: www.slaytyerim.com