SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Türkiye’de Aile Değerleri Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. Şifa Üniversitesi SEM - Aile Danışmanlığı Sertifika Programı / 771.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İlkel (olgunlaşmamış) Savunma Düzenekleri
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İŞ TATMİNİ.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME STİLLERİ.
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİLİK.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA

Tanımı ve Önemi Sosyal gelişim; bireyin içinde yaşadığı toplum tarafından kabul edilir biçimde davranmayı öğrenme sürecidir. Sosyal gelişim, toplumsal beklentilere uygunluk gösteren kazanılmış davranış yeteneği olarak da tanımlanabilir.

Sosyal becerileri gelişmiş bir insan, çevresindeki diğer insanlarla sorun yaratmadan, olumlu ilişkiler kurar. Sorun yaşasa bile bunları toplumca onaylanan yollarla çözümleyebilir.

Çocuğun sosyal bir birey olmasında kalıtımdan çok, çevrenin etkili olduğu yani sosyal bir birey olmada öğrenmenin etkili olduğu görüşü baskındır.

Sosyal Gelişimle İlgili Kavramlar Benlik: Sosyalleşme-sosyalleştirme: Sosyal olgunluk: Kültürel özellikler

Benlik Benlik kavramı, insanın kendini görüş ve algılayış biçimi olarak tanımlanabilir. Bireyin kendi özelliklerine, yeteneklerine, değer yargılarına emel ve ideallerine ilişkin kanılarını içerir ve “Ben kimim?” sorusunun yanıtı olarak ifade edilir.

Sosyalleşme-sosyalleştirme Bireyin içinde bulunduğu toplumda geçerli olan kural ve değer yargılarını öğrenmesine, onlarla uyum içinde olmasına sosyalleşme denir. Birey, sosyalleşme süreci boyunca toplumun kurallarına ve değerlerine uymayı öğrenir ve bu değerler sistemini benimser.

Sosyal olgunluk Bireyin içinde yaşadığı toplumun kurallarına uymada yaş düzeyine göre gösterdiği olgunluğa, sosyal olgunluk denir. Çocuğun sosyal olgunluk düzeyine ulaşması, öncelikle anne babası ile sağlıklı iletişimi ve toplumun değer yargılarını öğrenmesiyle gerçekleşir.

Kültürel özellikler Bir toplumun duyuş, düşünüş, yaşayış bakımından diğerlerinden ayıran gelenek, görenek ve âdetlerin tümüne toplumun yaşam biçimine kültür denir. Geçmişten günümüze kadar gelen örf, âdet, gelenek-görenek ve değer yargıları, çekirdek ailelerin artması ile zaman içinde eski etkisini kaybetmiştir.

0-12 Yaş Çocuklarında Sosyalleşme Özellikleri Arkadaş Edinme Gruba Katılma Çocuk Kavga ve Tartışmaları İş Birliği Rekabet Kız-Erkek Çocuk İlişkileri

Arkadaş Edinme Bebek 5. ve 6. aylarda başka çocuklara tepki göstermeye başlar. Başka bir çocuğu gördüğünde ona doğru atılır ya da çekinir, gülümser ve sesler çıkarır. Bebekliğinin sonuna doğru başka çocuklarla oynaması, oyuncaklarını onlarla paylaşması ve arkadaşlarıyla kavga etmesi oldukça sık görülen davranışlardır.

2-3 yaşlarında oyun arkadaşlarını çabucak değiştirebilir ve başka bir arkadaşını sevdiğini söyleyebilir. Erken çocukluğun sonlarına doğru çocuğun ana- babasına bağlılığı çözülmekte ve dışarıdaki arkadaşlarıyla ilgilendiği görülmektedir. Çocuğun artık uzunca bir süre beraber olduğu bir ya da iki arkadaşı vardır.

Gruba Katılma Çocuklar 2 yaşına kadar yalnız oynar. Diğerler çocuklarla olan ilişkileri; taklit, birbirini seyretme ve birbirinin oyuncağını alma davranışı şeklinde görülür. Grup hâlinde oynamaya 3-4 yaşında başlarlar

Çocuk Kavga ve Tartışmaları Erken çocukluk çağında çocuklar, karşılaştıkları hayal kırıklığının sonucunu kavgaya bağlarlar. Özellikle ilgi merkezi olma, duygularının başka yollarla doyurulmaması hâlinde kavgacılıkla bu duygularını doyurmaya çalışırlar.

İş Birliği 3. yaştan itibaren çevresinde diğer varlıkların bulunduğunu kabul eder. Sahip olduğu şeyleri diğer insanlarla paylaşmaya başlar. Çevresiyle iletişim kurması, kendisinin dışında bir dünyanın varlığını kabul etmesi demektir. Çevresiyle ilişkileri arttıkça sosyalleşme gelişir.

Rekabet İnsanların yapısında doğal yarışçılık duygusu vardır. Yarışçılık duygusu insanı başarıya götürür. Bu duygu, kıskançlık boyutuna ulaşırsa kişinin kendisine ve çevresine zarar verir.

Kız-Erkek Çocuk İlişkileri Kızlar ve erkekler dört yaşına kadar birlikte oynarlar. Oyunlarında kız- erkek ayrımı yapmazlar. Kızlar, oyunlarında erkek arkadaşlarına rol verebileceği gibi erkekler de oyunlarında kız arkadaşlarına rol verebilirler.