Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

Sistem Analizi ve Planlama
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
İş etüdü.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Yrd. Doç. Dr. Suat ÇELİK.
Kültür Analizi ve Olgubilim
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Pazarlama Araştırması
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
İstatistik I İstatistiğin Anlamı: İstatistik kelimesinin çeşitli anlamları vardır. Her türlü kuruluşça ülke geneli veya ülkenin daha küçük bir bölümü hakkında.
Tarama araştırmaları (TA)
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
SİSTEM ANALİZİ ve TASARIM
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Buluş Yoluyla Öğrenme.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi KPI ANALİZİ Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖZLEM
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Akademik Bilişim 2008 İnşaat Bilişimi Oturumu
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gözleme Dayalı Teknikler I
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme

Başlıklar 1.Öğretim ve Problem Analizi 2.İhtiyaç Değerlendirme 3.İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları 1.Planlama 2.Bilgi toplama 3.Bilgileri çözümleme 4.Sonuç ve raporlama 4.İhtiyaç ve Problem Analizi Teknikleri 5.Bilgi Toplama Araçları

1. Öğretim ve Problem Analizi Problem analizinde sorulacak sorular: Başlanacak olan öğretime ihtiyaç var mı? İhtiyaç varsa neden var? Öğretim tamamlandığında neler kazandırılması bekleniyor?

2. İhtiyaç Değerlendirme İhtiyaç değerlendirme yapılmasındaki amaç, olması gereken ile mevcut durum arasındaki farkı belirlemektir. Ne olmalı – nedir = ihtiyaç

2. İhtiyaç Değerlendirme Faydası: Doğru karar/tasarım Kararların kabulü Koordinasyon Planlamadaki sorun çözümü

2. İhtiyaç Değerlendirme

İhtiyaçlar belirlendikten sonra, problemlere çözüm üretilir. Değerlendirme başlamadan önce aşağıdaki sorular sorulabilir: –Niçin yapılacak? –Ne başarılacak? –Ne değişecek? –Kim yapacak? –Ne tür bilgi toplanacak? –Bilgiler nasıl yorumlanacak?

3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları 1.Planlama 2.Bilgi toplama 3.Bilgi çözümleme 4.Sonuç ve raporlama

1.Planlama –Bilgi kaynakları neler? –Kimden? –Nasıl?toplanacak –Kim tarafından? –Malzemenin hazırlanıp çoğaltılması –Toplanan bilgi nasıl çözümlenecek? 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

2. Bilgi toplama –Anket –Ölçek –Gözlem –Görüşme –Rapor analizi –Toplantı –Kaynak tarama En iyi sonuç için birden fazla araç kullanılmalıdır. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

3. Bilgilerin çözümlenmesi –Toplanan bilgiler ne tür istatistiksel teknik ile çözümlenecek –İhtiyaç türleri ortaya çıkartılır ve bunlar da öğretim hedeflerine dönüştürülür 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

4. Sonuç ve raporlama –Çalışmanın amacı? –Kimler katıldı? –Nasıl yapıldı? –Hangi sonuca ulaşıldı? Cevaplama, yorumlama, tablo/grafik, öneri verme. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

4. Sonuç ve raporlama –Hedefler –Bireylerin özellikleri –Öğretim ortamının özellikleri –Gerekli kaynaklar Ortaya çıkar. Bu aşamadan sonra tasarımın diğer aşamalarına geçilir. 3. İhtiyaç Değerlendirmenin Aşamaları

4. İhtiyaç Analizi Teknikleri Organizasyon analizi Meslek (iş) analizi Performans analizi Hedef analizi Öğretim ortamı analizi Öğrenen analizi İçerik analizi Görev analizi

5. Bilgi Toplama Araçları Yazılı kaynak tarama Mevcut tasarımları inceleme Raporları inceleme Ölçek ve anketler Görüşme Gözlem

5. Bilgi Toplama Araçları 1.Anket –Grup ya da örneklem –Bilgi toplama AvantajlarıSınırlılıkları Kısa zaman, çok bilgiDetaylı bilgi toplanmaz Geniş grup Objektif Güvenilir Geçerli

5. Bilgi Toplama Araçları 1.Anket 1.Olgusal sorular 2.Davranış ölçen sorular 3.Tutum-inanç ölçen sorular 4.Bilgi derecesi ölçen sorular

5. Bilgi Toplama Araçları 2. Görüşme –Yapılandırılmış –Yarı yapılandırılmış –Yapılandırılmamış AvantajlarıSınırlılıkları Detaylı bilgiZaman alıcı Yüz yüze etkileşimEtkili iletişim gerekli EsnekKayıt ve çözümleme zor Cevapsız soru kalmaz

5. Bilgi Toplama Araçları 3. Gözlem –Doğal (sınırlandırılmamış) –Sistemli (planlı) –Sınırlılıkları gidermek için, Kontrol listesi Kim gözlenecek/gözleyecek Nerede/Hangi koşulda Hangi davranışlar kaydedilecek AvantajlarıSınırlılıkları Ne yapıldığı net olarak görülür Ölçme aracı kolay geliştirilir Medya kaydı şansı Kayıt ve çözümleme zor Yanlı gözlem ihtimali Gözlenen rol yapabilir