Program Tasarım Modelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Eğitim Programlarında Tasarım Yaklaşımları
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Öğretmen Merkezli Egitim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Program Tasarım Modelleri
PROGRAM TASARIM YAKLAŞIMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitsel Rehberlik.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Program Tasarım Modelleri

Program Tasarımı Modelleri Öğrenci Merkezli Konu Merkezli Problem Merkezli Çocuk Merkezli Yaşantı Merkezli Romantik(Radikal) İnsancıl (Hümanistik) Konu Alanı Disiplin Geniş Alanlı İlişkili Süreç Yaşam Koşullu Çekirdek Tasarım Yeniden Yapılandırmacı

A-Öğrenci Merkezli Tasarımlar Programın merkezinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları yer alır ve düzenlenen yaşantılara öğrencilerin aktif olarak katılması görüşüne dayanır. Temeline ilerlemecilik felsefesini alan bu yaklaşıma göre, programlar öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak hazırlanmalı, öğretme-öğrenme süreci öğrencilerle birlikte planlanmalı ve uygulanmalıdır.

Programlar, öğretim süreci devam ederken, öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarına göre esneyebilmelidir. Öğrencinin öğrenme sürecine aktif olarak katılımı önemlidir. Öğretmenin görevi, katılımı sağlayıcı ortamlar düzenlemek ve bireyin öğrenmesine rehberlik etmektir. Bu nedenle, öğrencinin pasif olduğu sunuş ve anlatım yerine, öğrenciyi aktif kılan işbirlikli öğrenme, grup çalışması, problem çözme gibi öğretim süreçleri ağırlık kazanmaktadır.

1) Çocuk Merkezli Önce öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları belirlenir, buna göre program oluşturulur. “Kişi yaşadığını öğrenir” görüşü yaklaşımın ana düşüncesidir. Öğrenci etkin duruma getirilmelidir.

2) Yaşantı Merkezli Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları önceden belirlenemez. Öğrencinin gerçek ilgi ve ihtiyacı öğretim sürecinde ortaya çıkacağından, programlarda öğretim sürecinin başında kesin olarak belirlenemez. Öğretim süreciyle, program geliştirme süreci aynı anda gerçekleşir. Program süreç içinde değişebilecek esneklikte olmalı ve öğretmen her öğrenci için uygun ortamlar düzenlemelidir.

3) Romantik Merkezli Okula eleştirinin olduğu bir yaklaşımdır. Okul bireyin gelişimini olumsuz etkiler. Birey, kendini en iyi kendi doğasında bulabilir.

4) Hümanistik Merkezli Davranışsal psikolojiyi temele alan eğitim programlarına tepki olarak ortaya çıkmıştır. İnsan davranışı basit bir etki-tepki ilişkisi ile açıklanamaz görüşünden hareketle davranışsal kuramı reddederek bilişsel kuramın öğrenme açıklamasını kabul etmektedir.

B-Konu Merkezli Tasarımlar Programın merkezinde değişmeyen evrensel bilgi vardır. Bilgi uzmanlarca düzenlenir ve öğretmenden konuları zamanında bitirmesi beklenir. Temele aldığı eğitim felsefesi daimicilik ve esasiciliktir.

Konu merkezli yaklaşımda, işbirlikli öğrenme gibi öğrenci katılımını etkileşimi sağlayıcı öğretim süreçleri yerine; içeriğin ayrıntılarının önemli olduğu, öğrencinin pasif alıcı, öğretmenin aktif aktarımcı olduğu (sunuş-anlatım) öğretim süreçleri ağırlık kazanmaktadır.

1) Konu Alanı En iyi bilinen ve en eski tasarımdır. Değişmeyen evrensel bilgi uzmanlarca düzenlenir. Konular öğrencinin ilgi, yetenek ve hazır bulunuşluk düzeylerine göre düzenlenir. Her bir konu, diğeri için önkoşul olacak şekilde düzenlenir.

Öğretim sürecinde daha çok sunuş yolu tercih edilir. Önemli olan bilginin elde edilmesidir. Öğretmenin en önemli görevi konunun belirlenen zamanda işlenmesidir.

2) Disiplin Tasarımı Bu yaklaşımın temelinde sınıflandırılmış bilgi vardır. Program disiplinler üzerine yoğunlaşır. Öğrenilecek konunun yapısı kullanılacak yöntemi de içerir. Öğrenci konunun yapısına uygun olarak deney, gözlem gibi etkinliklere aktif katılmalıdır. Öğrencinin bilgiyi yeni ve benzer durumlarda kullanması istenir.

3) Geniş Alanlı Tasarım Benzer özellik taşıyan konular mantığa uygun şekilde bir araya getirilmelidir. Disiplinler arası bütünleşme sağlanarak bilginin daha işlevsel hale getirilmesi amaçlanır. Bilgi hem bütünlük içinde sunulması hem de aralarındaki ilişkinin anlaşılması için bir araya getirilmelidir.

Belli alanlarda öğretilmesi amaçlanan bilgiler disiplinler arasında bütünleşme sağlanarak, daha işlevsel hale getirilmelidir. Ayrıntılı bilgi yerine, genel ve geçerli olan evrensel doğrular içerikte yer almalıdır. Bu tasarıma sosyal bilgiler dersi örnek olarak gösterilebilir.

4) İlişkili Tasarım Bu yaklaşımda konular ve derslerin içerikleri arasında ilişki kurulmaktadır. İlköğretim düzeyindeki çocuklar, varlıkları, olayları ve bilgileri bilim dallarına göre gruplanmış biçimde değil; yaşamlarıyla ilişkilendirilmiş biçimde ve bütün olarak algılar. İlköğretim düzeyinde etkili öğrenmeyi gerçekleştirmek amacıyla, konular ve etkinlikler arası ilişkilerin kurulması, öğrenmelerin daha etkili olmasını sağlar.

Program içinde yer alan dil, matematik, fen, sosyal bilgiler, resim, müzik, beden eğitimi gibi alanlar birbirleriyle ilişkilendirilirse ilköğretim düzeyindeki çocukların öğrenmeleri daha etkili olur. Bu nedenle öğretmenler, öğretim süreçlerini tasarlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde takım halinde çalışmalıdırlar.

5) Süreç Tasarımı Her konu için ayrı ayrı öğrenme yolları yerine, tüm konular için ortak bir öğrenme yolu benimsenmelidir. Eleştirel düşünme bu yaklaşımın en önemli ürünlerindendir. Öğrencinin, düşünme stratejilerinin, problem çözme ve karar verme becerilerinin geliştirilmesi önemli görülmektedir. Amaç, öğrencinin en iyi şekilde nasıl öğreneceğidir.

C-Sorun Merkezli Tasarımlar Bu tasarımda önemli olan öğrencinin problem çözmeyi öğrenmesidir. Toplumun yeniden yapılanması için gerçek hayat problemleri çözebilen bireyler yetiştirmek gerekir. Temelinde yeniden kurmacılık eğitim felsefesi vardır. Sorun merkezli tasarımlarda programlar, toplumsal yapı, toplumsal değişme ve sorunları ele almalıdır.

1) Yaşam Koşullu Tasarım Öğrenciler öğrendiklerini yaşamlarında bizzat kullanmalıdırlar. Programlar toplumun değişen yaşam şartlarına uyumunu kolaylaştıracak biçimde hazırlanmalıdır. Öğrenciler sorun çözme süreçlerini kullanmaya özendirilmelidir.

2) Çekirdek Tasarım Tasarımlar öğrenci sisteme girmeden önce yapılır. Bazı değişikliklere olanak sağlar. Toplum, sorun çözme becerisi kazanmada laboratuar olarak görülmelidir. Öğrenci, toplumun sorunlarını görmeli ve sorunları çözme becerisi kazanmalıdır. İşbirliğine dayalı öğrenme temele alınmalıdır. Konuların ayrı ayrı olarak öğretilmesine tepki olarak ortaya çıkmıştır ve derslerin birleştirilmesi ile gelişmiştir.

3) Yeniden Yapılandırmacı Tasarım Toplumsal sorunları temel alır ve yeniden kurmacılık felsefesine dayanır. Zaman sürekli olarak toplumu değişime zorlamaktadır. Toplumsal değişim en iyi okul ile gerçekleşebilir.