Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi. GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Advertisements

Aşırı Sınav Kaygısı Yard.Doç.Dr.M.Zeki ILGAR
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
HEMİPLEJİ VE TEDAVİ PROGRAMI
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Zihin Beden Tıbbı Uzm.Dr.Sedat Yıldız Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
AŞIRI SINAV KAYGISI.
ANTİBİYOTİK KOMBİNASYONLARI
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Psikolog Oya KARAALİ AKTAŞ
Beyin Temelli Öğrenme.
Kanserli hasta ve iletişim becerileri
UYKU BOZUKLUKLARI UZM. DR. CAHİT ÖZER KASIM 2000.
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TERAPİLER ve UYGULAMALARDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ALKOL YOKSUNLUĞU Doç. Dr. Duran Çakmak.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Obsesif kompulsif kişilik bozukluğunda ilk tedavi denemeleri davranışçı terapi ve sistematik duyarsızlaştırma ile yapılmıştı. En çok kullanılan tekniklerden.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
KTÜ FARABİ HASTANESİ AİLE HEKİMLİĞİ A.D DR. SELMAN DEMİRCİ
Dünya ve Türkiye’de Psikiyatrik Hastalıklarda Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavilerin Yaygınlığına Genel Bir Bakış Ümit Avşar1, Memet Işık1, Ümmü Zeynep.
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Probleme Dayalı Öğrenme
EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
Stres ve Anksiyete Bozukluklarının Kontrolünde Hipnoz Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist Halk sağlığı Bilim Doktoru 2. Ulusal Hipnoz Kongresi.
 Gastroözofajiyal reflü, özofagus alt ucundaki, bir çeşit kastan yapılmış halkanın (sfinkterin), gevşemesi sonucu mide içeriğinin özofagusa kaçmasıdır.
PSİKOHİPNOTERAPİ Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist
Anksiyete Bozukluklarında Hipnoterapi Tahir Özakkaş MD., PhD istanbul/ Türkiye.
Yaygın anksiyete Bozukluğunun Tedavisi Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist Halk sağlığı Bilim Doktoru 2. Ulusal Hipnoz Kongresi Ekim 2005.
Klinik uygulamalarda hipnoz. TEMEL HİPNOZ KURSU KONULARI (21-33 saat) 1. Hipnoz’un Tanımı 2. Mitler ve Yanlış Anlaşılmalar 3. Hastanın Hazırlanması ve.
Agorafobinin Tedavisi Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist Halk sağlığı Bilim Doktoru 2. Ulusal Hipnoz Kongresi Ekim 2005 İst.
Özgül Fobilerin Tedavisi Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist Halk sağlığı Bilim Doktoru 2. Ulusal Hipnoz Kongresi Ekim 2005 İst.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Kekemelik.
Panik Bozuklukların Tedavisi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Figüre 1. Anket ve sonuçları
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Volume 6 Issue:2 February,2017 Arş.Gör. Dr. Merve BULUT ADAŞ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Smell Training Koku Antrenman Seti
Sunum transkripti:

Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi

GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci olarak kaygı yanıtını yeniden hareketlendiren düşünce, algı ve tavırların değiştirilmesi.

Uygun eğitimle hastaların çoğunluğu taban kaygı düzeylerini kontrol etmeyi öğrenirler. Kaygı yanıtlarının kontrolünü hastalara öğretmede çok çeşitli yaklaşımlar kullanılır.

Hastaların kaygı yanıtlarını kontrol etmeyi öğrenmede desteklenmesi için gevşeme tekniklerinin kullanımı uzun bir geçmişe sahiptir. Yaygın olarak kullanılan gevşeme tekniklerinin (Jacobson, 1929; Benson, 1975) yanı sıra, hipnoz ve özellikle kendi kendine hipnoz genelleşmiş kaygı bozukluğunun tedavisinde oldukça önemli bir rol oynar (Stanley ve Burrows, 1998).

Fizyolojik uyarılmayı düşürmek ve kaygı semptomlarının içselleştirilmesini önlemek için kısa ve sık olarak kendi kendine hipnozun kullanımıyla genelleşmiş kaygı azaltılabilir.

Genelleşmiş kaygısı olanlar hipnoz ve bilişsel yeniden yapılandırma ile öz-kontrol duygusunun güçlendirilmesi aracılığıyla desteklenebilir.

Yaş gerilemesiyle birlikte kullanılan bilişsel yeniden yapılandırma “kişinin kendi evinde güvende olması” duygusunun yeniden oluşturulmasına yardım edebilir.