REHBERLİK SERVİSİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Verimli Ders Çalışma.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 1. DEHANIN %1’İ YETENEK %99”U ALINTERİDİR. 2.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
© Hayat Rehberiniz DURSUN KORKMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
N İ Ç İ N ÇALI Ş IYORUZ, HAYATIN GAYES İ NED İ R?  İ yi Bir İş Sahibi Olmak,  Çok Para Kazanmak,  Saygın, İ tibarlı Birisi Olmak,  İ yi Bir Aile.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

NİÇİN OKULA GİDİYORUZ ACABA; AMACIMIZ NE? REHBERLİK SERVİSİ NİÇİN OKULA GİDİYORUZ ACABA; AMACIMIZ NE? İsteğim mesleğe sahip olmak için İyi bir meslek sahibi olmak için Kültürlü bir insan olmak için Kendi yeteneklerimi kanıtlamak için

ÖĞRENCİ BAŞARISINI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI REHBERLİK SERVİSİ İstek-inanmak Amaç belirleme Planlı ve programlı çalışma Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Etkili dinleme Not tutma Verimli okuma Özet çıkarma Derse hazırlıklı gelme Tekrar Zorlanılan ders kenara bırakılmamalı

REHBERLİK SERVİSİ İSTEK İNANMAK Başarabilmek için önce başaracağınıza yürekten inanın. İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur. Bilinçaltı söylenene inanır. Kendinize ne söylerseniz o olursunuz.

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ REHBERLİK SERVİSİ Bir türlü çalışmaya başlayamıyorsanız öncelikle kendinize bir AMAÇ BELİRLEYİN. Bu amaca ulaşmak için yapmanız gereken çalışmayı alışkanlık haline getirin. Kazanmak için çaba gerekir. İşe çalışma düzeninizi değiştirerek başlayın. Ya da bir çalışma düzeni oluşturarak (!)

AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ REHBERLİK SERVİSİ Hedefler: Zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına Dikkatimizin dağılmamasına , Daha az hayal kurmamıza, Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. sınıfını BAŞARILI BİR ŞEKİLDE geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak

REHBERLİK SERVİSİ

DERSE HAZIRLIKLI GELME REHBERLİK SERVİSİ DERSE HAZIRLIKLI GELME Ders için gerekli araç-gereç/malzemeleri mutlaka getirin. Defteri-kitabı, gerekli malzemesi olmayan bir öğrencinin okula gelmesinin de hiçbir anlamı olmaz. Derse gelmeden önce o derste işlenecek yeni konuya göz atmanız konuyu daha iyi kavramanızı sağlayacaktır.

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

BAŞARIYA ULAŞMADA EVDE DERS ÇALIŞIRKEN REHBERLİK SERVİSİ BAŞARIYA ULAŞMADA EVDE DERS ÇALIŞIRKEN HAFTA İÇİ 1 saat Okul Tekrarı 1 saat Yarınki Derslere Hazırlık 1 saat Test Çözümü 30 dakika Kitap Okuma (40-50 sayfa)

O Hafta çalışılan konuların kısa tekrarı REHBERLİK SERVİSİ HAFTA SONU CUMARTESİ Her Ders İçin 1 Saat konu +30 Dk Test PAZAR Her Ders için 1 Saat Konu + 30 Dk Test O Hafta çalışılan konuların kısa tekrarı

REHBERLİK SERVİSİ HAFTALIK PLAN ÖRNEĞİ TOPLAM SAAT 1ALTERNATİF   PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 06.00 KALKIŞ 07.00 OKUL 08.00 09.00  1 10.00  2 11.00  3 12.00 SERBEST ZAMAN 13.00 14.00 DİNLENME 15.00 G.TEKRAR G. TEKRAR  4 16.00 SERBEST ZAMAN   5 17.00  YEMEK 18.00 Y.DERSE HAZIRLIK  Y.DERSE HAZIRLIK  *6 19.00  *7 20.00 KİTAP OKUMA-S. ZAMAN 21.00  YATIŞ  TOPLAM SAAT 22.00  1ALTERNATİF 10+10:20 2ALTERNATİF 14+10:24

REHBERLİK SERVİSİ 45’+5’+10’=60’ ZAMANIN İYİ KULLANILMASI VE PLANLANMASI NASIL BİR ZAMANLAMA ,DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz. En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. Birbirine benzeyen dersler üst üste çalışılmamalıdır.

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir. REHBERLİK SERVİSİ ETKİLİ DİNLEME En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir. Etkili dinlemek için neler yapmalıdır; Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak daha sonra neler söyleyebileceğini tahmin etmeliyiz. Öğretmen konuyu anlatırken ipuçları verebilir, bunları yakalamaya çalışmalıyız. Not tutarak dinlediklerinizi tekrar ederseniz, devamlı uyanık kalabilirsiniz.

REHBERLİK SERVİSİ

Dersi derste öğrenmek, sosyal etkinliklerine zaman ve imkan sağlar REHBERLİK SERVİSİ Dersi derste öğrenmek, sosyal etkinliklerine zaman ve imkan sağlar

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ TEKRAR Öğrenilen bilgilerin % 70’i 1 saat içinde, % 80’i 24 saat içinde unutulmaktadır. Unutmayı azaltan en önemli etkinlik tekrardır! Özellikle uykudan önce ya da sabah kalktığınızda yapılan tekrarlar unutmayı engeller.  Sürekli ve belirli aralıklarla tekrar yapın. Haftanın belirli saatlerini, ayın belirli günlerini tekrar yapmak amacıyla belirleyin. Tuttuğunuz notlarla tekrar yaparsanız zaman kazanırsınız. Bir başkasına anlatarak tekrar yapmanın da büyük yararı vardır. Tekrar yaparken aynı türden dersleri bir arada çalışmayın. Bu durum sıkıcı olacağı için dikkatinizi dağıtır.

Neden Düzenli Tekrar Yapmam Gerekiyor? REHBERLİK SERVİSİ Neden Düzenli Tekrar Yapmam Gerekiyor? Çalıştığınız bilgilerin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesini sağlar Konu daha kolay anlaşılır Anlaşılmayan konular için zaman kazanılır Anlaşılan konular hafızaya aktarılması sağlanılır. Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır. Sınava daha az kaygılı gireriz. Öğrenmek için öğrenmiş oluruz. Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır.

NOT TUTMA REHBERLİK SERVİSİ Okunan bilginin % 20’si, okuduktan sonra dinlenen bilginin % 40’ı, okunup dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır. Bilgiyi saklamanın ve ilerde anımsamanın en etkili yolu not almak, daha sonra bu bilgileri tekrarlamaktır. Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz. Not tutmada en önemli ilke, anlatılanları bire bir yazmak değil, önemli kısımları, ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Alınan notlar eve gidince temize çekilirse hafızaya daha iyi yerleşir.

İYİ NOT TUTMANIN ÖN ŞARTI REHBERLİK SERVİSİ İYİ NOT TUTMANIN ÖN ŞARTI Not tutmadan önce öğretmenin anlattıkları iyice dinlenmeli öğretmen söyledikten sonra not tutulmalı. Öğretmenin üzerinde durduğu ve önemli olduğunu söylediği yerlerin sınav sorusu olabileceği dikkatli öğrenciler tarafından kolayca anlaşılabilir.

ÖZET ÇIKARMA REHBERLİK SERVİSİ Öncelikle kitaplardaki, bölüm-ünite sonlarındaki özetleri okuyarak, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerinizi geliştirin. Yeni bir konuyu iyice öğrendikten sonra özetini çıkarmaya çalışın ve bunu öğrendiğiniz tüm konulara uygulamaya çalışın. Yeni öğrendiğiniz konularda özet çıkarmanız daha iyi kavramanızı sağlayacaktır.

REHBERLİK SERVİSİ VERİMLİ OKUMA

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ

REHBERLİK SERVİSİ