11 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Benjamin BLOOM ( ).
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Dr Pınar Pazarlı Göğüs Hastalıkları ve TB uzmanı Sakarya Üniversitesi
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
CEZA NEDİR?.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
MOTİVASYON.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
Sınıf Yönetimi.
Ψ ÖĞRENME.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ARCS Modeli.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
ÖĞRENME.
Sınıf yönetimi ve disiplin
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
ÖĞRENME.
11 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4.
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

11 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4

Yeni Davranış Oluşturma ve İstenmeyen Davranışları Değiştirme ( Develop a new behavior and Behavior Modification)

Öğrencilerinin davranışlarını değiştirmek isteyen bir öğretmen, önce kendi davranışlarını gözden geçirip değiştirmeye istekli olmalıdır.

Eğitim, öğrencilerde istenilen davranışların zorlama olmadan oluşturulması, istenmeyen davranışların değiştirilmesidir.

İstenmeyen davranışlar nelerdir Sigara içme Bağımlılık yapan maddeler kullanma Yatak ıslatma Şişmanlık ADD (attention deficit disorder) (Hiperaktiflik),

Hayvanlarda davranış modifikasyonu Hayvan terbiyesi İş hayvanları, sirk hayvanları, süs hayvanları

Davranışlarımızın Kökeni Öğrenme: Davranışlarımızın büyük çoğunluğu tecrübe ve zihinsel öğrenme sonucu oluşmuştur. Kalıtsal faktörler: Bazı davranışlarımız ya kalıtsal özelliklerimize veya içgüdülerimize bağlıdır.

Davranış oluşturma ve değiştirme, büyük ölçüde öğrenme psikolojisi akımlarının görüşlerine bağlıdır. Koşullanmacılar Sosyal öğrenmeciler (taklitçiler) Bilişsel öğrenmeciler

Davranış Değiştirmenin Prensipleri: Olumlu Pekiştirme (Reinforcement): –İstenen davranışı sürdürür ve geliştirir –Öğrenciyi övme, ödüllendirme, gülümseme –İçsel ve dışsal pekiştireç –Öğretmen-öğrenci iletişiminin esas özelliği bu olmalı –Güçlü! Davranış ve öz- benlik üzerinde olumlu etkisi var Olumsuz pekiştirme ve cezalandırma: –İstenmeyen davranışı söndürür, azaltır –Görmezden gelme, pekiştireci geri çekme –Hoş olmayan bir sonuç sunma –DİKKATLİ KULLAN! –Kişiye yönelik olmasın! –Olumsuz çekişmelere neden olur.

Davranış Değiştirmede Pragmatist ve Aktif Metotlar Bazı aşırı durumlarda tıbbi tedavi teknikleri kullanılır. Sınıfta klasik ve operant şartlanma ve sosyal öğrenme (modelleme) teknikleri kullanılır. Eğer düşüncelerin davranışlarımızı yönlendirmesi isteniyorsa, bazı bilişsel öğrenme metotları kullanılır.

ÖĞRENCİ DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRMENİN ANAHTARI: Yaptığı yanlış hareketi niçin yaptığını belirle. Pekiştireçleri kaldır veya olumlu pekiştireçlerle hareketi düzeltmeye çalış.

Problem davranışlar Her okulda vardır Yoğunluğu değişiktir Neden olan değişkenlerle bağlantılıdır Her toplulukta endişe yaratır

Sınıf dışı faktörler Sınıf içi düzen Öğrencinin kendisi Okul Yönetimi ve düzeni Sorun davranışların kökenleri ve çözüm yerleri ٭

Davranış Değiştirme Teknikleri Yeni bir davranış geliştirme Bir davranışı güçlendirme Oturmuş bir davranışı sürdürme Uygun olmayan davranışı durdurma Duygusal davranışları değiştirme

Yeni bir davranış geliştirmek Başarılı Yaklaşım Prensibi Öğrenciyi daha önce hiç yapmadığı veya çok az yaptığı bir tarzda yetiştir, istediğin davranışa ulaşıncaya kadar başarılı adımları ödüllendir. Davranış Değiştirme Teknikleri Sürekli Pekiştirme Prensibi Çocuğun daha önce göstermediği bir davranış geliştirmek için, her doğru davranıştan sonra hemen bir ödül ver.

Olumsuz Pekiştirme Prensibi Öğrencinin, istenilen şekilde davranarak hoş olmayan bir durumdan sakınmasını veya hareketi geliştirerek düşmanca bir ortamdan kaçmasını sağlamak. Davranış Değiştirme Teknikleri Yeni bir davranış geliştirmek İpucu Prensibi Öğrenciye, yanlış yapmasını beklemeden, zamanında bir ipucu vererek doğru davranmasını sağlamak..

Pekiştirmeyi Azaltma Prensibi Öğrencideki yerleşmiş iyi bir davranışı ödülsüz veya az ödülle sürdürmek için, doğru davranıştan önce uzunca bir süre doğru tepkiler vermeli. Davranış Değiştirme Teknikleri Yeni bir davranışı güçlendirmek Değişik Pekiştireçler Prensibi Çocuğun belli bir hareketini geliştirmek veya artırmak için, çocuk belirli aralıklarla ödüllendirilmelidir.

Değiştirme Prensibi Bir davranışı artık kontrol edemeyen ve sürdüremeyen bir ödülün yerine, tam o ödül verilmeden önce yeni ve daha etkili bir ödülü koyunuz. Davranış Değiştirme Teknikleri Var olan bir davranışı sürdürmek

Söndürme Prensibi Çocuğun bir hareketini engellemek için, ortamı, istenmeyen davranışı yaptıktan sonra ödül almayacak şekilde düzenleyiniz. Davranış Değiştirme Teknikleri Uygun olmayan bir davranışı durdurma Doyum Prensibi Bir çocuğun istenmeyen bir hareketini durdurmak için, ondan usanıncaya kadar yapmasına karışmamak, ilgilenmemek bir yoldur.

Davranış Değiştirme Teknikleri Uygun olmayan bir davranışı durdurma Alternatif Davranış Prensibi İstenmeyen bir davranış yerine, ona zıt alternatif bir davranışı ödüllendirme. Tepkinin Maliyeti Prensibi Bir hareketi önlemek için, davranıştan sonraki hoş uyaranı kaldır. Tepkinin maliyeti düşmanlık ve saldırı olacağı için, davranış tekrarı azalır.

Kaçınma Prensibi Çocuğun bir ortamdan kaçınmasını istiyorsanız, o durumu veya temsili şeklini ona yaşatınız. Davranış Değiştirme Teknikleri Duygusal Davranışları Değiştirme Korkuyu Azaltma Prensibi Bir çocuğun nedensiz korkularını yenmesi için, o korktuğu ortam veya nesneyi hoş, güvenilir, rahat ve ödüllendirilmiş bir ortam haline getirin.

Uyanık olmak Sınıfta tetikte bulunmak ve ortaya çıkabilecek yanlış davranışları çıkmadan önlemek. Adeta “başının arkasında da bir gözü olmak”. Bu tutum, öğretmenin doğru öğrencilerle ilgilenmesine de fırsat sağlayacaktır.

Aynı anda birden fazla iş yapmak Sınıfta uyanık ve tetikte olmanın ön-şartı, aynı anda birden fazla şey ile meşgul olabilmektir. Öğretmen bir yandan dersini anlatırken bir yandan da disiplin sorunlarını çözebilmelidir. Beden dilini de etkili olarak kullanabilmelidir.

Öğretmen cezaları Eğer öğretmen sınıfın yapısını ve özelliklerini göz önüne almadan öğrenciyi cezalandırısa, bu sınıf için de öğrenci için de son derece yıkıcı olur.

Öğretmen övgüsü Öğretmenin öğrencileri övmesi son derece iyi seçilmiş sözcük ve ifadelerle olmalı, empati ve takdir taşımalıdır. Yoksa öğrenci başarısı ve sınıf kontrolu üzerinde etkili olmaz.

Öğretmen eleştirisi Öğretmen eleştirisi, çocukların sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerine bakılmadan yapılacak olursa, başarı ve sınıf kontrolu üzerinde olumsuz etki yapar.

Özel Öneriler: (“Küçük Şeyler”) Öğrencileri selamla. Kendini sınıfın lideri gibi kabul et. Öğrencilerin olumlu sınıf kuralları belirlemelerini teşvik et. Dikkat dağılmasını önle. Sınıfı, öğrencileri yöneteceğin şekilde düzenle Onları meşgul et. Uyanık ol! Sınıfta gerekli malzemeleri temin et ve onları en iyi şekilde düzenle. Konular arasında düzgün geçişler planla İşaretler geliştir ve kullan Yapıcı geri bildirimlerde bulun Öğrenci sorumluluğunu cesaretlendir Öğrencilerle kişisel ve özel ilişkiler de kur

Ödev Define and contrast the three types of behavioral learning theories (contiguity, classical conditioning, and operant conditioning), giving examples of how each can be used in the classroom. Developed by W. Huitt & J. Hummel (1999) Öğrenme tiplerini (teorilerini), sınıftaki öğrencilerin davranışlarını oluşturma ve değiştirme açısından örnekler vererek anlatınız.