T.C. BAŞBAKANLIK HALKLA İLİŞKİLER DAİRE BAŞKANLIĞI BİMER İLE İLGİLİ TEMEL MEVZUAT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME KHK/652.
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
HOŞ GELDİNİZ G E N E L M E R K E Z Web E-Posta Tel
Bilgi Edinme Birim Amiri
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNUN
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
T.C. BAŞBAKANLIK HALKLA İLİŞKİLER DAİRE BAŞKANLIĞI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU
AARHUS SÖZLEŞMESİ Convention on Access to Information, Public Participation in Decision making and Access to Justice in Environmental Matters.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU
DİLEKÇE 3071.
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince; *Elektronik ortamda veya diğer iletişim araçlarıyla bilgi edinme talebinde bulunulabilir mi? *Bilgi edinme başvuru.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
KURUMSALLAŞMADA KARŞILAŞILAN YASAL SORUNLAR
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Harcama Yetkilileri.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU
FOTOĞRAF & TCK.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
Müracaat ve Şikayetler
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
4483 SAYILI MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN İLE İLGİLİ SORUN ALANLARI.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kenan Altaş Yasama Uzmanı.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU Demokratik, şeffaf ve hesap verebilir yönetimin gereği olarak, vatandaşların eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine göre.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
Ahmet ARDIÇ Tetkik Hâkimi ADANA. - TCK TCK ÖZEL AF - YASAMA DOKUNULMAZLIĞI - DAVA NAKLİ 2.
 14 Haziran 2012 tarihinde kabul edilen Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu ile kamu denetçiliği hukuk sistemimize girmiştir. Kamu denetçiliği nedir, ne işe.
Av. Bilge Aydın Temiz BİLGE AYDIN TEMİZ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
MPI Turkey Club Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve AB Genel Veri Koruma Tüzüğü Çerçevesinde Uyum Süreci.
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
İŞ MAHKEMELERİ.
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA CEZA SORUŞTURMASI USULÜ
Sunum transkripti:

T.C. BAŞBAKANLIK HALKLA İLİŞKİLER DAİRE BAŞKANLIĞI BİMER İLE İLGİLİ TEMEL MEVZUAT

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN 3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN KANUNUN AMACI; Türk vatandaşlarının ve Türkiye’de ikamet eden yabancıların kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisine ve yetkili makamlara yazı ile başvurma haklarının ‘kullanılma biçimini’ düzenlemektir.

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN KANUNUN KAPSAMI; Türk vatandaşları ve Türkiye’de ikamet eden yabancılar kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisine ve yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Türkiye’de ikamet eden yabancılar karşılıklılık esası gözetilmek ve dilekçelerinin Türkçe yazılması kaydıyla bu haktan yararlanabilirler.

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN BAŞVURU ŞARTLARI VE İNCELEME: Türkiye Büyük Millet Meclisine veya yetkili makamlara verilen veya gönderilen dilekçelerde, dilekçe sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin bulunması gerekir. (4. Madde)

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN GÖNDERİLEN MAKAMDA HATA; Dilekçe, konuyla ilgili olmayan bir idari makama verildiği taktirde, bu makam tarafından yetkili idari makama sevk edilir ve ayrıca dilekçe sahibine de bilgi verilir. (5.madde)

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN CEVAP SÜRESİ; Yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında, yetkili makamlarca dilekçe sahiplerine en geç OTUZ (30) GÜN içinde gerekçeli olarak cevap verileceği ve işlem safahatının duyurulması halinde alınan sonucun ayrıca bildirileceği hükmüne yer verilmiştir. (7.madde) Yasal süresi olan 30 gün içinde cevap alınamayan dilekçeler zımni red kapsamında idari davaya konu olabilir ve dilekçeye zamanında cevap vermeyenler hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulabilir.

3071 SAYILI DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN İNCELENEMEYECEK DİLEKÇELER; a) Belli bir konuyu ihtiva etmeyenler, b) Yargı mercilerinin görevine giren konularla ilgili olanlar, c) Dilekçe sahibinin adı-soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresi bulunmayan dilekçeler.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU 4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU KANUNUN AMACI; Demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan “eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkeleri” ne uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmaları amacıyla 2003 yılında çıkarılmıştır. KAPSAMI; Bu Kanun; kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının faaliyetlerinde uygulanır. BİLGİ EDİNME HAKKI; Herkes, kanun ve yönetmelikte belirlenen esas ve usuller çerçevesinde bilgi edinme hakkına sahiptir. Türkiye'de ikamet eden yabancılar ile Türkiye'de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişiler, isteyecekleri bilgi kendileriyle veya faaliyet alanlarıyla ilgili olmak kaydıyla ve karşılıklılık ilkesi çerçevesinde, bu Kanun hükümlerinden yararlanırlar.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU BAŞVURU İÇERİĞİ; Başvurulan kurum ve kuruluşların; ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ilişkin olmalıdır. BAŞVURU YOLLARI; Yazılı dilekçe, mevzuatta belirlenen form dilekçe, , faks, BİMER yoluyla yapılabilir. Başvuru ne tür bilgi belge istendiği belirtilerek ilgili kurum veya kuruluşa yapılır. Gerçek kişi ise; başvuru sahibinin adı, soyadı, imzası, oturma yeri veya iş adresi. Tüzel kişi ise; unvanı, iş adresi, yetkili kişinin imzası ve yetki belgesi olması gereklidir. E-posta ve faks ile başvuruda T.C. kimlik numarası eklenmelidir.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU KURUMLARIN GÖREVİ; Bilgi almak üzere başvurulan kurumlar, başvuruları etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere gerekli idari ve teknik tedbirleri almakla yükümlüdür. Bu amaçla kamu kurumları, kurumsal internet sayfalarını bu madde hükümlerine göre yeniden şekillendirerek, kurumsal bilgilerini kamuoyunun paylaşımına sunarlar. Bilgi ve belgelere erişimin zamanında sağlanabilmesi amacıyla Basın ve Halkla İlişkilerle görevli birimlerinde Bilgi Edinme Birimi oluştururlar.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU İŞLEM-CEVAP VERME; Bilgi edinme birimine ulaşan başvurular mevzuatta sayılan koşullara uygun ise en geç 2 iş günü içinde işleme alınır. Başvurunun cevaplandırılma süresi 15 iş günüdür. Ancak; istenen bilgi veya belgenin, başka kurum ve kuruluşlardan temini, görüşlerinin alınması veya başvuru içeriğinin başka kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi hallerinde süre 30 iş günü olarak kullanılabilir. Bu durum başvuru sahibine 15 iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilir. Başvurunun reddedilmesi halinde bu kararın gerekçesi ve buna karşı yapılabilecek başvuru yolları ve süreleri belirtilir.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU İŞLEM-CEVAP VERME; Tüm başvurular olumlu-olumsuz mutlaka cevaplandırılmalıdır. Kamu görevlilerinin ihmali ya da kusuru nedeniyle süresi içinde başvurunun cevaplandırılmaması kurumun cevap verme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU BİLGİ EDİNME HAKKININ İSTİSNALARI; Devlet sırrına ilişkin bilgi ve belgeler Ülkenin ekonomik çıkarlarına ilişkin bilgi ve belgeler İstihbarata ilişkin bilgi veya belgeler İdarî soruşturmaya ilişkin bilgi ve belgeler Adli soruşturma ve kovuşturmaya ilişkin bilgi ve belgeler Özel hayatın gizliliği Haberleşmenin gizliliği Ticarî sır Fikir ve sanat eserleri Kurum içi düzenlemeler Kurum içi görüş, bilgi notu ve tavsiyeler Tavsiye ve mütalaa talepleri

4982 SAYILI BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU BAŞVURU OLUMSUZ CEVAPLANIRSA; Kurum veya kuruluşun red cevabının tebellüğ edilmesinden itibaren, 15 gün içinde Bilgi Edinme Değerlendirme Kuruluna, 60 gün içinde idarî yargıya itirazda bulunulabilir. Kurula itiraz, başvuru sahibinin idarî yargıya başvurma süresini durdurur. Kurul bu konudaki kararını 30 iş günü içinde verir. CEZAİ HÜKÜM; 4982 sayılı Kanunun ve Yönetmeliğin uygulanmasında ihmali, kusuru veya kastı bulunan memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında, disiplin cezaları uygulanır.

İLGİLİ GENELGELER Başbakanlıkça, her iki kanunun uygulanmasına ilişkin olarak iki genelge yayınlanmıştır:  2004/12 sayılı Dilekçe ve Bilgi Edinme Hakkının Kullanılmasına ilişkin Genelge  2006/3 Sayılı Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) - Doğrudan Başbakanlık Genelgesi

İLGİLİ GENELGELER 2004/12 Sayılı Genelge: Genelgede, söz konusu kanunlarla ilgili usul ve esaslar hakkında tüm personelin bilgilendirilmesi için eğitim programlarında konuya ayrıntılı olarak yer verilmesinin gerekliliği vurgulanmıştır.

İLGİLİ GENELGELER 2004/12 Sayılı Genelge: ‘‘Başvuru sahipleri, hoşgörü ve güler yüzle karşılanarak kendilerine yardımcı olunacaktır. Başvuru sahiplerinin talepleri anında incelenerek, sorunlarının mümkün olduğu oranda mahallinde çözümlenmesine özen gösterilecektir’’ ‘‘Başka bir idari makamın görev alanında kalan başvurular, ilgili idari makama iletilecek ve başvuru sahibine de bilgi verilecektir’’

İLGİLİ GENELGELER 2004/12 Sayılı Genelge: Bilgi Edinme ve Dilekçe Haklarının kullanımı kapsamındaki başvurulara ilişkin uygulamalar, mevzuat dahilinde denetlenecek ve denetimler sonucu belirtilen kurallara uymadıkları saptanan kamu görevlileri hakkında genel hükümlere göre disiplin ve ceza işlemleri uygulanacaktır.

İLGİLİ GENELGELER 2006/3 sayılı Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) Genelgesi ile: Kurulacak yeni bir sistemle;  Vatandaşlar tarafından yapılan yazılı ve sözlü başvuruların gereğinin yapılması amacıyla süratle ilgili kamu kuruluşu veya birimine ulaştırılması,  Mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi,  Gecikme halinde ilgili birimlerin uyarılması,  Bütün bu işlemlerin bir otomasyon sistemi içinde yürütülmesi,  İstatistiksel raporlarının alınması ve Merkezden denetlenebilmesi hedeflenmiştir.

6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU 6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU

6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KANUNUN AMACI;  Bu Kanunun amacı, kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasları düzenlemektir. TANIMLAR  Kişisel veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi,  Veri sorumlusu: Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişi  Veri işleyen: Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişi,

6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME ŞARTLARI  Kişisel veriler ilgili kişinin açık rızası olmaksızın işlenemez. (İSTİSNALARI)  Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması.  Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması. KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI  Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın aktarılamaz.

6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU İLGİLİ KİŞİNİN HAKLARI Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir. VERİ GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN YÜKÜMLÜLÜKLER  Veri sorumlusu, kişisel verilerin kendi adına başka bir gerçek veya tüzel kişi tarafından işlenmesi hâlinde, gerekli tedbirlerin alınması hususunda bu kişilerle birlikte müştereken sorumludur.  Veri sorumluları ile veri işleyen kişiler, öğrendikleri kişisel verileri bu Kanun hükümlerine aykırı olarak başkasına açıklayamaz ve işleme amacı dışında kullanamazlar. Bu yükümlülük görevden ayrılmalarından sonra da devam eder.

TC. BAŞBAKANLIK HALKLA İ L İ ŞK İ LER DA İ RE BAŞKANLI Ğ I DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.