GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
KURGU KUŞAĞI.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Proje, Performans Değerlendirme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
DOSYAMA BAKIYORUM Kazanım: “Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası” ndan yararlanarak yükseköğretim programı seçer. 12. Sınıf 119 nolu kazanım etkinliği.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
5/… BÖLGEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER Ad, Soyad, No
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
GÜNLÜK. Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ

Günlük Nedir? Düzenli biçimde yazılan, tarih atılan günlük notlardır. Bir bakıma günü gününe tutulmuş anılardır.

Niçin Günlük Yazılır? Okullarda günlük yazdırmanın amacı, öğrencilerin günlük yaşamlarını yazıyla değerlendirmelerini sağlamak, onlara yazma alışkanlığı kazandırmaktır.

Nasıl Yazılır? Tarih atılır. Konuşma diline yakın bir anlatım kullanılır. Anlatımların, söyleşi diliyle yalın, açık, içten, kişisel bir özgünlük taşıması gerekir. Genellikle tek paragraftan oluşur.

Teknoloji ve Tasarım Dersinde “Tasarım Günlüğü”

Tasarım Günlüğü Öğrencinin etkinlik sürecinde yaptığı arama, araştırma, sorgulama, deneme, gözlem, öneri vb. çalışmalarını yazdığı, duygu ve düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgelerdir.

Neden Tasarım Günlüğü? Tasarım sürecinde yaptıkları her çalışmayı, yaşadıklarını, duygu ve düşüncelerini tasarım günlüklerine yazarak ifade ederler. Günlüklerle etkinlik sürecini bizlere yansıtırlar. Değerlendirmeye esas ölçütlerin varlığına delil oluştururlar.

Neden Tasarım Günlüğü? Günlükler, öğrencilerin öğrendiği temel konulardaki çalışmalarını özetlemek ve kaydetmek amacıyla kullanılırlar. Günlük tutmak, öğrenciler için yazma becerilerini geliştirmek ya da pratik yapmak için mükemmel bir yoldur.

Tasarım Günlüğünün Amacı Tasarım günlükleri öğrencilerin; Öz değerlendirme ve eleştirel düşüncesini ortaya koyar. Karar verme ve gözden geçirme gibi beceriler kazanmalarını sağlar. Dil becerilerini geliştirir. Tasarımlarının gerçekleştirilme sürecini yansıtır, bir sonraki çalışmaları için yön verir. Sınıf ortamında farkına varılamayan olumlu ve olumsuz yönlerinin gözlemlenmesine imkân verir.

Tasarım Günlüğünün Amacı Bireysel çalışmalarda öğrenciler süreçte tuttukları günlükleri ders saatinde sınıfla paylaşırlar. Böylece karşılaştıkları güçlüklerin veya başarılarının farkına varırlar. Ulaşılan sonucun öğrenciye ait olduğunun ispatıdır. Öğrenciler etkinlik sürecinde kaydettikleri bireysel gelişimlerini gözlemleyerek fark ederler.

Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı? (5N1K) neden, nasıl, niçin, ne zaman, nerede, kim için sorularına yanıt vermelidir. Öğrenci yazdığı günlükte “Dereceli Puanlama Anahtarı”ndaki ölçütlere cevap verecek şekilde tasarım günlüğünü oluşturmalıdır.

Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı? Öğrenci bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysa onları tasarım günlüklerinde belgelendirmelidir(sorgulamalı, eleştirmeli, tespitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli, fotoğraf eklemeli vb.).Kısaca yaşadığı süreci anlatmalıdır.

Günlük.