O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mastarlar.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 2: Algoritma ve Akış Şemaları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
EQUIZSHOW.
Şahin GÖKÇEARSLAN. Yazılım Türleri Bilgisayar Yazılımları Yazılım türleri (İşletim sistemleri, paket programlar, programlama dilleri) Yazılım lisans türleri.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
Toplu Taşıma Araçlarına Biniş ve Araçlardan İnişler
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
“nereden başlamalı ?” PROBLEM ÇÖZME (PROBLEM SOLVING)
Problem Çözme ve Algoritmalar
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
İleri Algoritma Analizi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Program Tasarım Modelleri
AİLE EĞİTİMİ.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMA
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Disiplin Sınıfta öğrenmeyi kolaylaştırıcı ortam oluşturulması için gerçekleştirilen işlemlerdir.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Test Geliştirme Süreci
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
KİPER’İN DOĞUM GÜNÜ.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Çizge Algoritmaları.
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Karar Yapıları İle Problem Çözme
Bölüm 4 Seçme Komutları Koşul İfadesi if Komutu Bileşik Komut
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İşlemciler.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Bölüm 4 Seçme Komutları Koşul İfadesi if Komutu Bileşik Komut
İleri Algoritma Analizi
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
Sunum transkripti:

O R T L G İ M A A Ve Problem çözme

Bu ders içeriğinde: Problem nedir? Problem çözme aşamaları nelerdir? Algoritma nedir? Problemleri çözerken algoritmayı nasıl kullanırız? Bilgisayarlar problemleri nasıl çözerler? Konularına temas edeceğiz..

Problem çözme Problem, çözülmesi gereken sorun ya da aşılması gereken engel anlamına gelir. Günlük hayatta sık sık problemlerle karşılaşırız. Karşılaştığımız bir probleme çözüm ararken tam da bu noktada algoritma devreye girer…

ALGORİTMA NEDİR? Algoritma, bir problemin çözümü için kullanılacak sıralı, mantıksal işlemler ve çözüm yollarıdır. Algoritma hazırlanırken çözüm için yapılacak işlemler öncelik sıraları ve mantık gözetilerek sözel olarak ifade edilir.

Problem çözme aşamaları Öyleyse karşılaştığımız bir problemi çözmek, bir engeli aşmak için önce sonunun ne olduğunu anlama(1),bu sorunu nasıl çözebiliriz diye düşünerek bir çözüm bulma(2), sonra bulduğumuz bu çözüm yolunu algoritmayı kullanarak sıralı ve mantıksak olarak yazma(3), bulduğumuz çözüm yolunun bu sorunu çözüp çözmediğini deneme ve test etme(4) aşamalarını kullanmalıyız. 1. Problemi anlama 2. Bir çözüm yolu geliştirme 3. Algoritma ve program yazma 4. Tekrar tekrar test etme

A Çözüm M T i R O G Günlük yaşamda karşılaştığımız problemleri bilerek veya farkında olmadan adım adım, algoritmayı kullanarak, çözmeye çalışırız. L A Sorun

Örnek 1: Yazı yazarken kaleminizin ucu kırıldığında şu adımları takip ederek bu sorunu çözersiniz. Kalemtıraşı çıkar. Kalemi al. Çöp kovasının yanına git. Kalemin ucunu aç. Sırana geri dön. Yazmaya devam et.

Örnek 2: Evimize gelecek misafirimize kek hazırlamak için gerekli işlemler ve adımları sıra ile uygulayalım. Kek yapımı için gerekli malzemeleri hazırla Yağı bir kaba koy 3. Şekeri aynı kaba yağın üzerine koy 4. Yağ ve şekeri çırp 5. Karışımın üzerine yumurtayı kır 6. Tekrar çırp 7. Kıvama geldi mi diye kontrol et 8. Karışıma un koy 9.Karışıma vanilya, kabartma tozu vb. koy 10.Karışımı Kıvama gelinceye kadar çırp 11.karışımı Kek kalıbına koy 12.Yeteri kadar ısınan fırına keki koy 13.Piştimi diye kontrol et 14.Keki fırından çıkart 15.Fırını kapat 16.Kekin soğumasını bekle 17.Artık keki misafirlere servis edebilirsin.

BAŞLA Yerinden kalk Yönün tahtaya doğru mu? Tahtaya doğru yürü Örnek 3: Tahtaya adımızı yazmak için yapmamız gereken işlemleri öncelik sırası ve mantık gözeterek yazalım BAŞLA Yerinden kalk Yönün tahtaya doğru mu? Hayırsa tahtaya dön Evetse 4. adıma git Tahtaya doğru yürü Tahtaya geldin mi? Hayırsa 4.adıma git Evetse 6. adıma git Kalemi al Adını yaz BİTİR

Bilgisayarlar bir sorunu nasıl çözer ? Bilgisayarlar da problemleri bizim gibi bizim kendisine verdiğimiz komutları adım adım uygulayarak problerin çözümüne ulaşır. Bilgisayarlar şunu yap, bunu yap, şunu yapma, bunu yapma şeklinde sıralı ve mantıksal şekilde verdiğimiz komutları yerine getirerek bir sorunu çözerler.

Bilgisayarlara bir işi yaptırırken ya da bir sorunu çözmeleri istenirken vereceğimiz emirleri sıralı, mantıksal işlemler halinde yani algoritmaya uygun şekilde veririz. Bu sebeple Algoritma hem bizim karşılaştığımız problemleri çözmemiz hem de bilgisayarların bir işi yapmaları, bir sorunu çözerken verdiğimiz komutları yerine getirmeleri için çok önemlidir.

O R T L G İ A A SON… M Ve Problem çözme Aykut YILDIZ Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni