BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Uzaktan Eğitimin Temelleri
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Temel Kavramlar.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MERHABA.
Temel Kavramlar ve İlkeler
UZAKTAN EĞİTİM.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
Program Geliştirme ve Öğretim
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
SINIF YÖNETİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1

Eğitim Nedir ? 2 Eğitim, öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yaşantı düzenlenmesidir. Kasıtlıdır ve davranış değişikliği yaratmayı hedefler.

Eğitim Eğitimin bir amacı, amaç doğrultusunda bir planı (müfredat) ve bu planı uygulayabilmek için yöntem ve teknikleri vardır. 3

Eğitim Eğitimin amaçları, Genelden özele Uzaktan yakına Soyuttan somuta Doğru daralır, belirginleşir ve kesinleşir. 4

Eğitimin Bileşenleri Amaç/Plan/Program ne istiyorsun? İçerik ne öğretilecek? Yöntem/Teknik nasıl öğretilecek? Birey kim öğretecek, kime öğretecek? Ortam nerde öğretilecek? 5 ? ? ?

Öğrenme Öğretme Öğretim Eğitim Bireyin davranışında yaşantı sonucu oluşan değişim öğrenme olarak ifade edilir. Bu değişim istendik bir şekilde başkası tarafından gerçekleştiriliyorsa buna öğretme denir. Değişimin gerçekleşebilmesi için planlı bir şekilde yaşantılar düzenlenmesi öğretim olarak ele alınır. Eğitim hepsini kapsar. 6

Formal Eğitim / İnformal Eğitim Formal Eğitim, amaçlı ve kasıtlıdır. Önceden hazırlanmış ve sürekli takip edilen bir programı vardır. İstendik davranışlar kazandırır. İnformal Eğitim için net bir amaç ve somut bir plan yoktur. Genelde kendiliğinden oluşur. Kontrolsüzdür. 7

Örgün Eğitim / Yaygın Eğitim Örgün eğitim, kademeli, aşamalı, yaş gruplarına göre ayrılmış, uzun süreli, düzenli ve kısmen zorunludur. Yaygın eğitim, tamamen isteğe bağlı ve esnektir. Gereksinim doğrultusunda düzenlenir ve yaşam boyu öğrenmeyi amaçlar. 8

Geleneksel Eğitim / Uzaktan Eğitim Geleneksel Eğitim, sınıf veya benzeri bir ortamda yüz yüze yapılan eğitimi ifade eder. Uzaktan Eğitim, zaman ve mekandan bağımsız olarak, genelde bilgisayar ve internet teknoloji kullanılarak yapılan eğitimi ifade eder. Her ikisinin bir arada kullanıldığı eğitim modeline ise karma eğitim denir. 9

kişi kendini eğitecekse, kendi kendine öğrenecekse… Yaşamboyu Öğrenme Bireysel Öğrenme Kendi Kendine Öğrenme 10

Eğitimin Aşamaları 11 AMAÇ Plan/ Program Organizasyon Öğrenme/ Öğretme Etkinlikleri DEĞERLENDİRME

Belli bir amaç ile başlayan eğitim, son olarak değerlendirilmek zorundadır. Bu değerlendirmenin amacı kişilerin başarısını ölçmek değil eğitim programının etkililiğini ölçmektir. 12

Nasıl Öğreniriz ? Dinleyerek Gözlemleyerek Yaparak ve yaşayarak 13

Öğrenmeyi Ne Etkiler ? İç Etkenler Motivasyon Tutum Hazır Bulunuşluk (Olgunlaşma, Ön Öğrenmeler vs.) İlgi Dikkat Dış Etkenler Ortamın Özellikleri Öğrenme Materyalinin Özellikleri Yöntem ve Teknik 14