İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
İSTİHDAM VE SOSYAL YENİLİK PROGRAMI EMPLOYMENT AND SOCIAL INNOVATION PROGRAMME (EaSI) T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ ve MALİ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Program Geliştirme Modelleri
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
©McGraw-Hill Education, 2014
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ BAŞVURU SÜRECİ.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Program Tasarım Modelleri
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
Sunum transkripti:

İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog

ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI: KA3. POLİTİKA REFORMUNA DESTEK YAPILANDIRILMIŞ DİYALOG (GENÇLER VE KARAR ALICILAR ARASINDA GENÇLİK ALANINDA TOPLANTILAR) Yapılandırılmış Diyalog, Tartışma, öncelikler ve zamanlama etrafında yapılandırılmıştır ve gençlerin gerek kendi arasında mutabık kaldıkları, gerekse politika yapıcılar, gençlik uzmanları ve gençlikten sorumlu kamu otoritelerinin temsilcileri ile birlikte üzerinde mutabık kaldıkları temaları tartıştığı etkinlikler öngörmektedir. AMAÇ: gençlerin demokratik hayata katılımını teşvik etmek ve Yapılandırılmış Diyalog tarafından düzenlenen tema ve öncelikler ile gençlik alanında yenilenmiş politika çerçevesi üzerine odaklanan konularda tartışmaları desteklemektir. *İki temel alt faaliyet vardır: Ulusal toplantılar; Faaliyetler bir katılımcı ülkeyi kapsar, Ulus-ötesi toplantılar; faaliyetler en az 2 katılımcı ülkeyi kapsa

Proje Konuları Neler Olabilir? Gençlerin demokratik hayata aktif katılımlarını amaçlayan projelere ilave olarak; -Gençlerin Yoksulluk Problemleri, -Gençliğin istihdamı, -Gençliğin örgün ve yaygın eğitimle desteklenmesi, -Gençlerin ekonomik olarak bağımsız hale getirilmesi, -Okuldan İşgücü Piyasasına Geçiş, -Genç göçmenlerin topluma aktif olarak dahil edilmesi, -Girişimcilik ve yaratıcılığın geliştirilmesi, -Küreselleşme, -Çevre/Sürdürülebilir Kalkınma, -Gençliğin Sağlığı, -Yabancı Düşmanlığı ile Mücadele, -Türkiye’de gençliğin ve Avrupa’nın da gündeminde olan diğer konulara/temalara yönelik olarak tutum belirleme, politika hazırlama/geliştirme/tavsiyede bulunma temelli projeler

*Ayrıca Avrupa Komisyonu’nun yıllık Çalışma Programıyla uyumlu olarak -Gençlerin sosyal hayata dahil edilmesini ve özellikle de gençlerin işsizlik sorunu ile mücadele eden projeler (aynı zamanda işsiz gençlerin Programa katılımını arttırmayı amaçlayan projeler), -Sağlıklı yaşam tarzlarını desteklemeye yönelik olarak özellikle dış mekan etkinliklerinin ve halka yönelik sporların yapılmasını teşvik etmek suretiyle sağlıklı yaşamın gelişmesine yardımcı olan projeler -AB Vatandaşlığı ve buna eşlik eden haklar konusundaki farkındalığı arttırmayı, gençlerin AB politikalarının yapılmasına aktif katılımının desteklenmesini,

-Öğrenme çıktılarına dayalı yenilikçi ve öğrenici merkezli pedagojik yaklaşımlar kullanarak uygun değerlendirme ve belgelendirme yöntemleri geliştirmeyi, gençlik alanında girişimciliği, dijital becerileri ve çok dillilik becerilerini geliştirmeyi hedefleyen projeler, -Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) tabanlı öğretme ve değerlendirme uygulamalarının desteklenmesini, dijital içerik kullanıcılarının ve üreticilerinin hak ve yükümlülüklerinin şeffaflığını teşvik etmek suretiyle gençlik alanında öğrenmenin ve açık eğitim kaynaklarına (OER) erişimin desteklenmesini hedefleyen projeler. -Beceri ve yeterliliklerin sınırlar arasında kolayca tanınmasını sağlamak için AB seviyesinde ve ulusal seviyedeki şeffaflık ve tanınma araçları arasında daha güçlü bir bütünlük sağlanmasını hedefleyen projeler.

HANGİ FAALİYETLER DESTEKLENMEKTEDİR? - Yapılandırılmış Diyalog veya AB Gençlik Stratejisi ile ilgili konularda gençlerin gençlik alanındaki karar alıcılar ile diyalog halinde bilgilendirilmesine, tartışmasına ve aktif katılım sağlamasına imkân veren ulusal toplantılar ve ulus ötesi seminerler - Avrupa Birliğinin Başkanlığını elinde tutan Üye Devlet tarafından organize edilen resmi Gençlik Konferanslarına dayanak hazırlayan ulusal toplantılar ve ulus ötesi seminerler - Avrupa Gençlik Haftası esnasında organize edilen faaliyetler ile bağlantılı gençlik politikası temalarında tartışmaları ve bilgilendirmeleri destekleyen etkinlikler - Gençlerin demokratik hayata katılım ile ilgili konulardaki ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla bunlar ile istişareler (online istişareler, kamuoyu yoklamaları vb.) - Demokratik hayata katılım temasının etrafında gençler ve karar alıcılar/gençlik uzmanları arasında toplantılar, bilgilendirme etkinlikleri veya tartışmalar - Demokratik kurum/kuruluşların işleyişini ve karar alıcıların bu kurum/kuruluşların içindeki rollerini canlandıran etkinlikler

*Faaliyetler gençler tarafından yürütülmektedir. Yaygın öğrenme ilkeleri ve uygulamaları, uygulama projesi süresince yansıtılmaktadır. *Yapılacak etkinliklere en az 30 genç (13-30 yaş arası) katılmalıdır. Bir Yapılandırılmış Diyalog projesinin üç aşaması vardır: Planlama ve hazırlık Faaliyetlerin uygulanması Değerlendirme (muhtemel bir izlemeye ilişkin fikirler dâhil).

Kimler Başvurabilir ve Ortak Olabilir? STK’lar ve yerel düzeydeki Kamu kuruluşları ortak olabilir, Proje Süresi Ne Kadardır? projeler 3 ay ile 2 yıl arasındadır. Proje Nerede Gerçekleşir? Ulusal toplantılarda Proje başvuranın ülkesinde gerçekleştirilir. Ulus ötesi toplantılarda, faaliyetler projeye katılan herhangi bir Program Ülkesinde yapılabilir. Başvuru Ne Zaman Yapılır? 02 Şubat (proje 01 Mayıs – 30 Eylül 2016 arasında başlar) 26 Nisan (proje 01 Ağustos – 31 Aralık 2016 arasında başlar) 04 Ekim (proje 01 Ocak – 31 Mayıs 2017 arasında başlar) *İncelenmesi gerekenler; ET2020, Avrupa Gençlik Stratejileri, Gençlik Alanında Yenilenmiş Politika

Teşekkürler